Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det här med att bara dom bästa spelarna endast får battlepacks.
Jag kan förstå det på ett vis.
Men vi som inte är så duktiga,men vill ändå vara med.
Vi får ju aldrig något.
Kan nog få mig att tröttna efter ett tag.

Det har absolut inte med vilka som är i top efter spelad match..
Det lottas ut mellan alla som spelade en HEL match, så det är helt enkelt slumpen som avgör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det här med att bara dom bästa spelarna endast får battlepacks.
Jag kan förstå det på ett vis.
Men vi som inte är så duktiga,men vill ändå vara med.
Vi får ju aldrig något.
Kan nog få mig att tröttna efter ett tag.

Kan jag med bekräfta att de inte har någonting med detta att göra.
Logga in igår och kom in i en match med 10 sekunder kvar, han precis välja class.
"Defeat" under tiden jag kom in på min gubbe.
Battlepack till mig

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Bara jag som har problem med låg gpu usage? ligger mestadels på 40-60% :S Cpu ligger på 100%!

i5 2500K @ 4.5 Ghz
GTX 1070 (Något klockat, +130 på kärnan och +400 på minnet, samt senaste drivrutinerna)
16 Gb 1600 Mhz

Vad har du för fps o settings?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Avstängd

@Sture123:

I7 2600k @ 4.7 oklockat 1070gtx

Spelar 1080p blandat high iställningar
Cpu usage ca 85-90% gpu 99%
Fps pendlar mellan 135-100 kör på 120 hz skärm

Permalänk
Medlem

Kan ju konstatera av tråden att folk upplever BF1 väldigt olika, så då är det ju frågan hur mycket som är faktiska brister i spelet eller bara tycke och smak.

- Jag har inga problem med snipers alls, oavsett bana. Såklart dör jag av dem ibland men upplever inte dem som överrepresenterade. Behöver inte counter snipa heller.
- Pistolerna gör mycket skada?! Va? Snarare luftpistoler om ni frågar mig.
- Många av vapnen känns konstiga ja, men efter ett tag hittar man sin favorit och börjar få upp flytet. Om inte annat så kolla vilket vapen ni brukar dö av och börja använda det själv.
- DICE håller såklart koll på statistiken på vapnen och kommer att balansera dem i kommande patchar. Vissa av vapnen i BF4 var fullständigt värdelösa i början men de fixade det. Tog iofs rätt lång tid.

Ja BF1 verkar vara CPU-krävande. Min 6700k ligger på ca 60-70% belastning på alla 8 kärnorna så jag kan förstå att äldre processorer kämpar.

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Använder MSI Afterbruner som visar att det ligger kring ca 7GB, toppar vid 7,5. Finns ju en hel GB kvar tänkte jag ^^. Kan det vara en flaskhals då?

Tar för givet att det inte gör nån skillnad med 4x4GB vs 2x8GB? Tänkte hitta billigaste utvägen.

Det är för Battlefield inte kan ta 100%, nää polaren stoppade i 4x4GB och som sagt, blev enorm skillnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett tips förresten, hoppa in hos en bomber och tryck på F3 för att komma till kulsprutan där framme. Helt op vapen, det är bara att spraya ner på folk och döda dem på löpande band. Den skjuter nån sorts spränggranater så man behöver inte ens träffa nära. Känner en nerf på ingång så njut så länge det varar.

Permalänk
Avstängd

@Bajsat:
Ok,Jag spela över 2 timmar igår.
Fick inget,hade väl otur då.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Vad har du för fps o settings?

Allt på medium förutom ambient occlusion som är av, och mesh på high, 1080p och har nu skruvat upp resolution scale till 160% för att jag upplever att spelet får bättre flyt då, samt att gpu utsagor kliver upp på mellan 85-100% då, istället för runt 50% som jag har när jag har 100% resolution scale.

Fps lägsta 70 ungefär och högsta 120 när jag är långt från strid, men snittet ligger nog på 80-85. 64 spelare conquest. Låter detta normalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Medics vapen är rätt okej i mitt tycke, Selbstlader gillas. Men i närstrid så förlorar iallafall jag i regel alltid med den. På lite längre håll? Riktigt fin.

