HTC Vive - mina första intryck, både bra och dåliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är Vive 2.0 trådlös så blir man ju förvånad men vem vet. Jag är lite orolig för vikten Viven är tung nog som den är.

Apropå kabeln mitt sjätte sinne för den infann sig direkt. För mig stör den mer i sittande då den går bakom huvudet och så fort jag sätter skallen på nackstödet så stör den.

Trådlöst kommer göra den lättare, inte tyngre. Underskatta inte hur mycket extra vikt som 3 i ett kabeln resulterar i, när den hänger och drar i bakhuvudet.
Batteriet kan man ha i fickan eller på ett bälte. 4x 18650 celler (~200g) kommer enkelt orka driva viven i 4-6h (just nu förbrukar den bara 5.9W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Trådlöst kommer göra den lättare, inte tyngre. Underskatta inte hur mycket extra vikt som 3 i ett kabeln resulterar i, när den hänger och drar i bakhuvudet.
Batteriet kan man ha i fickan eller på ett bälte. 4x 18650 celler (~200g) kommer enkelt orka driva viven i 4-6h (just nu förbrukar den bara 5.9W).

Vikten i kabeln i sig märks inte av alls inte relativt klumpen på skallen iaf. Även med kabel är den fortfarande framtung. Står tillräckligt nära datorn för att kabeln ska dra i backen jag lyfter inte upp hela.

Såg detta https://techcrunch.com/2016/09/12/msi/?utm_medium=social&utm_...

Jag begriper inte hur de har tänkt göra med kamerorna? Har de separata batteri packs annars faller hela konceptet.

Jag skulle då hellre köra med hyfsat släpbart chassi och koppla in på el och leva med kabeln.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag begriper inte hur de har tänkt göra med kamerorna? Har de separata batteri packs annars faller hela konceptet.

Men Viven har väl lighthouse via väggkontakt? (jag äger inte Vive själv...)

Däremot lär det vara rätt omöjligt att få detta att funka med Riften, om det vad det du tänkte på.
Där behöver man ju usb mellan sensor och dator.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men Viven har väl lighthouse via väggkontakt? (jag äger inte Vive själv...)

Däremot lär det vara rätt omöjligt att få detta att funka med Riften, om det vad det du tänkte på.
Där behöver man ju usb mellan sensor och dator.

Ja väggkontakt de är inte batteridrivna. Grejen med dator på ryggen är ju att få en portabel lösning det finns ju ingen vits kuta runt med 5 kg på ryggen i hemmet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Vi har en 3x4 meters spelarea på kontoret, testade med en laptop, blir faktiskt en helt annan grej utan sladden som är i vägen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

känner inte av den extra vikten och värmeutvecklingen från laptopen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Jo det inför ju andra problem, men det är som sagt lite coolt ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja väggkontakt de är inte batteridrivna.

Men vad menar du då med kameror och separata batteripack?
Aha, menar du de som två helt orelaterade meningar?

Isåfall: Jo, kamerorna har ju begränsning på räckvidden, men längre än man kan tro! Du har väl sett denna?
https://www.youtube.com/watch?v=VD4UlShicgY
... och man kan väl köra fler än två lighthouse tror jag?

Och jepp, den där "västen" har två separata batteripack, så man kan byta dem on the fly.
Rätt kass batteritid dock, tveklöst, och visst verkar det rätt otympligt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men vad menar du då med kameror och separata batteripack?
Aha, menar du de som två helt orelaterade meningar?

Isåfall: Jo, kamerorna har ju begränsning på räckvidden, men längre än man kan tro! Du har väl sett denna?
https://www.youtube.com/watch?v=VD4UlShicgY
... och man kan väl köra fler än två lighthouse tror jag?

Och jepp, den där "västen" har två separata batteripack, så man kan byta dem on the fly.
Rätt kass batteritid dock, tveklöst, och visst verkar det rätt otympligt.

Tanken är ju att detta ska va en portabel lösning misstänker jag. Då behöver de skeppa med batteripacks till fyrarna också men stod inget om detta ingick.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tanken är ju att detta ska va en portabel lösning misstänker jag. Då behöver de skeppa med batteripacks till fyrarna också men stod inget om detta ingick.

