Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ja, men så är det, en killstreak bryts så fort du dör
en återupplivning fortsätter tyvärr inte din killstreak.

Då är det säkert något sånt, tycker dock countern i matchen borde nollas samtidigt. Den räknade till 26 innan matchen var slut.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har äntligen lyckats komma över Diamond
3055 igår, lyckan är total och jag visste inte ens om det förs ikonen ändrades

Grattis! Mot nästa mål, Master

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Grattis! Mot nästa mål, Master

Är det där du befinner dig eller?
Låg strax under 3000 väldigt länge och sedan vips, fick jag 50sr i en match

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det där du befinner dig eller?
Låg strax under 3000 väldigt länge och sedan vips, fick jag 50sr i en match

Nä, kämpar mig upp dit. Ligger mellan 3000 till lite under 3200 och pendlar där emellan. Spelar med personer som är precis 1000 under och ibland 1000 över så åker upp och ner. Men skulle va intressant att skippa spela med dom lite lägre rankade och spela med dom som är bättre, men definitivt inte lika roligt, och man ska ju ha roligt när man spelar

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

En första bild på Sombra(?) och lite info om vad vi kan vänta oss i halloween.
http://www.tweaktown.com/news/54330/overwatch-leaks-sombra-de...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antar att Sombra släpps lagom till Hallowen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarra:

Antar att Sombra släpps lagom till Hallowen?

Det eller kanske ännu troligare i samband med blizzcon 4-5 november.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Wiczor: Ah, smart. Såklart, så måste det vara!

Permalänk

Tycker detta spel känns som ett lotteri! Kvittar vad man gör gäller bara o hamna i ett bra lag känns det som! Låg på 2750 ett tag sen bara small det till och nu ligger man på 2100! Förlorar nästan varje runda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Tycker detta spel känns som ett lotteri! Kvittar vad man gör gäller bara o hamna i ett bra lag känns det som! Låg på 2750 ett tag sen bara small det till och nu ligger man på 2100! Förlorar nästan varje runda!

Vet känslan, 2600 till 2100 på rätt kort tid. Höll på att kasta ut monitorn genom fönstret.... Kanske lite för att jag vill köpa ny skärm men whatever...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Vet känslan, 2600 till 2100 på rätt kort tid. Höll på att kasta ut monitorn genom fönstret.... Kanske lite för att jag vill köpa ny skärm men whatever...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är helt med på detta, för stor vikt har lagt på lagspelet. Spelade mycket DB tidigare och där kunde man verkligen bära ett dåligt lag, här är det tvärt om, alla i laget måste prestera bra. Det förstör lite för oss som solo-köar...

Permalänk
Medlem

Själv har det börjat gå bättre nu! Ett tag rasade jag hela tiden. Har upptäckt att jag måste värma upp minst 30-40 min med QP innan jag ger mig på Comp. Folk tycks dock ha enorma problem med att man primärt INTE ska jaga kills utan hela tiden gå på objective...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Jag är helt med på detta, för stor vikt har lagt på lagspelet. Spelade mycket DB tidigare och där kunde man verkligen bära ett dåligt lag, här är det tvärt om, alla i laget måste prestera bra. Det förstör lite för oss som solo-köar...

r/Overwatch-subredditens Discord-server har fantastiska möjligheter att hitta grupper att spela med. Länkklick! Det är verkligen fallet att det är mycket svårare att klättra uppåt när man soloköar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Halloweenpatchen är live! Fick nya skinnet till Reinhart i första boxen

Permalänk
Medlem

Fan vilken tid de tar att hitta matcher i nya listan.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med nya Brawl som liknas vid Horde mode?
menar vad får man för att spela det?
Gillade inte riktigt det blev rätt snabbt enformigt men kul grej iaf.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Vad är poängen med nya Brawl som liknas vid Horde mode?
menar vad får man för att spela det?
Gillade inte riktigt det blev rätt snabbt enformigt men kul grej iaf.

