Google tar bort Pixel och Pixel XL från svenska Google Store

Permalänk
Avstängd

@Ozzed:

Senaste jag läste (2014) var väl apple mest använda märket följt av samsung. Ser kanske annorlunda ut idag?

Klart dem inte vill stå som förlorare i ett teknikland som Sverige. Har inte läst på något forum som gillade den här pixeltelen.

Samtidigt har Huawei kampanjat hårt senaste året att de lär väl vara ett av de största märkena i Sverige bara inom något år.

Men ser gärna att nokia återkommer, stödjer gärna våra finska bröder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Detta vissar bara hur lite dessa företag bryr sig om Sverige. Har alltid vetat att de skiter i Sverige och det är därför vi alltid för störda priser.

Vi ÄR ett litet skit land i det stora hela, klart vi kommer långt ned prioritetslistan.
Våra priser beror inte på att dom skiter i oss. beror på valuta kurser samt skatten som är rätt hög i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vi ÄR ett litet skit land i det stora hela, klart vi kommer långt ned prioritetslistan.
Våra priser beror inte på att dom skiter i oss. beror på valuta kurser samt skatten som är rätt hög i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Må vara att vi är ett "litet skitland" men vi ligger först i världen när de gäller teknikinförandet i samhället, åker du till något annat land än Sverige så är de som att backa klockan 10-20år. Finns inget land på den här planeten där mobilen är så viktig som Sverige.

Idag kan man ju för fan inte ens handla en biljett av SJ utan att ha mobilt Bank ID.

Att vinna mobilmarknaden i Sverige gör man inte för att göra en brutal vinst, utan för att man framstår då som ledande teknikföretaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Må vara att vi är ett "litet skitland" men vi ligger först i världen när de gäller teknikinförandet i samhället, åker du till något annat land än Sverige så är de som att backa klockan 10-20år. Finns inget land på den här planeten där mobilen är så viktig som Sverige.

Idag kan man ju för fan inte ens handla en biljett av SJ utan att ha mobilt Bank ID.

Att vinna mobilmarknaden i Sverige gör man inte för att göra en brutal vinst, utan för att man framstår då som ledande teknikföretaget.

Man kan visst köpa en SJ biljett utan mobilen, finns ju maskiner och människor som fixar det. Jag tror inte heller att om man åker till USA så är det inte som 1996, det är förmodligen lika som här. Förstår inte varför alla tror att Sverige är något "super" land.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vi ÄR ett litet skit land i det stora hela, klart vi kommer långt ned prioritetslistan.
Våra priser beror inte på att dom skiter i oss. beror på valuta kurser samt skatten som är rätt hög i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Fel
Sverige är ett bra land som i mycket ligger i framkant. Flera företag testar produkter här för vi har lätt att ta till oss nyheter och sprider inte så dåliga vibbar som många andra länder om något inte var så bra.
Sen har flera företag priszoner över världen där de tar olika priser för samma produkt / tjänst beroende på priszon och där ligger vi tillsammans med flera andra länder i en högre priszon. Usa, Kannada, nya zelan, australien hamnar ofta i en lägre priszoon än Europeiska länder.
Skatteskillnaden gör en viss del men långt ifrån allt. Vissa produkter är och har varit 50-90% dyrare här än i vissa andra priszoner, dvs mycket dyrare än vad moms'en kan gör i skillnad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är väl CopySwede som jagar bort dom en efter en...Kanske väntar på hur det utvecklar sig mellan Apple,Samsung och CopySwede

Betala till denna verksamhet för mobiler dom inte ens sålt än skulle iallafall få mig att tveka till lansering i detta land

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Då vet man att min Nexus 5x blir den sista renodlade google telefonen man kör då även om jag flashat in CM13

blir väl att kolla på huawei nästa gång som verkar ha både prisvärda och välbyggda lurar i dagsläget.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Visserligen sant, men räkna upp fler som kör stock Android. För mig är en telefon med ett eget UI ala Samsung/Sony/HTC/LG etc ointressant. Jag vill gärna ha uppdateringar på operativet när dom kommer. Inte 6 månader efter släpp.

Stock är överskattat som bara den. Det är ganska mediokert i standard läge, i alla fall i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Finns en mängd fler Android telefoner än Google.

Värderar man snabba uppdateringar från OS-leverantören så finns bara iPhone, Nexus och Pixel (och till viss del Lumia). Det är alltid dessa telefoner som jag har att välja emellan, har noll intresse i övriga leverantörer.

Permalänk
Medlem

Nu vill inte jag vara den som är den men det lär ju gå att få tag på den här igenom andra kanaler och de som har ett litet större intresse kommer antagligen inte ha några problem med detta.
Visst, det är väl kanske lite tråkigt att den inte lanseras men detta är ju inte första gången en tillverkare håller tillbaka på den nordiska regionen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

Hur många får problem på grund av dåligt uppdaterad mjukvara?

