"Vissa inställningar hanteras av systemadministratören"

Permalänk
Medlem

"Vissa inställningar hanteras av systemadministratören"

Hej,

Allt under bildskärm (och mycket mer) i kontrollpanelen är utgråat, är inloggad på mitt konto som är administratör, är det skillnad mot en systemadministratör?? Jag förstår verkligen inte, har gjort egen research utan resultat, kör windows 10 Home. Se bild nedan..

Snälla hjälp

MVH

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du kanske har lekt runt med Grupp-policys tidigare? Sådär brukar det vara om maskinen är med i en domän och policys har slagits på av domänadministratören.

Om du söker efter "edit group policy" (vet inte vad det heter på svenska) så kan du leta igenom där och leta efter konstigheter. Har du laddat hem nåt sånt där skräp som tar bort spårningen i windows10 måhända?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Tack för snabb respons. Har inte lekt i group-policys då jag har Windows 10 Home, har inte använt tredjeprogram för att spårning som du säger, dock petat lite i registret. Men det var länge sedan då datorn var ny, och började uppleva problemen nu. Körde nyss en malwarebytes check utan resultat.

Allt hände nu i samband med att min Panda antivirus gick ut.
Lutar mot en ominstallation om ni inte har någon lösning..

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win