Sid Meier's Civilization VI får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Sid Meier's Civilization VI får systemkrav

Om mindre än en månad släpps Sid Meier's Civilization VI, som åter går tillbaka till spelets rötter. Inför lanseringen släpper Firaxis Games spelets systemkrav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fan vad många system krav som kommer ut nu Mest hypad för watch dogs 2

Permalänk
Medlem

Åh! Det närmar sig. Jag kan knappt bärga mig.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant. Skall ärligt säga att jag inte visste att det var på gång. Hoppas den blir som den allra första, fast med bättre grafik, då. Även om grafiken egentligen är oväsentlig i den här typen av spel, tycker jag.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

efter att ha sett flera preview plays på youtube är jag rätt hypad. hoppas jag inte har mycket att göra på jobbet under den tiden. lär köra massor

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Men jag riskerar att bli singel igen....

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

Kommer denna version inte släppas till linux som de brukar göra eller? Jag ser inga systemkrav till linux.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Någon som kan sälja in "Civilization VI" med ett lagom långt stycke till någon som inte spelat serien?

Är det bara ett singleplayer-spel?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon267242:

Fan vad många system krav som kommer ut nu Mest hypad för watch dogs 2

Inga pre-orders bara..

Fast du får såklart göra det som känns bäst för dig.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@FredrikMH:

Civilization är ett "turn based" strategispel som kan spelas på väldigt många olika sätt. Det är perfekt för att spelas endast 1 timme om dagen ifall man har ett krävande jobb eller annat att göra men ändå vill få en daglig dos av spelande. Spelet tar dig från steanåldern till nutid och är en utmaning för nybörjaren såväl som veteranen.

Kan starkt rekommenderas men förboka inte (vänta tills det släpps så du hinner se vad du får).

Edit: Spelet har multiplayer men är främst riktat mot single player men vad jag förstår så ska dem ha satsat på multiplayern mer denna gång så förhoppningvis kommer det att vara bra för första gången i civs historia.

Permalänk
Medlem

Dags att återigen helt få sin fritid uppslukad av CIV

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att det inte bara är Windows 10 under rekommenderade eftersom det är DX12.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

@FredrikMH:

Civilization är ett "turn based" strategispel som kan spelas på väldigt många olika sätt. Det är perfekt för att spelas endast 1 timme om dagen ifall man har ett krävande jobb eller annat att göra men ändå vill få en daglig dos av spelande.

Svårt dock att bara spela en timme, blir lätt "bara en turn till".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Inga pre-orders bara..

Fast du får såklart göra det som känns bäst för dig.

Har aldrig fattat detta med "Dont preorder!".

Jag preordade watch dogs 1 för typ 1 300 kr eller något sånt. Ångrade inte mig för 5 öre. Gjorde samma sak med BF4 och typ alla spel.
Har aldrig ångrat mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Har aldrig fattat detta med "Dont preorder!".

Jag preordade watch dogs 1 för typ 1 300 kr eller något sånt. Ångrade inte mig för 5 öre. Gjorde samma sak med BF4 och typ alla spel.
Har aldrig ångrat mig

Är på grund av att speltillverkarna inte behöver bra recensioner om alla förbokar. Det är väl en annan sak nu än förr dock när man kan lämna tillbaka spelet på Steam om det är trasigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Är på grund av att speltillverkarna inte behöver bra recensioner om alla förbokar. Det är väl en annan sak nu än förr dock när man kan lämna tillbaka spelet på Steam om det är trasigt.

Du borde inte lyssna på en review av spel. Du borde alltid testa det själv. Gilla du inte det så är det bara att ångra köpet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon267242:

Du borde inte lyssna på en review av spel. Du borde alltid testa det själv. Gilla du inte det så är det bara att ångra köpet

Du köper ''grisen i säcken'' rätt ofta va?

https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6pa_grisen_i_s%C3%A4cken

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Du borde inte lyssna på en review av spel. Du borde alltid testa det själv. Gilla du inte det så är det bara att ångra köpet

Nu ja. Tidigare kunde man inte bara lämna tillbaka spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Zappkiller: Civ 4 hade ju dock fullt fungerande multiplayer i mitt tycke

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Grymt snyggt, men synd att det ej kommer någon konsolversion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Grymt snyggt, men synd att det ej kommer någon konsolversion.

RTS på konsol?! Som att lira FPS på konsol..värdelöst.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

RTS på konsol?! Som att lira FPS på konsol..värdelöst.

Säg inte det! Jag dödade mängder med timmar på Red Alert Playstation 1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Edit: Spelet har multiplayer men är främst riktat mot single player men vad jag förstår så ska dem ha satsat på multiplayern mer denna gång så förhoppningvis kommer det att vara bra för första gången i civs historia.

Jag tycker att Civilisation 5 hade grymmt bra multiplayer stöd ( när det släpptes ), och har nog spelat minst 400 av mina totalt 450 timmar i det i multiplayer med polare.

Det hade t.ex. möjligheten att hoppa in i pågående spel ( hotjoin ) och auto-sync om någon spelare blir out of sync.

Permalänk
Medlem

Ja nu börjar det kännas nere i magtrakten. Blir det 2000 timmar med 6an oxå som det blev med 5an?
Kommer 6an tvinga mig köpa ny dator såsom 5an gjorde?
Kommer min gamla trötta dator gör laddtiderna än längre än de irriterande långa i 5an?

Har klämt en massa förmaterial och diskussioner på youtube och känner mig fullt bekväm i både grafik och spelupplägg. Ska helt enkelt bli kul.

Skönt dock att jag faktiskt inte behöver köpa ny dator till släppet utan kan vänta tills vårens spännande CPU släpp innan det byggs nytt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Varje gång ett nytt Civ kommer så blir jag pepp och tänker "kanske borde ta mig tid att lära mig spela" eftersom så många gillar serien så mycket. Men varje gång kommer jag på att det nog inte riktigt är för mig. Får se om samma mönster följs även denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Lite konstigt att det inte bara är Windows 10 under rekommenderade eftersom det är DX12.

Inte konstigt alls eftersom du absolut inte på något sätt behöver DX12 för att köra det. DX12 kan ge fördelar, även om sådana ännu inte är påvisade i någon större grad i något spel hitintills (se diverse tester här på SC). Så lira lugnt på, vilken Windows-version du nu än har

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Säg inte det! Jag dödade mängder med timmar på Red Alert Playstation 1.

Samma här fast med C&C -95 på Ps1, innan man visste bättre

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Sjukt roligt att CIV 6 närmar sig, och civ som nämnt tidigare är ett bra spel i single player men om du går med i en steam grupp som typ "no quiters civ" så är det även ett sjukt bra spel i multiplayer också eller om du bara vill spela med vänner så är det riktigt roligt det med.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Åh! Det närmar sig. Jag kan knappt bärga mig.

Samma här. Har spelat Civ V som en galning sista tiden för att kunna bärga mig

Permalänk

Civ V dök ju upp rätt snabbt till MacOS (eller ja osx) - frågan är när 6an kommer...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914