Permalänk
Medlem

Hur mycket är min dator värd?

Hej, tänkte fråga er här på sweclockers om ni vet ungefär hur mycket min dator är värd?

Den är inte ett ens år gammal och fungerar felfritt, inga skavanker osv på den.
Nypris 19900:- och datorn är proffesionellt ihopsatt av inet.se

Permalänk
Medlem

runt 10.000kr skulle jag tro att du kan få här på swec, framförallt grafikkortet har ju tappat rejält i värde sedan nyköp, 3000-3500 kr brukar de gå för begagnat idag iochmed introduktionen av GTX 10xx serien

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Kevinw:

Hej, tänkte fråga er här på sweclockers om ni vet ungefär hur mycket min dator är värd?

Den är inte ett ens år gammal och fungerar felfritt, inga skavanker osv på den.
Nypris 19900:- och datorn är proffesionellt ihopsatt av inet.se

http://i68.tinypic.com/2ldwviu.jpg

alla dom delarna finns väl fortfarande till försäljning i butik ? (förutom grafikkortet) 1060/1070 har väl samma prestanda..?
"nypris" är vad datorn kostar nu idag.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Testa blocket, men jag svårt att se att någon betalar över 10000kr för den.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Nypris är idag 16 000 kr. du har lagt en tusenlapp på en PRO SSD som inte många kommer tycka är värd priset så dra av 1500 så 14500. Det är alltså nypriset i ''reellt värde'' för de allra flesta. Sen är den inte ny så du får dra av ytterligare ett par tusenlapapr för slitage, förbrukad garanti etc så runt 10-11K är rimligt.

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr är det ju så som med allt annat man köper att det sjunker i värde bara du lämnar det från affären oavsett om det gäller datorer, bilar etc.

Din dator är bra och var kanske värd pengarna du la för den då men du kommer aldrig få samma pengar för den (den är ju begagnad också) om du nu ska sälja den vilket inte framgår i ditt inlägg.

Du har fått ganska bra svar från dem andra här på forumet men faktumet kvarstår vad det är du vill ha ut av detta och vart du vill komma med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Du har fått ganska bra svar från dem andra här på forumet men faktumet kvarstår vad det är du vill ha ut av detta och vart du vill komma med det?

http://www.sweclockers.com/marknad/132173-gamingdator

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv

OK, såg att tråden här skapades 14:50 och annonsen publicerades 15:09.
Antar att jag fick svar på vad syftet var...

Permalänk
Medlem

@anon183825:
Jag tycker det är lite skumt detta ändå, då han i en annan tråd frågar om nya grafikkort som är startade idag 1443 så ja.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@Black Zero:
Jag tycker det är lite skumt detta ändå, då han i en annan tråd frågar om nya grafikkort som är startade idag 1443 så ja.

Jag hade inte kommenterat tillräckligt på forumet för att kunna lägga ut en annons, min kompis tipsade mig om att jag kunde sälja datorn här för jag satt och frågade runt på facebook först.

Angående mina andra inlägg så är det saker jag har funderat över bara.

Ja jag är här för att sälja min dator och jag la ut den för 12000:- då tangentbord, mus och webcam ingår, så det återstår att se om någon vill ha allt det för 12000:- .

Hoppas du fick ett svar till din skumhet.

Tack så mycket alla andra för svaren!

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro