Permalänk
Medlem

Nätagg, chassi och kylare

Tjenare,

Har under senare tid börjat inse att jag verkligen vill ha en tystare dator. Har en H80i som låter som en gräsklippare och ngt gammalt 750w corsair agg jag köpte tsm med datorn runt gtx 400 seriens tid som inte heller håller måttet längre.

Har för nuvarande:

4770k (kyld av gräsklipparen)
Msi z97 g45 gaming (om jag inte misstar mig)
16gb g skill ram ~2000mhz
Msi 980ti
Haf x chassi

Lutar åt första hand att köpa ett define r5 chassi och undrar mest om det är värt att fortsätta köra på sluten vattenkylning eller övergå till luftkylning, isf vilken?
Är dagens kylare kompatibla med de flesta sockets elr skulle jag behöva byta kylare om jag uppgraderar till 1151 i framtiden?

Permalänk
Medlem

@Rickzter
Kylare brukar man kunna flytta med mellan plattformer utan större problem, kolla upp kylaren innan för att vara på den säkra sidan.

Ska du köra på luft tycker jag du ska kolla på noctua eller be quiet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Tjenare,

Har under senare tid börjat inse att jag verkligen vill ha en tystare dator. Har en H80i som låter som en gräsklippare och ngt gammalt 750w corsair agg jag köpte tsm med datorn runt gtx 400 seriens tid som inte heller håller måttet längre.

Har för nuvarande:

4770k (kyld av gräsklipparen)
Msi z97 g45 gaming (om jag inte misstar mig)
16gb g skill ram ~2000mhz
Msi 980ti
Haf x chassi

Lutar åt första hand att köpa ett define r5 chassi och undrar mest om det är värt att fortsätta köra på sluten vattenkylning eller övergå till luftkylning, isf vilken?
Är dagens kylare kompatibla med de flesta sockets elr skulle jag behöva byta kylare om jag uppgraderar till 1151 i framtiden?

Kör med en noctua eller en pure rock
Kör med EVGA Supernova G2 som nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Är dagens kylare kompatibla med de flesta sockets elr skulle jag behöva byta kylare om jag uppgraderar till 1151 i framtiden?

Alla 115X-socklar har samma fästanordning för kylare, så en kylare som är kompatibel med din nuvarande processor är kompatibel även med 1151.