Njae, tanken är väl rätt mycket fokuserad på att man ska slippa ha sladden, snarare än att man ska kunna spela VR på valfri plats.
Dvs den fyller fortfarande ett syfte även om man inte har mer flexibilitet för lighthouse än normalt.
(och ett par förlängningskablar är inte jättedyrt eller svårt )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Njae, tanken är väl rätt mycket fokuserad på att man ska slippa ha sladden, snarare än att man ska kunna spela VR på valfri plats.
Dvs den fyller fortfarande ett syfte även om man inte har mer flexibilitet för lighthouse än normalt.
(och ett par förlängningskablar är inte jättedyrt eller svårt )

Fast är de det tror jag de tänkt ett steg för kort. Kommer knappast bli en hit.

Nackdel (dyr mindre kraftfull dator med tanke på vilka små volymer de kan tänkas sälja)
värmeutveckling.
vikt
komfort
batteritid

plus
Du slipper kabel
Bättre fitnessträning?

Det enda riktiga försäljningsargumentet är portabiliteten där det kan va en klart smidigare lösning att använda i rum där man inte får ha någon permanent dator. Men finns väl hyfsat kraftfulla mindre datorer som är hyfsat smidigare att dra runt med utan att behöva hänga på ryggen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Tack för fin recension!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekkew:

Tack för fin recension!

Kul att höra, varsågod

Har faktiskt inte ens slagit på min Vive sedan i juli då jag har för mycket sidointressen under sommarmånaderna (fiske, resor mm) men nu känns det som att intresset för VR och Vive vaknat upp igen faktiskt! Börjar sakta men säkert komma riktigt trevliga titlar som jag tänkt köpa nästa vecka, såsom framförallt Virtual Warfighter (grymt bra jobbat, hatten av till dig @CyberVillain), samt konkurrenten Onward och massa annat kul på Steam. BattleField 1 verkar kunna lira bra i VR med vorpx också, så det ska definítivt testas framöver. En hel del spännande horror-spel är på gång också vilket känns riktigt kul!

Har de senaste dagarna suttit på jobbet och plöjt massa Youtube och försökt uppdatera mig själv på vad som egentligen händer inom VR. En snubbe som jag verkligen fastnat för är "Nathie" på Youtube. Ung men rätt så seriös kille som inte bara recenserar spel för Vive och Oculus, men som även visar 10-20 minuters gameplay som de flesta andra sällan gör. Snart kommer han äga PSVR också, vilket kan bli intressant. Inte alls omöjligt att jag köper PSVR i vinter, mest för att få tillgång till många bra exklusiva spel. Här är hans kanal och videos för er som inte känner till han: https://www.youtube.com/user/nathie944/videos

Tittar man på horrorspelen så verkar det ju bli riktigt bra utbud snart, eller åtminstone till vintern. Alla kommer inte vara till Vive, men minst hälften iallafall, och Oculus spelen går väl fortfarande att lira med Revive, såvitt jag vet.
https://www.youtube.com/watch?v=PDin1pFrDRA

För övrigt tänkte jag beställa 6mm covers från VRCover inom kort, de sägs ju va klart bättre än original-foamen. Jag återkommer med en "recension" om ett par veckor när de är hemma.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Avstängd

Tackar, dock har vi några allvarliga buggar vi jobbar på just nu, vi har kastat ut vår Nätverks-SDKn som hade massor med buggar, och skriver en egen baserat på Steams UDP SDK, hoppas få ut den fixen snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Lite buggar får man räkna med i början, är väl ingen fara. Det är därför det finns Early access just för sånt. Har länge dräglat över alla videon du lagt upp, ser ju ruskigt snyggt ut och ser klart mer verklighetstroget ut än Onward, men jag har avvaktat med att köpa Vive-spel just för att jag vetat om att jag ändå inte kommer att ha tid att spela under sommaren. Kör hårt, jag är helt säker på att ditt spel kommer bli galet stort när den stora massan till slut fått sina Vive och lekt färdigt med alla demos som är roliga i en-två timmar

Edit: Just ja, riktigt ballt med supersampling-option direkt inne i spelet. Där ser man verkligen vilken skillnad det gör! Förresten, klarar en i7a med 980Ti av att köra SS i Virtual Warfighter utan framedrops?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Avstängd

Japp, jag har en 3770k@4.7 och en 980 TI, fungerar klockrent med 2.0!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mina intryck

Har hunnit nöta en helg ungefär och detta är mina intryck.

Installationen gick smidigt. Var inte helt lätt för mig att placera ut stationerna dock då jag inte hade någon hög hylla eller så på ena sidan av rummet. Kanske får skruva upp en av stationerna i väggen men vet inte riktigt om man vill ha en pryl konstant i väggen med strömkabel som hänger?

