Permalänk
Medlem

Klart det finns roller. Olika tanks ska ju prestera bättre om man spelar efter dess styrka dvs. brawla med E100 och Maus snarare än att snipa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Klart det finns roller. Olika tanks ska ju prestera bättre om man spelar efter dess styrka dvs. brawla med E100 och Maus snarare än att snipa.

Så en roll är brawler och en annan är sniper.. Vilka fler roller har vi?

Och när vi ändå håller på, kan du tala om vilka roller mina favorit tanks tillhör?

Object 140
IS-3
WZ-132
FV304
BT-7A
Cromwell B
T-34-85

?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Så en roll är brawler och en annan är sniper.. Vilka fler roller har vi?

Och när vi ändå håller på, kan du tala om vilka roller mina favorit tanks tillhör?

Object 140
IS-3
WZ-132
FV304
BT-7A
Cromwell B
T-34-85

?

Jag är ingen expert och endast en medioker spelare, men FV304 tillhör definitivt skithögarna. Skithög, helt enkelt, är rollen man har när man spelar den.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

3 medaljer med ELC, inte varje dag för mig

Lucky + Patrol Dudy + Scout

Permalänk
Skrivet av Se33:

Så en roll är brawler och en annan är sniper.. Vilka fler roller har vi?

Och när vi ändå håller på, kan du tala om vilka roller mina favorit tanks tillhör?

Object 140
IS-3
WZ-132
FV304
BT-7A
Cromwell B
T-34-85

?

Object 140 - Flankare, borde egentligen skjuta ammo med 200 pen, får absolut inte penna heavies eller TDs framifrån, brawlar eller snipar du i den här gör du fel.
IS-3 - Brawler, skall vara längst fram i ledet och ta emot skott från artilleri och TDs men helst inte penna eller ens träffa något. Förlorar IS-3 matchen är det hans fel eftersom han inte spelade tillräckligt aggressivt alternativt var en idiot som pushade för mycket.
WZ-132 - Scout, ska helst sitta och buskru**a hela matchen, alternativt begå självmord så en TD på A1 kan få in ett skott på en fiende som eventuellt penetrerar. Förlorar laget när du spelar den här vagnen är det också ditt fel.
FV304 - Se Scientas inlägg.
BT-7A - Kanonmat
Cromwell B - Borde mest vara support till heavies för att avleda uppmärksamheten en aning, ska helst inte penetrera någonting förutom bakifrån eller från sidan på <50m håll.
T-34-85 - Se BT-7A, ska flanka och helst inte kunna penna någonting, trots ytterst medioker mobilitet. Bör även spotta åt TDs.

Notera att om du avviker från din roll det minsta gör du helt och hållet fel, oavsett om det leder till hög winrate. Att skjuta guld är att direkt avvika från sin roll och det är inte "tänkt" eller "mening" att du ska spela så.

//SuperOlsson

Edit: "oavsett om det leder till hög winrate" skulle såklart vara "speciellt om det leder till hög winrate"

se ovan
Permalänk
Medlem

Wow bra beskrivning, du borde antingen bli lärare eller komiker

Permalänk
Medlem

Fittspel! WR 50,99->50,91 på en vecka, fattar ni hur många förluster det är!?

Jag är övertygad om att WG riggar matcherna för det är inte random för 5 öre.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Fittspel! WR 50,99->50,91 på en vecka, fattar ni hur många förluster det är!?

Jag är övertygad om att WG riggar matcherna för det är inte random för 5 öre.

Att jag vinner 70% dem senaste 1000 matcherna är såklart bara tur har absolut inget att göra med att jag gör mycket skada, fokuserar rätt motståndare, vinner viktiga positioner på kartan är aktiv i dem viktiga fighterna och håller mig vid liv så jag kan vara med och avgöra matchen på slutet

Såklart det inte är random WG gillar ju mig och låter mig vinna!

http://wotlabs.net/eu/player/johnny_puma

Permalänk
Medlem

@Johnny K: Du spelar säkert randoms också eller?...

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz: Spelar bara randoms.

Dock spelar jag mycket i platoon vilket såklart hjälper väldigt mycket till att jag har bra winrate dem senaste 1000 matcherna.