Support har i mitt tycket de tyvärr sämsta vapnen. Lite extra störande då det normalt är min favoritklass. Behövs väldigt många träffar för att döda en fiende. Så håller med dig där.

Medic är helt okej på medium distans, men tycker inte dom har något vapen av vad jag sett som dominerar just på medium distans. Assault har A-10 shotgun som är galet OP på nära håll och slaktar allt, även Hellriegel ska vara riktigt bra.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Tycker de känns som det är väldigt lite vapen och gadgets att använda. Hoppas verkligen det kommer mer vapen i nästa dlc.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Glad att allt i spelet fungerar så bra, rent "tekniskt".
Är balansen jag stör mig på. Många vapen känns så dåliga. (Kanske är hardcore jag vill ha).

Men de stora öppna banorna där kan tanks verkligen äga. Inte så kul att spela assault eftersom deras vapen är så kassa förutom just i närstrid).

Medic tycker jag helt klart har mest användbara vapen. De funkar på alla avstånd.

Edit: Hatar sentrys. Mest att möta men känns otroligt fånig att spela som också. De "tunga" borde ha en extra rustning som skadas och förbrukas. Inte att de kan healas om och om igen till 100%.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Det är för Battlefield inte kan ta 100%, nää polaren stoppade i 4x4GB och som sagt, blev enorm skillnad.

Tack för svaret! Redan beställt extra stickor!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Laddar hem patchen på 436mb nu.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/43659/battlef...

Permalänk
Medlem

Står det vad patchen fixar? Kan inte logga in just nu.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Står det vad patchen fixar? Kan inte logga in just nu.

Det har inte kommit upp än. Men borde finnas här sen:
https://forums.battlefield.com/en-us/categories/battlefield-1...

Permalänk
Medlem

@Frux: Angående luftpistolerna, på nära håll som väl är upp till 9-10m gör iaf m1911 sanma skada som de kraftigaste dmr som medic har, dvs tre träffar för att döda. Så luftpistol, tror inte det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gujukal:

Medic är helt okej på medium distans, men tycker inte dom har något vapen av vad jag sett som dominerar just på medium distans. Assault har A-10 shotgun som är galet OP på nära håll och slaktar allt, även Hellriegel ska vara riktigt bra.

Selbstlader och m1907 eller vad den heter (påminner om Thompson med vanligt magasin) fungerar helt okej för min del. Men kan nog ändå hålla med dig.

Shotguns är skadliga men har bara dött ett fåtal gånger av dessa. Hellriegel märkte jag speciellt sista sessionen igår att började bli vanligare att dö av.

Personligen gillar jag. Bajonetten, blivit en del rundor där jag dödat fiender i närdtrid, antingen med bajonettsprång eller med spaden. Brukar bli ett par sånna på raken och roligast var i sista sessionen igår när jag dödade en hel rad med fiendesoldater. Tog dom en och en med spaden men den sista lyckades tillslut upptäcka mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade lite förhoppningar att detta skulle åtminstone snegla lite mer till tidigare BF-spel, och det gör det ju faktiskt. Skulle ju önska att det var ännu mer men antar att det inte kan göras för mycket på en gång. Nästa spel?

- Klasser som faktiskt har olika roller och är effektiva, eller ineffektiva på olika avstånd. Även om det är skillnad på vapnen så är dessa inte helt annorlunda (inom klasserna) vilket är en välkommen detalj.
- Svårare att vara Rambo med tanke på hur vapnen beter sig och fungerar. Det är alltså effektivare att springa tillsammans med andra.
- Operations, trots det ibland galna tempot, chokepoints och delvis känsla av total hopplöshet (obalans, dåliga lag eller medveten design?) är det riktigt kul.
- Dynamiskt väder! Skulle önska ännu mer av den varan för att tvinga spelare att anpassa sig ännu mer till förhållandena.
- Visselpipa och vrålen ackompanjerade av maffig musik är riktigt häftigt.
- Grafiken och prestandan är mycket bra.