När garantin gått ut efter 2 år så kan ju de som vill, lägga in AOSP på egen hand. Flera stöder ju till och med OTA uppdateringar.

Verkar finnas en grovt överskattad oro för att inte ha senaste mjukvaran när det gäller Windows eller Android.

Permalänk
Medlem

Den är ju mer ointressant än iphone, och dyr och ful så dom flesta bryr sig nog ändå inte, man kan köpa en kina telefon idag som är mer prisvärd och ser bättre ut. Märkligt att google designat en telefon med såna dö ytor och som ser ut som en iphone klon jag får inte ihop det.

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Visst är det spännande att människor tycker olika?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

@Daark:

har du aldrig åkt utomlands?

Permalänk
Medlem

Inte för att Pixel ens intresserade mig, men va bra...nu behöver man inte ens fundera på't.
Tråkig inställning google verkar ha till oss nordbor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crockett:

Hur många får problem på grund av dåligt uppdaterad mjukvara?

När garantin gått ut efter 2 år så kan ju de som vill, lägga in AOSP på egen hand. Flera stöder ju till och med OTA uppdateringar.

Verkar finnas en grovt överskattad oro för att inte ha senaste mjukvaran när det gäller Windows eller Android.

Det kommer alltid strula med custom ROMs. Blir bara så innerligt trött att på att sådana som dig alltid tar upp detta argument igen och igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Stock är överskattat som bara den. Det är ganska mediokert i standard läge, i alla fall i dagsläget.

Du läste inte hela texten va? Det handlar inte bara om att stock flyter bäst och är den version jag uppskattar utan även om uppdateringar. För när släppte någon av dom andra stora aktörerna sina uppdateringar samma dag som google rullar ut sin till nexus enheter?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Det kommer alltid strula med custom ROMs. Blir bara så innerligt trött att på att sådana som dig alltid tar upp detta argument igen och igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, då vet jag det. Undviker det i fortsättningen så ingen blir uppretad här.

Ha en trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Må vara att vi är ett "litet skitland" men vi ligger först i världen när de gäller teknikinförandet i samhället, åker du till något annat land än Sverige så är de som att backa klockan 10-20år. Finns inget land på den här planeten där mobilen är så viktig som Sverige.

Idag kan man ju för fan inte ens handla en biljett av SJ utan att ha mobilt Bank ID.

Att vinna mobilmarknaden i Sverige gör man inte för att göra en brutal vinst, utan för att man framstår då som ledande teknikföretaget.

de flesta företag prioriterar vinst före att framstå som ledande genom att sälja produkter till ett modernt land. vi ligger knappast 10-20år före alla andra. har inte rest runt jätte mkt men där jag varit har det varit rätt modernt, nu senast i edinburgh så har dom wifi på alla sina bussar, något jag inte sett här iallafall.

Skrivet av IceDread:

Fel
Sverige är ett bra land som i mycket ligger i framkant. Flera företag testar produkter här för vi har lätt att ta till oss nyheter och sprider inte så dåliga vibbar som många andra länder om något inte var så bra.
Sen har flera företag priszoner över världen där de tar olika priser för samma produkt / tjänst beroende på priszon och där ligger vi tillsammans med flera andra länder i en högre priszon. Usa, Kannada, nya zelan, australien hamnar ofta i en lägre priszoon än Europeiska länder.
Skatteskillnaden gör en viss del men långt ifrån allt. Vissa produkter är och har varit 50-90% dyrare här än i vissa andra priszoner, dvs mycket dyrare än vad moms'en kan gör i skillnad.

sa inte att vi inte ligger i framkant däremot har vi liten befolkningsmängd vilket gör att företag inte gör några jättevinster här.

skulle vilja veta mer om dessa pris zoner, har jag aldrig hört talas om, är det för att vi är ett rikt land och dom vill då ha mer pengar?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Visserligen sant, men räkna upp fler som kör stock Android. För mig är en telefon med ett eget UI ala Samsung/Sony/HTC/LG etc ointressant. Jag vill gärna ha uppdateringar på operativet när dom kommer. Inte 6 månader efter släpp.

Oneplus är ganska orört och ser väldigt "stock" ut med sitt OxygenOS.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Oneplus är ganska orört och ser väldigt "stock" ut med sitt OxygenOS.

Men får dom uppdateringar snabbare än dom andra?

Permalänk
Medlem

När ska Ericsson och Nokia komma tillbaka!? Man börjar bli trött på att bara förlita sig på Amerikanska crap företag med noll innovation och som skiter i Sverige totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

skulle vilja veta mer om dessa pris zoner, har jag aldrig hört talas om, är det för att vi är ett rikt land och dom vill då ha mer pengar?