När allt kom igång med SteamVR-introt så kände jag bara WOW. Man såg pixlarna men att blåsa ballonger osv var så coolt så det fanns inte.

The lab
Ett måste att prova enligt mig även om det mest är som små demosar som ska visa potentialen med VR. Spelet där man kör rymdskepp var bra, även där man skjöt pilbåge. Har inte hunnit prova alla minispel.

HordeZ
Ett spel som inte gav det minsta sug efter att ha kollat på bilder på Steam. Var helt inställd på brookhaven eller vad det heter (fortfarante inte provat det) men läste på flera håll att folk rekade HordeZ som just ett sånt spel som inte ser mycket ut för världen men är grymt. Så jag köpte det. VÄRT. Riktigt cool railshooter. Det kommer vågor av zombies, det är snyggt och stressigt. Man har olika vapen och granater. Det är dock så intensivt så jag själv pallar inte mer än några rundor innan jag känner för att ta en paus. Perfekt spel om man bara vill "kötta" lite.

Warthunder
Tror det hette så, man kan flyga osv. Flygandet gjorde mig direkt illamående och grafiken var rätt ful när jag körde VR. Antar att det är för att det inte är skapat för VR från start? Gav ingen direkt mersmak pga illamåendet.

Sisters demo
För en skräckfantast så är detta ett måste. Demot tar typ 3 minuter att klara av men visade verkligen vilken potential skräckspel har. Sjukt läskigt!

Budget Cuts demo
Kanske den upplevelsen som var roligast och mest allround. Man är i nått kontorskomplex och löser lite pussel, man kan använda kontrollerna till att plocka upp saker och man teleporterar sig framåt. Senare i demot slåss man mot robotar och denna del var helt galet intensiv då man dör rätt lätt om de träffar en. Jag slängde mig på golvet och gömde mig bakom hörn m.m för att komma undan dem. Definitivt värt att testa!

Dessa som jag kommer på att jag testat. Har köpt theblu på vivestore för de hade introrabatt och den kosta 1 € men har inte hunnit prova. Har tänkt köpa följande baserat på folks rekommendationer: Onward, audioshield, a chair in a room. Synpunkter? Mer förslag?

Har ett rum som är lite i minsta laget vilket är synd, i vissa spel så har man råkat gå in i byrå eller sängkant men vad ska man göra liksom, tur att de där skyddsnätet finns där

Överlag är jag väldigt nöjd, speciellt eftersom jag fick Viven så billigt så det finns inte. Hade nog inte direkt lagt 9.5k på den även om den är ball som fan! Har märkt att jag föredrar riktiga VR-spel som är skapade för HTC Vive. Trodde i början att det roligaste skulle vara att spela befintliga spel med VR men så har jag inte alls känt hittills. Lite som att jag inte vill gå på Cosmonova för att kolla på Gudfadern utan just för att kolla på feta dokumentärer som nyttjar formatet till fullo.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

@Sture123: Hehe jag känner igen mig så väl när jag läser dina första intryck!

Angående strömkabeln som hänger, sätt gärna dit en tunn vit gummilist från Lighthouse-stationen ner till golvet så det matchar väggen, och pressa in strömkabeln igenom, så blir kabelaget näst intill osynligt. Så gjorde jag, kan visa bild imorgon när jag är hemma! Till och med sambon vart imponerad hehe..

A Chair In A Room ska du definitivt testa, mycket bra atmosfär och lagom läskigt spel, man är konstant på spänn. Cloudlands Minigolf är riktigt roande, ifall du gillar minigolf. Samma med Pool Nation VR som är absolut den bästa biljard-simulatorn jag någonsin spelat och med snygg grafik och perfekt känsla.

Onward och den svenskutvecklade motsvarigheten Virtual Warfighter (som faktiskt även är snyggare och mer realistiska vapen mm. Kul dessutom att det utvecklas av @CyberVillian här i forumet) är ett måste för alla med Vive. Har själv varken hunnit köpa eller testa dessa två sistnämnda då tidsbristen tar över, men kollar man på Youtube och recensioner så blir man helt såld. Har lovat mig själv att imorgon onsdag och torsdag köpa å lira dessa två spel när jag för en gångs skull har ledigt från jobb.

Vanishing Realms är ett kul spel som också är Early Access, men som du definitivt borde prova.

Project Cars och Assetto Corsa är två riktigt bra bilspel som fungerar perfekt med Vive stöd.

Sen finns ju Elite Dangerous, fullversionen av Brookhaven Experiment, Hover Junkers och massa liknande, som jag redan köpt med aldrig ens hunnit testa eller bara testat en gång.

