Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

bildproblem efter omformatering

Så fick bluescreen, bccode 18 typ 10-30 sekunder efter jag startade spel (heroesofnewerth)(banished). Eller bara hade uppe många tabbar på ie, firefox eller chrome. Så bestämde mig för att omformatera, fick dock en 500ssd av en kompis som jag stoppade in ist för vanliga hårddisken! Allt gick bra med omformateringen men fick fortfarande bluescreen så jag tog ut grafikkort blåste ur datorn och bytte ramminnen, Efter det slutade jag få bluescreen men tycker att bildkvaliten har blivit något sämmre nu. tänkte först att det kanske bara va klippen på youtube/twitch som hade nå krångel men sen testade jag spela upp en video i vlc och det va riktigt kasst där, samma film som jag sett dagen innan jag omformaterade och då såg allt bra ut. Om jag bara sitter och tittar på bilder eller på desktop tycker jag det är dimmigt och pixligt. I videos känns det ''Grainy'' väldig lite dock!, vettefan alltså tror jag börjar bli tokig. har alla dom senaste drivisarna till grafikkortet,installerade dom med nvidia geforce experience, uppdaterat w7 till w7 sp1 och gjort alla rekommenderade uppdateringar till det osv.

har geforce gtx 780 grafikkort.
dvi cable benq xl2411t 144hz kör native upplösning

är som ett brus eller vad man ska säga, I skärmen hela tiden. märks speciellt bra när jag pausar i filmer(kvaliten på filmerna spelar ingen roll gällande detta), märker inte av det alls när jag spelar :S

Permalänk
Medlem

@matteusb

Till att börja med vad har du för grafikkort?
Kan du koppla skärmen direkt till moderkortet, är bilden lika kass då eller prova ditt grafikkort hos nån polare?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Kör du analog eller digital signal till skärmen? (Bara så man kan utesluta lite.) Skulle iaf se över din upplösning, låter som om det skulle kunna vara att du inte kör i skärmens "native" upplösning. LCD skärmar (alla skärmar med statisk pixelmatris mer exakt) ser värdelöst ut om man inte kör i skärmens "native" upplösning alternativt 1/4, 1/16 etc.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

DVI Cable, kör native, har en benQ 144hz skärm @philipborg:

Permalänk
Medlem

@philipborg: är som ett brus eller vad man ska säga, I skärmen hela tiden. märks speciellt bra när jag pausar i filmer(kvaliten på filmerna spelar ingen roll gällande detta), märker inte av det alls när jag spelar :S

Permalänk
Medlem

@matteusb
Testa isf @bärplockarens förslag.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.