Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/andersson-cable-clip...

Ett set med 124 med kabelklammer i 3 storlekar, svarta och vita. 5:- inkl frakt.

Hittar inget exakt lika kit på prisjakt men ändå ett fynd i mina ögon. Ber om ursäkt om det är fel.

Det står "Endast i lagershop" på erbjudandet om kabelklammer, men jag provade att beställa med fri frakt och det verkade gå utmärkt. Får se om det kommer något på posten.

Permalänk

@Caesar:

Jasså, det ser inte jag? Ser bara att det Är en grön bock för internet Beställde också så får väl se om det dyker upp!

Edit: Såg det nu, uppe i vänstra hörnet. Får väl se vad som händer

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

1070 end of line?
Ja om ett år ungefär..

Bristen bygger snarare på att efterfrågan är fortfarande större än tillgången.
Sen kommer säkert något nytt snart också, men inte som skall ersätta 1070.

Det kan faktiskt ha med inköpspriserna också. När nya alternativ närmar sig så brukar ÅF vilja tömma sina lager (annars blir de sittande med tex 970 som de troligen nu tvingas sälja till förlust och under inköpspris).

Så de vill inte köpa in dem till för högt pris, då det vet att de kan bli sittande med dem nu när marknaden faktiskt börjar bli lite mer mättad, och speciellt när de ryktas få problem med minnena (ett huvudbry en ÅF gärna inte vill ha).

Men jag håller med att 1070 inte kommer ersättas närmaste 6 mån iaf..., men lär definitivt droppa i pris när fler alternativ kommer i början på 2017. Frågan är väl mer hur snabbt, hur mycket och hur billigt det blir framåt jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tolkade det absolut inte som det. Vare sig 7 eller 10 år har passerat så tidsmässigt bör agget fortfarande vara inom garantiperioden.

Corsair ger inte garanti på andrahandsägda produkter, kvitto krävs oavsett. Men säger man att man är förstahandsägare och har kvitto borde det ju kunna gå iaf.

Fick just svar på detta, gällande just ett AX850 agg: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1447012-garanti-som-aga...

Problemet är väl om det står ett namn på garantin. Men ja bra av dem att svara i den andra tråden.

Och tack för infon, får mig att luta ännu mer mot att köpa EVGA G2 istället för ett Corsair.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Vad tror vi om Kompletts 20-årsjubileum imorgon? Kommer vi hitta några fina fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichieLL:

Vad tror vi om Kompletts 20-årsjubileum imorgon? Kommer vi hitta några fina fynd?

Det bör det göra! Förhoppningsvis Corsair SF450 alt. SF600 till ett bra pris, sitter med ett bygge som inte blir klart p.g.a. de skyhöga priserna på dessa nätagg! Men vi får se, rean verkar börja redan inatt 00:00

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på ett bra pris på 1060 alt 1070. Har suttit och kollat priserna ett tag och svårt att förstå mig på hur de går upp/ner hela tiden. T.ex. ett 1060 strix kostade 3099kr på komplett och netonnet förra veckan för att nu kosta 3699kr eller liknande... Detta trots att det inte var kampanj och dollarn har inte gått upp så många procent heller. Vi får helt enkelt se om vi blir glada imorgon eller ej

Permalänk
Medlem

Nöjer mig med Strafe rgb tangentbordet för en tuwsing 8)

Permalänk
Medlem

Är superalurarna nått att ha?
Verkar fått ok recensioner?
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/240982-supra_ner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är superalurarna nått att ha?
Verkar fått ok recensioner?
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/240982-supra_ner...

Har supra nitro de för 899:- och har aldrig lyssnat på bättre in-ear hörlurar, så antar att de kanske är lite sämre men bör vara bra för priset man betalar!

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Har supra nitro de för 899:- och har aldrig lyssnat på bättre in-ear hörlurar, så antar att de kanske är lite sämre men bör vara bra för priset man betalar!