Skulle jag spela helt själv hade jag inte lyckas hålla 70% i tier 8,9 och 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Object 140 - Flankare, borde egentligen skjuta ammo med 200 pen, får absolut inte penna heavies eller TDs framifrån, brawlar eller snipar du i den här gör du fel.
IS-3 - Brawler, skall vara längst fram i ledet och ta emot skott från artilleri och TDs men helst inte penna eller ens träffa något. Förlorar IS-3 matchen är det hans fel eftersom han inte spelade tillräckligt aggressivt alternativt var en idiot som pushade för mycket.
WZ-132 - Scout, ska helst sitta och buskru**a hela matchen, alternativt begå självmord så en TD på A1 kan få in ett skott på en fiende som eventuellt penetrerar. Förlorar laget när du spelar den här vagnen är det också ditt fel.
FV304 - Se Scientas inlägg.
BT-7A - Kanonmat
Cromwell B - Borde mest vara support till heavies för att avleda uppmärksamheten en aning, ska helst inte penetrera någonting förutom bakifrån eller från sidan på <50m håll.
T-34-85 - Se BT-7A, ska flanka och helst inte kunna penna någonting, trots ytterst medioker mobilitet. Bör även spotta åt TDs.

Notera att om du avviker från din roll det minsta gör du helt och hållet fel, oavsett om det leder till hög winrate. Att skjuta guld är att direkt avvika från sin roll och det är inte "tänkt" eller "mening" att du ska spela så.

//SuperOlsson

Edit: "oavsett om det leder till hög winrate" skulle såklart vara "speciellt om det leder till hög winrate"

Och det svaret skrev du i ett tappert och väl utfört försök att imitera vissa andra här i tråden va?

Skrivet av J-Ballz:

Fittspel! WR 50,99->50,91 på en vecka, fattar ni hur många förluster det är!?

Jag är övertygad om att WG riggar matcherna för det är inte random för 5 öre.

Fattar inte alls hur många förluster det är eftersom jag inte vet hur många matcher du spelat.. Skulle kunna vara 1 förlust..

Personligen så innebär en förlust en förändring på 0,015% ungefär.. Så för mig hade det varit typ 5 förluster.. Inte helt ovanligt att det händer...

Du måste vara jävligt lätt övertygad och dessutom bra dum om du på allvar tror att matcherna är riggade. Mactherna är så jävla random som det blir.. För random till och med.. Vi behöver skillbased-MM i nivå med det man hittar i spel som LoL, Hearthstone eller CS:GO..

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

@Se33: Jag har ~18k matcher.

Om man tror att WoT fortfarande är "random" vid det här laget så tror jag man skall vara försiktig med att kalla andra dumma.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av Se33:

Och det svaret skrev du i ett tappert och väl utfört försök att imitera vissa andra här i tråden va?

Mja, det är till stor del baserat på råden och åsikterna man fåri randoms, och skulle förmodligen platsa i en bok kallad "Evangelium enligt TDs"

Permalänk
Medlem

Alla heavys med dålig accuracy måste slåss där framme, annars förtjänar de att bli raporterade enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

@Se33: Jag har ~18k matcher.

Om man tror att WoT fortfarande är "random" vid det här laget så tror jag man skall vara försiktig med att kalla andra dumma.

Jag tänker fortsätta kalla dig dum tills du erkänner att det är random eller bevisar motsatsen.

För att få den förändring du pratade om behövde du alltså förlora ca 14 matcher i rad eller 14 förluster mer än vinster på en vecka. Efter detta påstår du att spelet är riggat? Du är 100% dum om du inte inser att sådana förlustrakor/motgångar kommer inträffa på 18000 matcher... Det är fullt normalt.

Att MM är dålig, kass och totalt värdelös är en HELT ANNAN sak än att den skulle vara riggad.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Chaffee eller AMX elc för passiv scout?

Permalänk
Medlem

@Se33: Haha, nej du det är betydligt mer än 14 matcher, kanske 50 förluster.

Senaste spelsessionen 13 matcher, 3 vinster GG!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Chaffee eller AMX elc för passiv scout?

Jag skulle säga ELC då den har bättre camo rating. Dock har den sämre view range, men vid passiv spotting så är ju binocular att föredra och då får man max view range i ELC'n i vilket fall.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

@Se33: Haha, nej du det är betydligt mer än 14 matcher, kanske 50 förluster.

Senaste spelsessionen 13 matcher, 3 vinster GG!

Man kan alltid göra bättre ifrån sig Alltid!! Man ska vara självkritisk o fråga sig själv: Hade jag kunnat göra något annorlunda i den matchen för att öka min vinstchans? eller spelat bättre? och i 99% av fallen kan man de iaf jag men du kanske är bättre spelare än mig?

Men sen finns de ju såklart dem matcherna som är omöjliga att vinna men man kan alltid spela bättre själv även i dem matcherna, så sluta skyll på laget spela bättre carryá mer och inse att du kan göra skillnad då kommer vinsterna sen kan man ha både vinst och förlust streak de händer alla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klonk97:

Jag skulle säga ELC då den har bättre camo rating. Dock har den sämre view range, men vid passiv spotting så är ju binocular att föredra och då får man max view range i ELC'n i vilket fall.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Ja helt klart, då den är mindre är den även svårare att träffa.

Jag har net+paint+bino.

851 camo rate ELC, vad har en Chaffe?

Till sist handlar det ändå om hur vagnen är placerad, det stora skillnaden blir om man gömmer sig bakom en stor tjock buske.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Chaffee eller AMX elc för passiv scout?

ELC. Du kan ju gömma dig i gräs i princip.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag ska ha AMX Elc så måste jag börja från scratch, för Chaffee har jag redan några uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Jag skulle säga ELC då den har bättre camo rating. Dock har den sämre view range, men vid passiv spotting så är ju binocular att föredra och då får man max view range i ELC'n i vilket fall.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ingen max viewrange i spelet dock. All extra viewrange gör det lättare för dig att spotta fienderna.

Men japps, ELCn är amazeballs och sjukt kul att köra. Första vagnen jag fick 3 MoE på också. Och får man en bra matchup och så så kan man ha sjukt kul
http://wotreplays.com/site/2211711

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Om jag ska ha AMX Elc så måste jag börja från scratch, för Chaffee har jag redan några uppgraderingar.

https://www.youtube.com/watch?v=mMgmDeEm4wA

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det finns ingen max viewrange i spelet dock. All extra viewrange gör det lättare för dig att spotta fienderna.

Men japps, ELCn är amazeballs och sjukt kul att köra. Första vagnen jag fick 3 MoE på också. Och får man en bra matchup och så så kan man ha sjukt kul
http://wotreplays.com/site/2211711

Man kan väl ändå säga att 445 m är "max" i hur långt man kan se. För trots att du kanske har 500 m så kan du ju inte spotta någon så långt bort i vilket fall...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

@Klonk97:

Å andra sidan kommer du typ inte se någonting annat än en körande+skjutande Maus på 445 meter om du har exakt 445 meter VR...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Man kan väl ändå säga att 445 m är "max" i hur långt man kan se. För trots att du kanske har 500 m så kan du ju inte spotta någon så långt bort i vilket fall...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Ja och nej. du kan ju inte spotta något längre än så men all viewrange extra motverkar fiendens kamofluage vilket gör att du kanske tänder en fientlig mediumvagn på 380m istället för 300 vilket gör stor skillnad.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Man kan väl ändå säga att 445 m är "max" i hur långt man kan se. För trots att du kanske har 500 m så kan du ju inte spotta någon så långt bort i vilket fall...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Med WG fantastiska spottingsystem där en pansarvagn stor som en lada "försvinner" när den kör över ett fält är all (ytterligare) ökning av viewrange även över 445 m en fördel.

Ang. ELCn så finns det bättre vagnar om man vill köra som passiv scout givet att base viewrange är så pass låg. Med den senaste tidens förändring av layouten av banorna är passiv scouting också mycket svårare än det var tidigare (men fortfarande mycket bättre än suicide ELC spotting...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Ja och nej. du kan ju inte spotta något längre än så men all viewrange extra motverkar fiendens kamofluage vilket gör att du kanske tänder en fientlig mediumvagn på 380m istället för 300 vilket gör stor skillnad.

Ja det vet jag, men eftersom du inte kan upptäcka någon efter de här 445 meterna så borde man ju kunna säga att det är "max".

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Skrivet av Klonk97:

Ja det vet jag, men eftersom du inte kan upptäcka någon efter de här 445 meterna så borde man ju kunna säga att det är "max".

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är max spotting range, vilket är skilt från view range, som inte har någon sådan definitiv övre gräns. Dock är det högsta som går att uppnå i spelet idag 606,79m (M48 patton med rätt skills, consumables och equipment kan uppnå det) vilket skulle göra att du kan spotta en stillastående Batchat 25t med full camo från 365m istället för 273 m jämfört med en setup som ger dig exakt 445m view range. För den som vill leka runt lite: http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator

Edit: Blev fel, 350 vs 265 meter om Batchaten har maxat allt som ger camo inkl bia, vents och kaffe.