Permalänk
Skrivet av mackbrich:

@Diezelpower: Kollat så du inte har nåt filter liggandes? (under fliken spelbibliotek)

Jo har kollat det, även installerat om Origin, men inget verkar hjälpa
Men tack iaf

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Yep, hände mig i en match igår där jag kom bakom två spelare på när avstånd, drog iväg 12-13 kulor på några meters avstånd utan en enda träffsymbol och sen vände de sig om och sköt ner mig.

Då var jag inte ensam då. Väldigt drygt när det händer då man, som i ditt fall, ofta har ett bra utgångsläge. För mig får jag iofs upp indikatorn om vad jag tror är latensproblem så kan påverka men då har min ping ändå sett bra ut. Eller ja. Relativt bra. Bara kört Quick Game eller vad det heter så har inte valt servrar ens, kanske hamnar för långt bort.

Hoppas det är något som kan åtgärdas iallafall, om det nu är en bugg.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
råkade ut för exakt samma sak igår vid ett par tillfällen.
hoppas som du att det är en tilllfällig bugg.

Permalänk
Medlem

Kanske är placebo men jag tycker jag har lättare att träffa när jag tar server browsern och själv väljer servern med lägst ping. Om inte annat så har jag gjort det jag kunnat liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Då var jag inte ensam då. Väldigt drygt när det händer då man, som i ditt fall, ofta har ett bra utgångsläge. För mig får jag iofs upp indikatorn om vad jag tror är latensproblem så kan påverka men då har min ping ändå sett bra ut. Eller ja. Relativt bra. Bara kört Quick Game eller vad det heter så har inte valt servrar ens, kanske hamnar för långt bort.

Hoppas det är något som kan åtgärdas iallafall, om det nu är en bugg.

Svårt att se att det är dålig förbindelse, sitter själv på 250/100-uppkoppling.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jögga81:

@anders190:
råkade ut för exakt samma sak igår vid ett par tillfällen.
hoppas som du att det är en tilllfällig bugg.

Bra med fler rapporter. Och jo, känns så.

Påminner lite om BF3-buggen där endast en knivanimation kunde utföras i taget. Så knivades någon annan så stod man och viftade med kniven utan att få sin kill, vilket ofta innebar att man blev upptäckt och dödad. Gah!

Skrivet av trickeh2k:

Svårt att se att det är dålig förbindelse, sitter själv på 250/100-uppkoppling.

Det kan jag hålla med om. Sitter även jag på 250/100 från Bahnhof. Iofs sitter jag i Zitius nät men har inga problem med belastning kvällstid som andra Zitius-användare har. Men blir att kolla lite nogrannare med pingplotter, tappade paket är inte helt lätta att se.

Men ja, känslan är att det är något med spelet. Speciellt med mål som står stilla, är orörliga.

Permalänk
Skrivet av mapo:

100-80 fps för mig på ultra och 1440P

Dock ser jag att spelet äter cpu, ligger nästan och maxar min konstant, är det bra egentligen?

Dock är temperaturerna väldigt bra, ligger runt 55 grader på cpu

Det gör det verkligen. Min ligger och maxar på 100% KONSTANT. Å andra sidan har det förmodligen att göra med att min CPU flaskhalsar (2500K).

En konstig grej som jag undrar om någon har stött på eller har koll på:
Min CPU är överklockad till 4,2 men i spelet så låser den hastigheten till 3,5...
Någon som vet vad det beror på. Tror inte det har med värmen att göra nämligen. Det är ju lite tråkigt när man redan har en för seg CPU så används inte ens hela dess potential.

Permalänk
Medlem

Hur ser ni eran fps i spelet? Jag kör just nu på High med dx12. Vilka inställningar skulle ni rek om ni läste mina spec i signaturen? Klarar datorn att köra i ultra? Funderat på att skaffa 1070 eller 1080. Är det värt det? Jag har en fullhd skärm så högre än 1080 kommer jag för tillfället inte köra.

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Hur ser ni eran fps i spelet? Jag kör just nu på High med dx12. Vilka inställningar skulle ni rek om ni läste mina spec i signaturen? Klarar datorn att köra i ultra? Funderat på att skaffa 1070 eller 1080. Är det värt det? Jag har en fullhd skärm så högre än 1080 kommer jag för tillfället inte köra.

