Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva det att I dagens patch så har det gjort så att man bara kan göra en "wall tap" i en skill chain. Därmed är drift glitchen fixad...

Dock så har de lagt till en "Master volume" äntligen...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Avstängd

ni som ominstallerar FH3, sparas eran progress, bilar osv eller försvinner allt och ni måste öbrja om igen?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

ni som ominstallerar FH3, sparas eran progress, bilar osv eller försvinner allt och ni måste öbrja om igen?

Allt sparar på molnet, din inlogg profil. Jag valde att flytta mitt spel, gick inne på appar, från hdd till ssd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har testat några minuter, nattens uppdatering verkar ha tagit bort i stort sett allt stutter för min del så det känns ju bra. Däremot kraschade spelet fortfarande de två första gångerna innan jag ens hann börja köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

... Däremot kraschade spelet fortfarande de två första gångerna innan jag ens hann börja köra.

Vad kör du med för inställning på Mirror Quality? Prova att dra ner den till 'High' om du har 'Ultra'.

Permalänk
Medlem

Spelet verkar prestera allmänt bättre efter patchen. Men är det någon som har samma problem som mig och mina polare - direkt vi ska spela med varandra och blir fler än två, så disconnectar en av oss bara efter någon minut? Vi kan alltså inte spela med varandra hur vi än gör. Vi tror att det har att göra med att vi alla har en relativt hög ping om vi kollar i xbox-applikationen, den ligger nämligen på 170-190 ms. Ingen aning om hur den kan vara så hög, vi alla sitter på stabil fiberanslutning utan några som helst problem i några andra spel.

Hursom, så är det jättretråkigt att vi fortfarande inte kan glida bil med varandra, vilket var anledningen till att vi köpte spelet liksom.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd

@Zenon88: Okey, för det är egentligen det jag hade behövt då jag dumt nog inte hade ändrat installationsdisk innan jag hämtade hem spelet, så har för tillfället 2,6gb kvar på C-disken. Det är dock flytt från m2-ssd till vanlig ssd.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mycel:

Vad kör du med för inställning på Mirror Quality? Prova att dra ner den till 'High' om du har 'Ultra'.

"Low" tror jag.

Permalänk
Avstängd

Har kollat in det här spelet sen 2! månader tillbaka men vill vänta tills stutter är fixat från Pc, innebär den senaste patchen att dessa problem försvunnit? Spelar på 5960x och ett 980ti med 16gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Har kollat in det här spelet sen 2! månader tillbaka men vill vänta tills stutter är fixat från Pc, innebär den senaste patchen att dessa problem försvunnit? Spelar på 5960x och ett 980ti med 16gb ram.

Ja du lär inte ha problem, min 2500k får svettas men 1070't rullar i 40-50% . Kör high preset med 60fps stabilt.

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga att det beror på lite hur kräsen du är och vad du kör för inställningar. Plus att ha lite tur. Räkna med fps pendling mellan 30-60.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fortfarande stutters efter senaste patchen.. Om än lite bättre än innan. Specs i signatur..

Funderar starkt på att se om det går att få en refund, för just nu verkar det inte som att detta spel någonsin kommer att bli "felfritt" på PC.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Geeks Gaming

Kör likt många detta på PC, men har knappt några problem. Visst jag hade lagget när man uppgraderade bilen och har haft några krascher, men inte mer än så. haft 3 krascher totalt, ligger runt 90 fps in game på en 6700k och 1070. Kör ultra så går säkert att få lite fler fipsar om man hade velat. Men är helt klart ett av de bästa spelen på länge, även om det finns en del problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Kör likt många detta på PC, men har knappt några problem. Visst jag hade lagget när man uppgraderade bilen och har haft några krascher, men inte mer än så. haft 3 krascher totalt, ligger runt 90 fps in game på en 6700k och 1070. Kör ultra så går säkert att få lite fler fipsar om man hade velat. Men är helt klart ett av de bästa spelen på länge, även om det finns en del problem

Finns ju tyvärr folk med samma hårdvara som dig som ändå har väldigt pendlande fps osv. Du har haft tur! Tror du 1070 pallar 4k? Har samma grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Senaste patchen gör att spelet flyter på mycket bättre för mig men jag har fortfarande hack/stutter så fort det dyker upp andra bilar i närheten, traffic som driveatars. Någon som lyckats eliminera det? Jag är fortfarande tvungen att stänga av core 0 och sätta affinity till low för att få bästa möjliga prestanda, den delar upp jobbet bättre över kärnorna med dödar fortfarande core 0

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Brukar dom köra reor i Windows Store? Microsofts spel är rätt dyra känns det som.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Brukar dom köra reor i Windows Store? Microsofts spel är rätt dyra känns det som.