- "Skip Revive" måste ändras på något sätt. Sjukt frustrerande när man springer runt med kanylen i handen och ikonerna försvinner. Jag förstår varför man gör det eftersom många Medics struntar i att återuppliva men det blir en ond cirkel som måste brytas. Jag menar, du sitter ändå och väntar på att få spawna efter det.
- Supportvapnen känns lite väl klena. Bra att dessa är svåra att hantera vid språng men det borde vara effektivare stationärt.
- Behemoth... Alltså, jag förstår tanken och gillar den på sätt och vis men ibland sabbar det verkligen all glädje. Är laget med denna bra och har koll på var försvaren (AA osv) är placerade så blir det lätt mos och spawncampande. Försvaret måste fokusera direkt och fullständigt på dessa monster.
- Eliteklasser känns mer som ytterligare en gimmick-pryl, som Behemoth.
- BF1 behöver verkligen klassrestriktioner, men då också krav på att dessa faktiskt använder sin klass för att hjälpa laget. Det är oerhört frustrerande när man anfaller i Operations men halva laget står vid huvudbasen med sina kikarsikten.

Anpassade servrar kan nog "rädda" det här spelet till att bli riktigt jäkla underhållande. Tyvärr verkar det ju inte som att det blir så många sådana med tanke på priset...

Jag kan ha oerhört svårt att träffa mina skott vissa rundor och tycker det känns mer som att det handlar om olika servrar. Vissa rundor fungerar allt jättebra och andra går det helt åt skogen.

Permalänk
Medlem

En till åsikt:
Hur emblemet nu är stämplat i vapnet är ju otroligt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

@Frux: Angående luftpistolerna, på nära håll som väl är upp till 9-10m gör iaf m1911 sanma skada som de kraftigaste dmr som medic har, dvs tre träffar för att döda. Så luftpistol, tror inte det.

Ok ok, då känns de dåliga på lite längre håll iaf.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva ett litet inlägg angående "uniform solider aiming". Funktionen har funnits sedan BF4 och jag måste rekommendera den till alla som har svårt att få till mus-sensen vid byte till sikten med olika zoom (FOV). Satt själv i säkert över en timme och försökte få till sensen för alla sikten men gav så småningom upp och började använda ovannämnda funktion istället.

https://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/297915...

Tack för mig!

Permalänk
Avstängd

@jOnÄTÄn:

Missade varenda skott med sniper tills jag upptäckte att jag sköt på väggarna... hehe

Vill ha servrar med rifle/pistol only och inga kikarsikten.

@Mange43

Källa på att bara dom bästa spelara får det? Är topp 5 så gott som varje match och har spelat 32 matcher, 70-80% winrate. Har fått 3 lådor ;P

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej någon här som testat Battlefield 1 med GTX 580? Jag har en dator stående hos en vän som han kan använda, den har just nu en Athlon II X3 445. GTX 580 3GB, 4GB ram. Min plan är att köpa en FX 83xx och 4GB ram extra till den så han kan vara med och spela Battlefield 1 i höst tror ni det kommer rulla på? Eller det kanske kommer fungera redan med nuvarande hårdvaran?

Hur har det gått? Håller på att bygga en liknande burk åt min lillebror, 1055T@3.5ghz + GTX580

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hade lite förhoppningar att detta skulle åtminstone snegla lite mer till tidigare BF-spel, och det gör det ju faktiskt. Skulle ju önska att det var ännu mer men antar att det inte kan göras för mycket på en gång. Nästa spel?

- Klasser som faktiskt har olika roller och är effektiva, eller ineffektiva på olika avstånd. Även om det är skillnad på vapnen så är dessa inte helt annorlunda (inom klasserna) vilket är en välkommen detalj.
- Svårare att vara Rambo med tanke på hur vapnen beter sig och fungerar. Det är alltså effektivare att springa tillsammans med andra.
- Operations, trots det ibland galna tempot, chokepoints och delvis känsla av total hopplöshet (obalans, dåliga lag eller medveten design?) är det riktigt kul.
- Dynamiskt väder! Skulle önska ännu mer av den varan för att tvinga spelare att anpassa sig ännu mer till förhållandena.
- Visselpipa och vrålen ackompanjerade av maffig musik är riktigt häftigt.
- Grafiken och prestandan är mycket bra.