Spelet flyter på bättre i DX11. Med senaste versionen av MSI Afterburner kan man se fps både i DX11 och DX12 med verktyget Riva Turner Statistics Server som följer med MSI Afterburner. I 1080p skulle jag säga att ett 1070 är tillräckligt bra eftersom processorn ändå kommer att flaska en del i spel som BF1, GTA V med flera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med lag när ni sitter i fordon? laggar som satan på full 64 server för mig.

Misstänker GPUn (gtx 660) Men en orange bild med 4 fyrkanter blinkar på högersi´dan

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är sjuk tråkigt. Hatar vapnen och allting.

Väntar på nya battlefield 2142 nu.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken på detta spel då man trodde att dom skulle gå tillbaks till rötterna som sas,detta känns inte riktig som BF för mig längre älskade ju 1942/BF2.
+ Grafiken är grymt snygg ljudet är världsklass en del kit som mortar har kortare räckvidd tycker jag är bra samt snipern är inte längre så störig enligt mig. Pansarvagnar är jobbiga men så var det säkert och så ska det vara. Är lite splittrad om vad jag tycker om pansartåget och zeppelinare/slagskepp men ganska kul är det för stunden. Gillar skarpt dom stora kartorna det är riktig BF anda.
- Till detta spel undrar jag om PC behövs ? Här man lägger ner tusentals kronor på sin rigg och jag tyckte inte man såg en stor skillnad när jag kollade XBOX versionen som kan köpa för under 3000:- + spelet. Och att det inte finns joystick support för flygplan är ju f*n åt skogen ! Och det blev ingen start/landning och resupply med flygplanen som man trodde när dom sa att man skulle gå tillbaka till BF rötterna..

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk

Symbolen för låg fps finns konstant på högersida för mig även fast jag ligger runt 70-80 fps? Har även problem med att musen fastnar i fordon så måste tabba ut och in för att kunna styra, polare har samma problem. Någon som vet någon fix för dem här buggen? Väldigt störande att inte kunna använda kanoner och turrets i fordon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Någon annan som har problem med lag när ni sitter i fordon? laggar som satan på full 64 server för mig.

Misstänker GPUn (gtx 660) Men en orange bild med 4 fyrkanter blinkar på högersi´dan

http://imgur.com/rv7ufBv

Lite förklaringar på varningssymboler.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

http://imgur.com/rv7ufBv

Lite förklaringar på varningssymboler.

Tack!

Funderat över vad vissa symboler betyder.
Men förstår inte varför "Low FPS" symbolen (gula) dyker upp för mig. Ligger alltid på 60 (har en dålig skärm som bara ha 60hz). Droppar inte ens ner till 59. Sååå... Hur kan den tycka det är low fps...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robbsternius:

Min CPU är överklockad till 4,2 men i spelet så låser den hastigheten till 3,5...

vart ser du att den bara körs i 3.5ghz i spelet?
har inte köpt spelet än så jag kan inte kolla själv

Skrivet av rolle83:

Hur ser ni eran fps i spelet?

Fraps
har funkat bra dom senaste 10 åren så det hänger med fortfarande

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Någon som vet om classic mode som fanns på bf4 kommer till bf1? Saknar det som fan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

vart ser du att den bara körs i 3.5ghz i spelet?
har inte köpt spelet än så jag kan inte kolla själv

Fraps
har funkat bra dom senaste 10 åren så det hänger med fortfarande

Betan till bf1 hade ju inbyggd mätare för frames, tog dom bort det sen då?

Lite störande, då både Doom, horizon 3 och gears 4 har det inbyggt utav det jag har spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Betan till bf1 hade ju inbyggd mätare för frames, tog dom bort det sen då?

Lite störande, då både Doom, horizon 3 och gears 4 har det inbyggt utav det jag har spelat.

Går att öppna konsollen och skriva in "perfoverlay_drawfps 1" så får du fram en mätare. Men av någon anledning försvinner den varje gång du dör... Men för att snabbt kolla funkar det alltid.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har spelat en del nu i helgen och jag gillar det Tycker matcherna är väldigt jämna och det är sällan något lag som har ett extremt övertag som oftast hände i BF3 och BF4.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannelito98:

Symbolen för låg fps finns konstant på högersida för mig även fast jag ligger runt 70-80 fps? Har även problem med att musen fastnar i fordon så måste tabba ut och in för att kunna styra, polare har samma problem. Någon som vet någon fix för dem här buggen? Väldigt störande att inte kunna använda kanoner och turrets i fordon.