Fel tråd att ställa frågan i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Fel tråd att ställa frågan i.

Varför då? Spelet säljs väl endast i Windows Store på PC?

Har samma fråga. $59.99 och det är ju enda stället afaik man kan öht skaffa det om man vill ha det på PC.

Är det folk som lirar på PC eller sitter alla på konsoll?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALmo:

Tänkte bara skriva det att I dagens patch så har det gjort så att man bara kan göra en "wall tap" i en skill chain. Därmed är drift glitchen fixad...

Nu har jag inte testat, men då jag läste patch notes före jag gick och la mig igår. Så stog det där att dom hade lagt in en 30 sekunders cooldown, så det beror väl på hur länge du kan hålla din skill chain igång

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Varför då? Spelet säljs väl endast i Windows Store på PC?

Har samma fråga. $59.99 och det är ju enda stället afaik man kan öht skaffa det om man vill ha det på PC.

Är det folk som lirar på PC eller sitter alla på konsoll?

För att det var en generell fråga gällande Windows Store. Tråden handlar om ett specifikt spel.

Nej det går att köpa på andra sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

För att det var en generell fråga gällande Windows Store. Tråden handlar om ett specifikt spel.

Nej det går att köpa på andra sätt.

Jag antar att han var sugen på Forza.

Och vilka sätt är de?
Googlar man så får man ju bara upp en reddit länk med windows och xbox appens store.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Jag antar att han var sugen på Forza.

Och vilka sätt är de?
Googlar man så får man ju bara upp en reddit länk med windows och xbox appens store.

Windows store, Amazon, svenska webbshoppar, xbox och diverse fishy cd-key vendors där du riskerar att få spelet refundat av säljaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Windows store, Amazon, svenska webbshoppar, xbox och diverse fishy cd-key vendors där du riskerar att få spelet refundat av säljaren.

545 kr på svenska webbshoppar.
538 kr via Amazon.
530 via xbox/windows store.

Fish Key sidorna verkar främst sälja konton, iaf de under 500 kr.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

545 kr på svenska webbshoppar.
538 kr via Amazon.
530 via xbox/windows store.

Fish Key sidorna verkar främst sälja konton, iaf de under 500 kr.

Vet inte riktigt vad du vill uppnå. Du sa att Windows store är enda stället att köpa spelet varpå jag påpekade att du kan få tag på det på flertalet andra sätt.

Har aldrig sagt att det är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag är givetvis sugen på Forza annars hade jag inte skrivit här.

Behöva lägga 600 spänn på ett PC spel känns lite väl saftigt men antar att Microsoft gör så för att man då även får spelet till Xbox? Hade varit bra med ett alternativ där man köper spelet enbart till PC och får spelet billigare i så fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Spelet är värt pengarna, betalade själv 900kr. Plus grafikkort för 4500 plus begagnad processor för 1000kr. För att kunna spela det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag är givetvis sugen på Forza annars hade jag inte skrivit här.

Behöva lägga 600 spänn på ett PC spel känns lite väl saftigt men antar att Microsoft gör så för att man då även får spelet till Xbox? Hade varit bra med ett alternativ där man köper spelet enbart till PC och får spelet billigare i så fall.

Så vitt jag vet finns inga nycklar att köpa löst vilket innebär att de slipper billiga gråzonsnycklar samt att det endast finns att köpa på Windows store. De passar väl på att ta då mycket betalt de kan så länge som möjligt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vilka är era favorit drift bilar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Vilka är era favorit drift bilar?

Skickades från m.sweclockers.com

BMW E36 HE
Chevrolet Corvette HE

Mazda RX-7
BMW M4 HE
Nissan S14
Nissan S15

De två översta har större styrutslag och är således i en klass för sig själva när det gäller enkelhet att rädda stora vinklar.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Zenon88:

Vilka är era favorit drift bilar?

Skickades från m.sweclockers.com

Fiat Abarth 595 Essence, Subaru 2005 är de första jag har kommit på, har knappt driftat, men dessa är kul!