Har också ett par Nitro som jag är nöjd med, om än lite väl mycket "driverflex" kanske, dock bara ett "problem" när man drar på sig lurarna, sen är det tyst. Det enda direkt negativa jag har att säga att är att inline-fjärren är lite stor och tung på Nitro, och fastnar lätt i skjortkragen.

http://m3.idg.se/2.1022/1.652757/supra-neo/sida/2/sid-2---lju... ljudet verkar vara i det närmaste likvärdigt som Nitro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

om någon hittar bra deal på nätagg i framtiden så blir jag glad för tips 1000+ w, gärna mer, hade ett corsair ax1500 som smällde utan garanti... så man betalar inte för kvalité med corsair...
snyltar på en kompis nätagg och bara ett grafikkort nu så det är inte jättestress

Av ren nyfikenhet: vad i sjutton namn har du slängt in i burken för att behöva +1kw????

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichieLL:

Vad tror vi om Kompletts 20-årsjubileum imorgon? Kommer vi hitta några fina fynd?

Jag har ganska höga förhoppningar på komplett. Spenderat ett hyfsat högt antal lappar hos dom i år på saker jag egentligen inte alls behöver pga i mina ögon super deals.

Själv hoppas jag på en razer blade till ett sanslöst pris eller något i samma stil. En ny platta hade inte varit fel heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Väntar också spänt på Kompletts 20-årsjubileum. Känns som de kommer slå på stort!

Permalänk
Medlem

Själv går man och hoppas på ett grymt erbjudande på antingen 4k TV med HDR eller en bra projektor med duk!

Permalänk
Medlem

Med tanke på Komplett har en "retro dator" på sin bild bör det väl vara retroprodukter? Varför har man gammal dator på bild där egentligen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

Med tanke på Komplett har en "retro dator" på sin bild bör det väl vara retroprodukter? Varför har man gammal dator på bild där egentligen?

Jag tackar inte nej till lite fina erbjudanden på Voodoo-kort. AMD och Nvidia? Pfft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tackar inte nej till lite fina erbjudanden på Voodoo-kort. AMD och Nvidia? Pfft!

Lite Nvidia kan ju vara bra för konkurrensen, men inget GTX trams, ett Riva TNT2 skulle nog passa som handen i handsken nu med BF1 runt hörnet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kronwalled:

Lite Nvidia kan ju vara bra för konkurrensen, men inget GTX trams, ett Riva TNT2 skulle nog passa som handen i handsken nu med BF1 runt hörnet.

Fast spelet och upplevelsen blir ju bättre med ett kort med Glide-API'et!

Hehe, skämt åsido så blir det intressant att se vad som dyker upp samt priser. Frågan är om det blir uppesittarkväll eller plocka bland resterna imorgon istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichieLL:

Vad tror vi om Kompletts 20-årsjubileum imorgon? Kommer vi hitta några fina fynd?

Vill inte vara negativ men nej. Har aldrig varit med om att komplett har någon bra rea, men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Då kanske de har något bra erbjudande på typ en grym Hubb också? Vem behöver fancy routrar och switchar när man kan köra på en hederlig nätverkshubb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast spelet och upplevelsen blir ju bättre med ett kort med Glide-API'et!

Hehe, skämt åsido så blir det intressant att se vad som dyker upp samt priser. Frågan är om det blir uppesittarkväll eller plocka bland resterna imorgon istället.

Hehe, ja vi får se, själv tror jag inte det blir någon höjdarrea, så oroar mig inte nämnvärt för slutförsäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Vill inte vara negativ men nej. Har aldrig varit med om att komplett har någon bra rea, men man kan ju alltid hoppas.

Deras 1337-deals back in the days var nog bland de bästa reorna. Det var ändå 50% på riktigt populära produkter. Dock tog de ju slut direkt och folk blev sura för de inte hann köpa, så var nog bra att de tog bort dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichieLL:

Vad tror vi om Kompletts 20-årsjubileum imorgon? Kommer vi hitta några fina fynd?

Med tanke på komplett tidigare kampanjer så skulle jag inte förvänta mig något stort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Meeeh inget kul, nu kan man sova...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Meeeh inget kul, nu kan man sova...

Instämmer, tyvärr.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Patetisk rea på komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Patetisk rea på komplett.

Som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Var inte alltför speciellt på Komplett. Någon hundralapp billigare på en del komponenter
Verkade även som att en del lades upp dryga timmen för tidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, Kompletts rea var inget vidare med tanke på att de gjort så mycket reklam för det...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060