Primärskärm svart i 3-4 minuter vid uppstart efter windows uppdatering

Permalänk

Primärskärm svart i 3-4 minuter vid uppstart efter windows uppdatering

Hej!
För ungefär en vecka sedan så satt en windows uppdatering igång under natten utan att jag godkänt något. Vaknade till att datorn hade startats om. Sedan dess har min dator varit konstig efter uppstart. Jag har 3 skärmar ikopplade. När jag startar datorn kommer jag som vanligt till inloggningsmenyn i windows, skriver in mitt lösenord och kommer till desktop. Nu visar alla mina 3 skärmar bakgrunden och toolbaren som vanligt i ungefär 10-15 sekunder. Sen blir min primära skärm helt svart med en snurrande blå cirkel som mus. Dem andra två skärmarna fungerar som vanligt och kan gå in på chrome, spotify etc samtidigt som primärskärmen är helt svart. På denna svarta skärm får jag dock fortfarande upp små steam rutor i högra hörnet där det står "namn is playing blablabla" eller "You have been invited to steam group". Detta varar i ungefär 3-5 minuter innan skärmen blir normal igen. Nu är frågan vad detta kan bero på? Har testat googla utan framsteg och vänder mig nu till er i hopp om att någon kunnig vet vad detta kan bero på. Vill helst inte formatera datorn.

Permalänk

Vad har du för spec på datorn?
Har du testat att installera om grafikdrivrutinerna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA