Google tar bort Pixel och Pixel XL från svenska Google Store

Permalänk
Melding Plague

Google tar bort Pixel och Pixel XL från svenska Google Store

Det har tidigare rapporterats om att Google Pixel och Pixel XL inte släpps i Sverige, nu styrks ytterligare av att modellerna tagits bort från den svenska Google-butiken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Helt sjukt att de inte bara lanserar telefonen i Sverige med assistenten på engelska istället. Det är ju inte så att klientelen som faktiskt tänkt köpa denna telefon inte kan engelska om de nu ens vill använda sig av assistenten.

Snacka om att sparka ett av de mest framgångsrika länder gällande IT i pungen.

Fy skäms Google!

Permalänk
Medlem

Detta vissar bara hur lite dessa företag bryr sig om Sverige. Har alltid vetat att de skiter i Sverige och det är därför vi alltid för störda priser.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Och där dog det lilla intresse man hade för dem...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Att produkter inte lanseras samtidigt världen över är ju inget nytt eller konstigt.
I artikelns sammanfattning får man uppfattningen att telefonerna inte kommer att lanseras i Sverige. Medan i själva artikeln presenteras det motsatta: "Kort därefter framkom det att telefonerna kan dröja i Norden och därmed även i Sverige", " men intressenter har möjligheten att skriva upp sig på en väntelista vilket tyder på att den kommer lanseras i Sverige"
Clickbait?...

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qlyptic:

Att produkter inte lanseras samtidigt världen över är ju inget nytt eller konstigt.
I artikelns sammanfattning får man uppfattningen att telefonerna inte kommer att lanseras i Sverige. Medan i själva artikeln presenteras det motsatta: "Kort därefter framkom det att telefonerna kan dröja i Norden och därmed även i Sverige", " men intressenter har möjligheten att skriva upp sig på en väntelista vilket tyder på att den kommer lanseras i Sverige"
Clickbait?...

Ingen clickbait här nä. Google tog bort mobilen från deras svenska store och det är 100% sant. sen är där mer info i artikeln om vad google kanske gör i framtiden

Permalänk
Medlem

Därför Apple säljer bra. tillgång och finns överallt samtidigt när suget är som störst hos köparna, lansera senare och tankarna om ett köp dött eller hittat en annan telefon.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

@Qlyptic: Det står att det går att skriva upp sig på väntelista för Chromecast Ultra, vilken sammanfattningen inte handlar om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qlyptic:

Att produkter inte lanseras samtidigt världen över är ju inget nytt eller konstigt.
I artikelns sammanfattning får man uppfattningen att telefonerna inte kommer att lanseras i Sverige. Medan i själva artikeln presenteras det motsatta: "Kort därefter framkom det att telefonerna kan dröja i Norden och därmed även i Sverige", " men intressenter har möjligheten att skriva upp sig på en väntelista vilket tyder på att den kommer lanseras i Sverige"
Clickbait?...

Det ska nog ganska mycket till om man skulle läsa artikeln på det viset.

Citat:

Chromecast Ultra har inte släppts än, men intressenter har möjligheten att skriva upp sig på en väntelista vilket tyder på att denna kommer lanseras i Sverige.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hade sett fram emot att byta ut min gamla Sony Z2 denna hösten då det såg spännande
ut på pappret med alla nya lanseringar som skulle göras, men det har mest varit besvikelse.
Känns som man i nuläget får avvakta till vårkanten.
Är ganska glad i efterhand att denna telefonen inte kom till Sverige, då
den inte motsvarade mina förväntningar för fem öre, ångrar jag inte köpte Nexus 6p när den kom.

Kanske att man för första gången hoppar på Appletåget till vårkanten, även om jag
aldrig någonsin hade trott detta förut.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Hmmm, trodde aldrig jag skulle överväga en Iphone, men om Google insisterar så få jag ge mig. Om Nexus 6p fortfarande säljs till hösten kan den vara aktuell. Annars blir det nog att bita i det sura äpplet....=)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag får väl köra root på min s6:a när garantin går ut istället.... Dåligt av Google att hypa produkter som ska enligt dom själva vara stora nyheter men är nästan bara riktade till amerikaner. Jag som vart sugen på allt som visades förutom routern:(

Smart att pissa på norden som brukar ligga långt fram i utvecklingen och är duktiga på engelska....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Ingen clickbait här nä. Google tog bort mobilen från deras svenska store och det är 100% sant. sen är där mer info i artikeln om vad google kanske gör i framtiden

Det är svårt att få plats med en hel artikel i rubrikfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag får väl köra root på min s6:a när garantin går ut istället.... Dåligt av Google att hypa produkter som ska enligt dom själva vara stora nyheter men är nästan bara riktade till amerikaner. Jag som vart sugen på allt som visades förutom routern:(

Smart att pissa på norden som brukar ligga långt fram i utvecklingen och är duktiga på engelska....

Skickades från m.sweclockers.com

Oavsett hur teknikintresserade vi är så är vi en liten marknad och även här i Sverige går det långt mellan gångerna jag ser en Nexus. Men helt klart trist för de som var sugna på telefonen, Lär ju dock inte vara några problem att köpa en från Tyskland eller Storbritannien.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raymond:

Därför Apple säljer bra. tillgång och finns överallt samtidigt när suget är som störst hos köparna, lansera senare och tankarna om ett köp dött eller hittat en annan telefon.

Finns en mängd fler Android telefoner än Google.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Så microsoft med surface book pro finns inte som har revolutionerat de bärbara och nu google sätter Sverige i andra hand med ett gäng andra länder, känns tråkigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Finns en mängd fler Android telefoner än Google.

Visserligen sant, men räkna upp fler som kör stock Android. För mig är en telefon med ett eget UI ala Samsung/Sony/HTC/LG etc ointressant. Jag vill gärna ha uppdateringar på operativet när dom kommer. Inte 6 månader efter släpp.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Snusfri

De har väl insett att vi i Sverige inte är så lättlurade att vi köper denna gravt överprisade groteskt fula telefon och plockar således bort den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Microsoft vägrar ju släppa Cortana i Sverige med, Känns att jag använder/läser engelska 50% tiden jag är vaken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Det är svårt att få plats med en hel artikel i rubrikfältet.

Jo nog fan fattar jag det också. Fattar inte varför du skrev det. Det var inget clickbait. Clickbait för mej är när någon använder bete för att lura någon. Vad sweclockers skrev var 100% sant och det handlade om rubriken.

Permalänk
Medlem

Även LG vill inte längre lansera mobiler i Sverige tydligen. Samsung lanserade inte Note 5 här t.ex, verkar som Sverige inte är en attraktiv marknad att släppa något på längre (alla är väl insnöade på iPhones).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av downup:

Microsoft vägrar ju släppa Cortana i Sverige med, Känns att jag använder/läser engelska 50% tiden jag är vaken.

Skulle aldrig vilja har cortana på svenska XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Whatever, den är för dyr ändå.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Och där dog det lilla intresse man hade för dem...

Precis. Det redan kalla intresset frös till is. Permafrost, potentiellt.

Lite synd, för lurar från andra tillverkare är inte särskilt intressanta pga deras ofta otroligt sega uppdateringscykler (specifikt säkerhetsuppdateringar, för övriga uppdateringar struntar jag i).

Det börjar luta åt iPhone för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Men hur många i Sverige kör google's telefoner? Det är väl främst Samsungs lurar och kanske LG och Sony som vi kör här?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hmmm, trodde aldrig jag skulle överväga en Iphone, men om Google insisterar så få jag ge mig. Om Nexus 6p fortfarande säljs till hösten kan den vara aktuell. Annars blir det nog att bita i det sura äpplet....=)

Nja, den lär nog säljas. Men Google har ju gått ut med att Nexus är garanterad max två android-versioner (AFAIK). Nu har den nyligen fått 7.0 så det är bara 8.0 kvar sen då. Om vi har tur, Google verkar ju tänka om väldigt raskt på sina produkter nu.

Själv efter att ha läst alla dessa nyheter överväger jag iPhone nu i framtiden faktiskt. Känner att jag har mina telefoner allt längre perioder och då vill man vara garanterad mjukvara över lång tid. Här lyckas Apple bättre helt enkelt. Jag trodde så skulle vara fallet med Nexus 6P jag köpte men inte.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Kunde dom inte bara skita i Google Assitant alt. göra den frivilligt vald? Vilken helt patetisk anledning att vänta med att släppa en lur i ett av de länder som är bäst på Engelska.

Herregud Google, get a grip.

Permalänk
Medlem

Skönt man hade noll intresse för dessa ändå
Löjligt av Google dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men hur många i Sverige kör google's telefoner? Det är väl främst Samsungs lurar och kanske LG och Sony som vi kör här?

Ja det går väldigt långt mellan gångerna man skymtar en Nexuslur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Nja, den lär nog säljas. Men Google har ju gått ut med att Nexus är garanterad max två android-versioner (AFAIK). Nu har den nyligen fått 7.0 så det är bara 8.0 kvar sen då. Om vi har tur, Google verkar ju tänka om väldigt raskt på sina produkter nu.

Själv efter att ha läst alla dessa nyheter överväger jag iPhone nu i framtiden faktiskt. Känner att jag har mina telefoner allt längre perioder och då vill man vara garanterad mjukvara över lång tid. Här lyckas Apple bättre helt enkelt. Jag trodde så skulle vara fallet med Nexus 6P jag köpte men inte.

Man har aldrig satt ett maxtak på antal versioner. Däremot detta

"Google utlovar uppdateringar till nya Androidversioner för Nexus-enheter i två år efter att de först blev tillgängliga. Enheterna garanteras säkerhetsuppdateringar i tre år från tillgängligheten, eller i 18 månader efter att de köptes från Google Store (alternativet som är längst)."

http://www.swedroid.se/google-berattar-hur-lange-nexus-enhete...