Som du ser så finns det en massa kul att leka med, tills de riktiga stora VR spelen kommer

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

@Sture123: Hehe jag känner igen mig så väl när jag läser dina första intryck!

Angående strömkabeln som hänger, sätt gärna dit en tunn vit gummilist från Lighthouse-stationen ner till golvet så det matchar väggen, och pressa in strömkabeln igenom, så blir kabelaget näst intill osynligt. Så gjorde jag, kan visa bild imorgon när jag är hemma! Till och med sambon vart imponerad hehe..

A Chair In A Room ska du definitivt testa, mycket bra atmosfär och lagom läskigt spel, man är konstant på spänn. Cloudlands Minigolf är riktigt roande, ifall du gillar minigolf. Samma med Pool Nation VR som är absolut den bästa biljard-simulatorn jag någonsin spelat och med snygg grafik och perfekt känsla.

Onward och den svenskutvecklade motsvarigheten Virtual Warfighter (som faktiskt även är snyggare och mer realistiska vapen mm. Kul dessutom att det utvecklas av @CyberVillian här i forumet) är ett måste för alla med Vive. Har själv varken hunnit köpa eller testa dessa två sistnämnda då tidsbristen tar över, men kollar man på Youtube och recensioner så blir man helt såld. Har lovat mig själv att imorgon onsdag och torsdag köpa å lira dessa två spel när jag för en gångs skull har ledigt från jobb.

Vanishing Realms är ett kul spel som också är Early Access, men som du definitivt borde prova.

Project Cars och Assetto Corsa är två riktigt bra bilspel som fungerar perfekt med Vive stöd.

Sen finns ju Elite Dangerous, fullversionen av Brookhaven Experiment, Hover Junkers och massa liknande, som jag redan köpt med aldrig ens hunnit testa eller bara testat en gång.

Som du ser så finns det en massa kul att leka med, tills de riktiga stora VR spelen kommer

Grymt, tack för tips!

En annan fråga, är det några sjyssta spel på G? T.ex Paranormal Activity VR såg ju fett ut...hört lite snack om Doom och Serious Sam VR men annars vet jag inte, finns det nått mer som verkar awsome på G?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Grymt, tack för tips!

En annan fråga, är det några sjyssta spel på G? T.ex Paranormal Activity VR såg ju fett ut...hört lite snack om Doom och Serious Sam VR men annars vet jag inte, finns det nått mer som verkar awsome på G?

Finns en hel del bra horror-spel som är på gång, exempelvis:
Allison Road
Narcosis
Visage
The Town of Light
The Hum
Paranormal Activity

... och så vidare. Dessa horror-spel verkar (vad jag vet) bekräftade till HTC Vive. När dom spläpps vet kanske ingen, men Paranormal sägs väl komma i år vad jag minns. Narcosis är än så länge Rift-bekräftad men förhoppningsvis funkar det med ReVive-hacket.

Förutom det är det väl såklart Fallout 4 som kommer 2017, men vi kan nog räkna med att få vänta troligen till nästa höst/vinter.

Budget Cuts fullversionen verkar ha blivit flyttad till 2017 tyvärr, men den ser jag fram emot!

Sen finns det en hel drös med spel som jag sett på Youtube som är "på gång" men som jag inte minns namnen på. Det jobbiga just nu är att varenda spel verkar dröja till jul/vinter eller nästa år. Inte lätt att vara en early-adopter...

Edit:
Kolla Nathie på Youtube, riktigt bra kanal!
https://www.youtube.com/user/nathie944/videos

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Raw Data är riktigt bra och med multiplayer dessutom! Det är ett av dom spel jag spelar överlägset mest. Grymt som coop med polaren!

Final Approach är också superkul!
The Gallery - Episode 1 är lite kort men har lite roliga pussel och utforskning.
Gunjack - rolig shhot'em'up men enformigt i långa loppet.
Rec Room - flera olika spel med multiplayer, paintball är ball!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Grymt, tack för tips!

En annan fråga, är det några sjyssta spel på G? T.ex Paranormal Activity VR såg ju fett ut...hört lite snack om Doom och Serious Sam VR men annars vet jag inte, finns det nått mer som verkar awsome på G?