Skickades från m.sweclockers.com

Tryck på knappen så du får fram konsolen(under Esc) sen tillbaka så är det fixat 👌🏻

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mc99:

- Till detta spel undrar jag om PC behövs ? Här man lägger ner tusentals kronor på sin rigg och jag tyckte inte man såg en stor skillnad när jag kollade XBOX versionen som kan köpa för under 3000:- + spelet.

Lite halvkonstig minuspoäng kan jag tycka, finns nog väldigt många som har en PC som kan driva BF1 men som inte har en Xbone.
Sen så vet jag inte hur Xbone-versionen är jämfört med PC-versionen grafikmässigt, men jag tvivlar på att den leverar 100+ fps i Ultra @1080p.

Med det sagt så ser spelet väldigt snyggt ut på Xbone, så om något är det väl snarare ett plus då det gör att folk som inte har råd med en bra PC fortfarande kan spela BF1 med snygg grafik?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av rolle83:

Hur ser ni eran fps i spelet? Jag kör just nu på High med dx12. Vilka inställningar skulle ni rek om ni läste mina spec i signaturen? Klarar datorn att köra i ultra? Funderat på att skaffa 1070 eller 1080. Är det värt det? Jag har en fullhd skärm så högre än 1080 kommer jag för tillfället inte köra.

Spelet har ju inget SLI-stöd i DX12 - det använder m.a.o. bara ett grafikkort då. Så du tappar ganska rejält med prestanda om du sitter med två GTX 780 i DX12. Byt till DX11 så ska du få se på en ganska rejäl gratis boost

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Fett bitter, fick mina två första battlepacks. Öppnade det första, svart skärm följt av "an error has occured". Så försvann den, fick bara min andra battlepack. Jävla buggskit!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ett tips om man inte vill använda konsol ( §) för att få fram fps, är att använda Geforce experience inbyggda mätare. Lite större och kan flyttas runt i valfritt hörn.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Spelet har ju inget SLI-stöd i DX12 - det använder m.a.o. bara ett grafikkort då. Så du tappar ganska rejält med prestanda om du sitter med två GTX 780 i DX12. Byt till DX11 så ska du få se på en ganska rejäl gratis boost

Jasså? Dags att testa på en gång. Vad tror du annars om att eventuellt uppgradera?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Min fps verkar vara låst till 60. Finns det någon inställning där man kan ändra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rolle83:

Funderat på att skaffa 1070 eller 1080. Är det värt det?

två GTX780 är snäppet snabbare än ett 1080.
om du desutom bara kör i 1080P så räcker minnet på 780.

Ej värt

vad kör du för win?
allt under win 8.1 är bara att glömma om du vill få ut max av cpun och grafikkorten i spel.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Tack!

Funderat över vad vissa symboler betyder.
Men förstår inte varför "Low FPS" symbolen (gula) dyker upp för mig. Ligger alltid på 60 (har en dålig skärm som bara ha 60hz). Droppar inte ens ner till 59. Sååå... Hur kan den tycka det är low fps...

Jag undrar om den inte är trasig, jag kan få den i gul variant när jag ligger runt 80-100 FPS vilket känns fel. Om det inte också visas vid stuttering eller liknande, sista rundan hade jag en hel del problem med sådant.

Dock har jag sett symbolerna för serverproblem och packet loss rätt mycket under min spelsession nu under kvällen. Testar min anslutning för att kolla efter problem men allt ser bra ut än så länge. Serverproblem kanske?

Skrivet av wounds:

Min fps verkar vara låst till 60. Finns det någon inställning där man kan ändra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Prova stäng av V-Sync i spelet. Var så jag behövde göra för att nå över med min 144Hz-skärm.

Permalänk
Medlem

Alltså, hur mycket snipers är det egentligen i det här spelet. Vissa runder är ju lika roliga som att gå till tandläkaren eftersom oavsett vart man kliver fram sitter det någon sniper i ett torn och väntar på en. Känns som en bra idé att sniper vapnen med sin "sweetspot" instagib och i princip hitscan tack vare sin kulhastighet finns i oändligt antal.

Edit: Nu siktar dom flesta förbannat illa men jisses vad många dom är.