Permalänk
Medlem

Hårddisk slutade synas?

Tjena, körde lite GTA V som finns på min 1 TB HDD, gick brb drygt 20 min, ska sedan starta ett annat spel som finns på hårddisken. Spelet beter sig sjukt konstigt så jag startar om spelet, stod att det inte finns några filer så kollar jag på den här datorn så ser jag att hårddisken inte är aktiv? Såg även att det inte finns på diskhanteraren..

Har testat starta om datorn.

Är den helt död nu då? Hårddisken är 5-6 år gammal.

Känner även att hårddisken vibrerar lätt som den brukar.

Edit: Kan inte se den i bios heller

Permalänk
Medlem

@Durham: Stänga av datorn, dra ur strömkabeln, öppna datorn och kolla så kablarna till hårddisken och moderkort sitter som dom ska så dom inte har lossnat.

Starta datorn och kolla om datorn hittar hårddisken.

Hittas den inte så har hårddisken (troligen) gett upp för gott.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Testa andra kablar till disken när du ändå håller på.

Permalänk
Medlem

Hade också samma problem för drygt 1 månad sedan.
Min hårddisk var död, efter 9 år i tjänst.

Men det var på tiden, 3,5" och 160GB. Köpte en 500GB ssd istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

testa trycka in kabeln lite och nu funkar det Hoppas den håller några år till iaf Tack för hjälpen guys <3

Permalänk
Medlem

@Durham: Det är väl ungefär nu som ordet "backup" dyker upp i bakhuvudet

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

@Durham: Det är väl ungefär nu som ordet "backup" dyker upp i bakhuvudet

haha aa tänkte på de Men har bara spel på disken så inte så mycket att säkerhetskopiera