Vill du ha nåt i stil med Paranormal Activity redan nu så testa Alone? VR som släpptes häromdagen. Vidrigt läskigt haha... Bästa VR-horror jag provat hitintills!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

Nytt HTC Vive Community

Hej allihop, jag kommer från HTC Vive. Jag skulle vilja bjuda in er till ett nytt Reddit community för HTC vive och det officiella HTC Vive forumet. Vi kommer prata engelska men med andra skandinaviska människor (finnar, norrmän, danskar, islänningar). Vi hoppas att skapa en gemenskap för fans och utvecklare. Vänligen gå till http://www.reddit.com/ViveScandinavia eller https://community.viveport.com/ om ni är intresserade. Tack på förhand! HTC_Superkoz

Permalänk
Mattecoach

@HTC_Superkoz: Are you from the future?

Nä, men låter kul när du säger att du är ifrån "HTC Vive". Låter som ett intressant forum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTC_Superkoz:

Hej allihop, jag kommer från HTC Vive. Jag skulle vilja bjuda in er till ett nytt Reddit community för HTC vive och det officiella HTC Vive forumet. Vi kommer prata engelska men med andra skandinaviska människor (finnar, norrmän, danskar, islänningar). Vi hoppas att skapa en gemenskap för fans och utvecklare. Vänligen gå till http://www.reddit.com/ViveScandinavia eller https://community.viveport.com/ om ni är intresserade. Tack på förhand! HTC_Superkoz

Gärna, men ViveScandinavia på reddit ger mig "page not found"

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

@SweViver: Sorry, I missed the r/ part of the address this one should work http://www.reddit.com/r/ViveScandinavia

Permalänk
Medlem

Gick förbi Elgiganten och där hade de satt upp ett demo med Vive.
Coolt tänkte jag, äntligen får jag testa VR(faktiskt överhuvud taget
Säljaren körde några demos och jag provade i ca 5-10minuter.

Fy f-an vad häftigt. Vilken närvarokänsla ! Något demo med ett fantasy rum. Jag bara böjde mig ner o tittade på en liten varelse som stodd och tittade på mig, gulligt. Haha
Ett annat där man var i ett torg , så kommer det en lite robot vara sådär. Sjuk surrealistisk känsla

Men, några minuter efteråt blev jag lite illamående. I huvudet, lite åksjuk typ.

Är det vanligt med Vive, läste att på denna så skulle man inte bli det?
Lite som när man var liten och testade mormors glasögon några sekunder, haha

Okularen var inte helt rätt inställda, höger öga var lite suddigare, kan det har gjort det?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Inte jordens undergång att får rätt ögonavstånd. Det påverkar mest ens uppskattning av avstånd.
Mycket viktigare är att man håller en uppdateringshastighet på 90 fps. Själv mår jag inget vidare när reprojection aktiveras ofta (90->45 fps).

Alla är vi olika dock.

Du skulle behöva testa igen. Valves demos skall inte orsaka åksjuka för någon.
Det är mer illa med spel som flyttar kameran åt dig, det är det bara ett fåtal som klarar.

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Jag köpte hem ett Vive och testade över en helg men lämnade tillbaks det.
Det är tyvärr, för mig och mina behov inte en mogen teknik ännu.
För mycket SED och lag i DCS och andra simulatorer oavsett inställning och jag har maskin nog att driva det (borde i alla fall vara nog) :D. Men med det sagt, vilken fantastisk känsla!
Jag var där, i cockpit, med djupkänsla, stereosyn. Att lyfta och landa var en underbar känsla.
När generation 2 kommer så åker mina skärmar ut

Visa signatur

Win 11 Home, Intel Core i5-12600K (5.1GHz), ASUS Z-690 P-D4, Gigabyte RTX 3080, 32GB RAM (3600MHz), Acer Predator 34" 100Hz G-Sync, HP Reverb G2 Rev 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Inte jordens undergång att får rätt ögonavstånd. Det påverkar mest ens uppskattning av avstånd.
Mycket viktigare är att man håller en uppdateringshastighet på 90 fps. Själv mår jag inget vidare när reprojection aktiveras ofta (90->45 fps).

Alla är vi olika dock.

Du skulle behöva testa igen. Valves demos skall inte orsaka åksjuka för någon.
Det är mer illa med spel som flyttar kameran åt dig, det är det bara ett fåtal som klarar.

Ah ok. Jo läser lite om att man kan behöva träna upp sig.
Vet ej vilken hårdvara som EG körde på men kanske att snabbtesta olika demos i kombination med att jag inte kom in i kontrollerna kanske gjorde att hjärnan fick lite spel
Som sagt det känds inget under tiden utan efteråt 5-10minuter senare som åksjukan kom.
Det ryktas om en V2 under början av 2017? Kanske ska man vänta på nästa.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.