Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Chassi med fönster

Yes, jag funderar på att lösa nytt chassi under black Friday och även lösa Nzxt HUE+ då visionen är en dator med endast RGB-komponenter.

Tycker därav mitt chassi jag har i dagsläget blir lite för jobbigt att bygga i (Spec med ram mitt i fönstret.

Letar därav nytt chassi.

Har främst spanat in detta chassi från corsair.

Är det Ngn som erfarenhet om detta chassi?

Isf, är det enkelt att bygga custom loop i det? IMO känns det som det kan bli trångt om man ska smälla upp radiator i front och reservera på det mellan reservoar/mobo.

Finns det andra chassin likt detta? (inte riktigt kollat på förutom komplett, inet osv).

Andra tips på chassin med smidiga lösningar?

Mvh

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Andra chassin

@Genx031: Det finns ju också NZXT Noctis 450 och Phanteks EVOLV ATX Glass

<- Lite fakta om caset

<- Carbide 400c och crystal 460x har identiska insidor

Välj det du tycker är snyggast!

//ÖverklockadKorp

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Nya nzxt chassit kanske? S340 tror jag den heter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Har nyligen gått från ett 400c just för att jag ville göra en custom loop. Det är ett mindre chassi och eftersom radiatorer måste placeras i fronten blir där inte mycket plats att spela med. Det är dock fullt möjligt, folk lyckas ju i betydligt mindre format. Men det kräver arbete och moddning allternativt att man tar bort psu-skyddet och skippar mekaniska diskar. Jag köpte efter omplanering istället nytt och är mycket nöjd med mitt phanteks evolv atx tempered glass.

Visa signatur

Desktop|Intel I7 7700K Cpu|EKWB Custom Loop|ASUS Z270 ROG Strix Mb|Gigabyte GTX1080 G1 Gaming Gpu|32Gb Corsair Vengeance DDR4 Ram|1x500Gb NVME M.2 SSD Samsung 960 Evo|2x500Gb SSD Samsung 850 Evo SSD|Phanteks Evolv ATX tempered Glass Ed Chassi|40" Philips UHD VA LED Monitor|Logitec MX master Mouse|CM Storm Rapid Fire Cherry MX Brown Keyboard|Edifier Studio R2730DB Speakers|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av älg3n:

@Genx031: Det finns ju också NZXT Noctis 450 och Phanteks EVOLV ATX Glass
https://www.youtube.com/watch?v=YkO1CnT-XDo
<- Lite fakta om caset
https://www.youtube.com/watch?v=COSBHAeglbo
<- Carbide 400c och crystal 460x har identiska insidor

Välj det du tycker är snyggast!

//ÖverklockadKorp

mja, Nzxt-chassit blir det nog inte, då jag vill ha heltäckande ruta för sidan. Tycker dessutom inte om att man inte kan ta bort hhd-cage osv. som jag skrev tänkte jag göra en customloop.

Phantaks-chassit är snyggt förvisso, men vet inte om det är rätt väg att gå.

jag får suga lite på den karamellen!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eribo01:

Nya nzxt chassit kanske? S340 tror jag den heter

Skickades från m.sweclockers.com

S340 känns som det är för litet... Det är dock åt det hållet jag vill ha.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Nya NZXT s340 Elite har fönster för hela ena sidan. Tror tyvärr inte det är mycket större än corsair 400c tyvärr. Psu-skyddet går ju dock att använda som bas för pump. Annars finns ju också InWin 805c.

Visa signatur

Desktop|Intel I7 7700K Cpu|EKWB Custom Loop|ASUS Z270 ROG Strix Mb|Gigabyte GTX1080 G1 Gaming Gpu|32Gb Corsair Vengeance DDR4 Ram|1x500Gb NVME M.2 SSD Samsung 960 Evo|2x500Gb SSD Samsung 850 Evo SSD|Phanteks Evolv ATX tempered Glass Ed Chassi|40" Philips UHD VA LED Monitor|Logitec MX master Mouse|CM Storm Rapid Fire Cherry MX Brown Keyboard|Edifier Studio R2730DB Speakers|

Permalänk
Avstängd

@xasxes: jo, jag funderar också på psu-skydd som bas för reserverar. Kan dock bli trång om jag vill köra sli.. =/

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk

Jag själv har "Phanteks Enthoo EVOLV ATX" som jag och många andra tycker är ett super fint chassi och jag skulle verkligen rekommendera det men det är bara om du vill spendera 1690kr. jag vet inte om det kommer bli billigare under black friday.

Visa signatur

PC - gtx 960, Moderkort: Asus z170-A, i5 6400 skylake, 16 GB Corsair Ram,
OCZ 240 GB Ssd, be quiet! 600w, Chassi: Phanteks EVOLV ATX
GEAR - Razer Blackwidow X Chroma, Steelseries Rival 700, Razer Goliathus XL, HyperX Cloud 2, Asus MG248Q
Steam - Kevin6465