Jag kollade upp det för några år sedan när jag var irriterad över att tex windows var dyrare i Sverige än i usa och tidigare nämnda länder och liknande gällde också för tex x-box då jag funderade på om det gällde fler produkter vilket det gjorde. Hittade ett gäng artiklar om att många företag delat upp världen i olika priszoner. Du borde kunna hitta en del sådan information om det om du bara söker samt du kan också välja ut några produkter från lite olika bolag och se själv vilka priser de har i olika länder.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Därför Apple säljer bra. tillgång och finns överallt samtidigt när suget är som störst hos köparna, lansera senare och tankarna om ett köp dött eller hittat en annan telefon.

Du vet att Apple har även de så kallad "staggered release" bara det att de nu på senare år har utökat antalet "första hands" länder och inkluderat Sverige bland dem?

Permalänk
Medlem

@anon114264: Vill bara flika in med en liten anekdot här.
CyanogenMod (nu version 13) gör så att min gamla LG G2 fortfarande känns kompetent.

Se inte "custom ROM" som något negativt utan snarare som en möjlighet.
Det är inget du måste använda dig utav men du kan om du vill.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag kollade upp det för några år sedan när jag var irriterad över att tex windows var dyrare i Sverige än i usa och tidigare nämnda länder och liknande gällde också för tex x-box då jag funderade på om det gällde fler produkter vilket det gjorde. Hittade ett gäng artiklar om att många företag delat upp världen i olika priszoner. Du borde kunna hitta en del sådan information om det om du bara söker samt du kan också välja ut några produkter från lite olika bolag och se själv vilka priser de har i olika länder.

Ska kolla upp det. fult, allt för att suga ut så mkt man kan. kanske man ska kolla på utländska marknader lite oftare. jag köper nästan enbart inom sverige med vissa väldigt få undantag. men saker som sällan behöver RMA kan man köpa, tex bildelar brukar jag köpa på skroten*, kanske billigare med nytt i utlandet?

* enklare saker såsom fjäder ben eller olika stag som verkar vara i gott skick brukar jag köpa, räkna med att få byta lager och liknande saker dom brukar alltid vara helt slut.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men får dom uppdateringar snabbare än dom andra?

Nej, dock verkar de ha lite betydelse nuförtiden eftersom senare versioner av android har erbjudit ganska dåligt med bra funktioner enligt mig iallafall, min flickvän har stock nexus 5x och jag har cm13 nexus 5x och hennes telefon är både segare och har färre funktioner än min även om hennes är 7.0 och min bara är 6.0.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men får dom uppdateringar snabbare än dom andra?

Skulle gärna gå lite snabbare nu när OxygenOS och HydrogenOS slås samman, så att det inte skall uppdateras två olika versioner för deras olika marknader.

Dem fick rätt mycket kritik för sin uppdateringsfrekvens, och har tagit det till sig.

Dock vet jag inte hur det är i praktiken nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Helt sjukt att de inte bara lanserar telefonen i Sverige med assistenten på engelska istället. Det är ju inte så att klientelen som faktiskt tänkt köpa denna telefon inte kan engelska om de nu ens vill använda sig av assistenten.

Snacka om att sparka ett av de mest framgångsrika länder gällande IT i pungen.

Fy skäms Google!

Fastän inte bara Sverige:

You can’t buy devices on the Google Store in the following regions:

Note: This list is a sample of places we know we can't deliver. It may not include all undeliverable territories.

Andorra
Canada: Nunavut, Northwestern Territories, Yukon
Finland: Aland Islands
France: Guadeloupe, Martinique, Réunion, St. Pierre and Miquelon, and French Guiana
Germany: Busingen and the Isle of Heligoland
Hong Kong: Sha Tau Kok, Ta Kwu Ling, Man Kam To, Mai Po, Lok Ma Chau, Closed area, Lo Wu, Po Toi, Tung Lung Chau, Grass Island, Crooked Island (Kat O), Tung Ping Chau, Mui Wo, Lamma Island, Peng Chau, Cheung Chau, Tai O, Lantau Island
Italy: Vatican City, Livigno, San Marino, Campione d'Italia
Portugal: Madeira, Azores
Spain: Ceuta, Melilla, and the Canary Islands
United Kingdom: Isle of Man, Channel Islands, Gibraltar
United States: Virgin Islands, Guam

Och intressant nog så finns ju inte ens Sverige på listan ovan, och jag vet det är en exempel lista men ändå så är det inget att gråta över.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Helt sjukt att de inte bara lanserar telefonen i Sverige med assistenten på engelska istället. Det är ju inte så att klientelen som faktiskt tänkt köpa denna telefon inte kan engelska om de nu ens vill använda sig av assistenten.

Snacka om att sparka ett av de mest framgångsrika länder gällande IT i pungen.

Fy skäms Google!

Ja, det var en tråkig överraskning. I dagsläget så kör jag Windows på jobbtelefon och iOS på min privata. Tycker att Googles egna telefoner är de enda Androidtelefoner som jag personligen är intresserad av. Har blivit bränd tidigare av telefoner av både Sony och Samsung som inte fått uppdateringar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/