- "Skip Revive" måste ändras på något sätt. Sjukt frustrerande när man springer runt med kanylen i handen och ikonerna försvinner. Jag förstår varför man gör det eftersom många Medics struntar i att återuppliva men det blir en ond cirkel som måste brytas. Jag menar, du sitter ändå och väntar på att få spawna efter det.
- Supportvapnen känns lite väl klena. Bra att dessa är svåra att hantera vid språng men det borde vara effektivare stationärt.
- Behemoth... Alltså, jag förstår tanken och gillar den på sätt och vis men ibland sabbar det verkligen all glädje. Är laget med denna bra och har koll på var försvaren (AA osv) är placerade så blir det lätt mos och spawncampande. Försvaret måste fokusera direkt och fullständigt på dessa monster.
- Eliteklasser känns mer som ytterligare en gimmick-pryl, som Behemoth.
- BF1 behöver verkligen klassrestriktioner, men då också krav på att dessa faktiskt använder sin klass för att hjälpa laget. Det är oerhört frustrerande när man anfaller i Operations men halva laget står vid huvudbasen med sina kikarsikten.

Anpassade servrar kan nog "rädda" det här spelet till att bli riktigt jäkla underhållande. Tyvärr verkar det ju inte som att det blir så många sådana med tanke på priset...

Jag kan ha oerhört svårt att träffa mina skott vissa rundor och tycker det känns mer som att det handlar om olika servrar. Vissa rundor fungerar allt jättebra och andra går det helt åt skogen.

Det du tar upp om aimet upplevde jag som tusan. Jag skipade bajoneten då jag läste att den ska ändra träffbild och hastighet på att aima down sight. Plus att kolla om du får den oranga iconen till höger om nätverkfel typ eller vad det heter. Jag har fruktansvärd packet loss på vissa servers. Känns som jag har 15 fps och en 900 plus i ping. Men allt ser bra ut på andra graffer. Finns massa trådar om det om BF4 men där hade jag inga problem. Vissa tar upp att det bara är EA servers så vi får se om det blir bättre med andra servers sen.

Permalänk
Medlem

@Frux: Det är det du har OHK sniper gevären till....=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

Det du tar upp om aimet upplevde jag som tusan. Jag skipade bajoneten då jag läste att den ska ändra träffbild och hastighet på att aima down sight. Plus att kolla om du får den oranga iconen till höger om nätverkfel typ eller vad det heter. Jag har fruktansvärd packet loss på vissa servers. Känns som jag har 15 fps och en 900 plus i ping. Men allt ser bra ut på andra graffer. Finns massa trådar om det om BF4 men där hade jag inga problem. Vissa tar upp att det bara är EA servers så vi får se om det blir bättre med andra servers sen.

Bajonetten har jag tagit bort eftersom jag misstänkte att så var fallet. Får också upp varningssignaler om både fps och packetloss men min FPS dippar aldrig under 70 och allt flyter på skärmen. Eller ja, ibland blir min aim helskum så det flyter väl inte perfekt då även om jag tycker det ser ut som det rent visuellt.
Något lurt med serverkommunikation är det. Hade dessa problem med servrar på mer än 50 spelare så undvek alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Kan ju konstatera av tråden att folk upplever BF1 väldigt olika, så då är det ju frågan hur mycket som är faktiska brister i spelet eller bara tycke och smak.

Ja BF1 verkar vara CPU-krävande. Min 6700k ligger på ca 60-70% belastning på alla 8 kärnorna så jag kan förstå att äldre processorer kämpar.

Vad har du för klock på din i7a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Vad har du för klock på din i7a?

Stock. Överklockade men fick problem och har inte orkat få koll på varför sen dess. Vill inte ha problem nu så att jag inte kan spela BF1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Stock. Överklockade men fick problem och har inte orkat få koll på varför sen dess. Vill inte ha problem nu så att jag inte kan spela BF1.

Jäkligt riskabelt att börja överklocka när man ligger i krig
Själv kör jag en 5775c på konstant 1.42 V (tror jag) men vill inte in och pilla i det nu...