Finns 4 achievements som ger olika sprays.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Vad är poängen med nya Brawl som liknas vid Horde mode?
menar vad får man för att spela det?
Gillade inte riktigt det blev rätt snabbt enformigt men kul grej iaf.

poängen är att ha kul såklart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Jag är helt med på detta, för stor vikt har lagt på lagspelet. Spelade mycket DB tidigare och där kunde man verkligen bära ett dåligt lag, här är det tvärt om, alla i laget måste prestera bra. Det förstör lite för oss som solo-köar...

Det är verkligen otroligt skönt att inte en spelare kan "bära" laget. Vill man ha det så bör man spela andra spel.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Finns 4 achievements som ger olika sprays.

Tackar!

Skrivet av griid:

poängen är att ha kul såklart.

Hade inte särskilt kul dock,så nästa steg var bör man spela det för få nån rolig belöning.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är verkligen otroligt skönt att inte en spelare kan "bära" laget. Vill man ha det så bör man spela andra spel.

Tycker tvärtom, gillar inte som det är nu för man känns tvingad att spela i grupp för att inte få idioter med sig och en garanterad förlust. Spelar ingen roll hur bra du spelar så suger ditt lag är det skit iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker tvärtom, gillar inte som det är nu för man känns tvingad att spela i grupp för att inte få idioter med sig och en garanterad förlust. Spelar ingen roll hur bra du spelar så suger ditt lag är det skit iaf.

Idioter är de som inte är lagspelare och inte spelar efter det som krävs i just detta spelet De finns överallt.

Om vi sedan ska vara riktigt ärliga så kan en "toppspelare" absolut dominera en match med rätt hjälte. Har sett Genjis och Reapers som fullkomligt manglat motståndet på näst intill egen hand. Är nivåskillnaden mindre mellan spelare är det dock mindre troligt, vilket i sig är bra för spelet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Tackar!
Hade inte särskilt kul dock,så nästa steg var bör man spela det för få nån rolig belöning.

4 nya achievments finns om du vill ha utmaning

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker tvärtom, gillar inte som det är nu för man känns tvingad att spela i grupp för att inte få idioter med sig och en garanterad förlust. Spelar ingen roll hur bra du spelar så suger ditt lag är det skit iaf.

Det är det som är grejen tycker jag, folk tvingas samarbeta. Jämför med bla. Battlefield som skall vara ett "lagspel" där folk springer runt som idioter och känslan av att vara ett team är lika med noll.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det är det som är grejen tycker jag, folk tvingas samarbeta. Jämför med bla. Battlefield som skall vara ett "lagspel" där folk springer runt som idioter och känslan av att vara ett team är lika med noll.

Jag tycker de är lite tråkigt när man kör casual att så få använder voice chat samma med hots. Alla blizzards spel nu på senare tid. Inte som i csgo eller lol, dock är lol väldigt toxic

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det börjar kännas som om att jag tappat det helt. Tidigare vann jag lite mer än hälften av alla matcher, denna vecka känns det som om att jag förlorat nästan varje. Några guld medaljer i varje match har blivit en någon match då och då och förstår inget alls. Enda som ändrats är att min ping gått från ca 20 till ca 30 men det kan väl knappast göra så stor skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen spelet men orkar inte med 90% av spelarna hehe. De är så otroligt dålig stämning så fort någon väljer fel karaktär eller vad som.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Avstängd

Någon annan som laggar konstant de senaste dagarna?

Får orange ikon i hörnet direkt när jag ska välja karaktär.

Har Telia.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Någon annan som laggar konstant de senaste dagarna?

Får orange ikon i hörnet direkt när jag ska välja karaktär.

Har Telia.

Jag har haft samma problem, dyker upp lite nu och då. Ingen lösning dock. Mitt brukar släppa efter någon timme.

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Någon som märkt att nivån på spelarna man spelar med sjunkit avsevärt sedan Halloween patchen?
Jag ligger runt 3k i rating och före patchen valde folk heroes efter lineup, prata i voicechat och synka ultis.

Nu väljer folk helt fel heroes för sitiationen och säger inte ett ord i voicechat...
Kan det vara så att det är många som ranka upp sig i början av säsongen som börjat spela igen eller inbillar jag mig bara ?

Någon annan som lagt märke till detta? Det håller på o göra mig galen iaf, går inte att soloQa längre.