Nintendo avslöjar pris och lanseringsdatum för Switch 12 januari

Permalänk
Melding Plague

Nintendo avslöjar pris och lanseringsdatum för Switch 12 januari

De som vill veta mer om Nintendos kommande konsol Switch får vänta till 12 januari. Företaget meddelar att de då ska hålla ett evenemang och berätta mer om spelkonsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att den skulle lanseras den 12 januari... läste lite för snabbt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Blir säkerligen ännu en konsol med ~90% remastered spel som säljs för fullpris..Eller uppföljare på gamla spel som är ungefär detsamma som föregångaren..men med lite nya monster eller bossar..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

Varningstecken på mitt inlägg upptill..''remastered generation''

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

Haha, instämmer!
Visst, det är väl lite imponerande att spela Skyrim mobilt men... det är ändå inte 2011, jag tror de flesta har varvat Skyrim och tröttnat på det vid det här laget

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Haha, instämmer!
Visst, det är väl lite imponerande att spela Skyrim mobilt men... det är ändå inte 2011, jag tror de flesta har varvat Skyrim och tröttnat på det vid det här laget

Man har väl kunnat spela Skyrim mobilt sedan det kom ut? Laptops?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fisken1986:

Man har väl kunnat spela Skyrim mobilt sedan det kom ut? Laptops?

Sant, men jag menar mobilt som lite mer bokstavligt "on the go"
Switch kan man ju realistiskt sett spela på medans man går beroende på sin simultanförmåga.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det mer intressanta med att dom visade skryim är ifall Nintendo kommer gå med på att lägga in mod stöd.
Gör dom det, och på ett bättre sätt än Sony & MS så kan det bli en väldigt intressant konsol.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

Nja inte helt sant, de visar väl Skyrim Special Edition som kör samma motor som Fallout 4 typ vilket släpptes precis?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Känns inte som något köp iallafall. Har redan en WII som bara står och samlar damm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

De har redan sagt att 'spelen' som visades i första trailern inte är annonseringar på spel som faktiskt kommer. Vissa av dom lär stämma men vem vet hur mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

De har announcat väldigt få spel till Switch och tänker mig att det är anledningen till att de i dagsläget kör med Skyrim (som också är tänkt att signalera att de har bra 3:e parts stöd, vilket de inte direkt haft tidigare). De har tidigare sagt att de satsar på en stark launch lineup så misstänker att det blir mycket godis i januari.

Visa signatur

Intel I7 6700K | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra | Asus Maximus VIII Alpha | 32GB Corsair CL16 Vengeance LED DDR4 | Corsair HX750i | NZXT S340 Elite | Be quiet! Silent Loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Starric:

Lite skoj att de använder ett 5 år gammalt spel (Skyrim) i pressbilderna för en ny spelkonsol

Dels är spelet mobilt, förutsatt att Bethesda tänker släppa spelet till plattformen, och sedan högaktuellt då spelet remastras och snart släpps på PC, PS4 och Xbox One.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer bli en späckad höst/jul nästa år. Ny PS4, Xbox scorpio och denna. Spännande! Ska Nintendo ha ngn chans är det bäst man har en hel radda bra spel med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Känns inte som något köp iallafall. Har redan en WII som bara står och samlar damm.

Överför det argumentet på något annat och salta det lite så blir det ju komiskt

- Ähh, blir ingen XC90, jag har ju min 240 från -82 under snöhögen (om den är kvar)
- Hoppar över Kabylake, har en 486 i förrådet (tror jag)

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nja inte helt sant, de visar väl Skyrim Special Edition som kör samma motor som Fallout 4 typ vilket släpptes precis?

Remastered eller ej, det är ett gammalt spel 😊. Min poäng är att det inte riktigt skyltar "NYTT" när de har det i pressbilderna.

Angående motorn så kör Fallout 4 endast en smått uppdaterad version av den som kördes i Skyrim, som redan då inte var helt ny. Tex så är fysiken fps-bunden vilket är stenålder jämfört med andra nya spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Så....
2,5 månader i förväg går man ut och informerar när man skall informera om lanseringsdatum.
Hur långt är "genomsnittsintresset" för en världsnyhet? Två veckor?

Jag är rädd att i December är det ingen som tänker på detta, då är det årets julklapp som gäller (PS4Pro+VR?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Blir säkerligen ännu en konsol med ~90% remastered spel som säljs för fullpris..Eller uppföljare på gamla spel som är ungefär detsamma som föregångaren..men med lite nya monster eller bossar..

ungefär som xbox cod då eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Om denna Nintendo generation går att kamma hem för låt säga 3000:- så skulle det vara intressant. Gick på nitlotten sist och köpte mig en Wii U (svarta pimpade varianten) och när jag startade spelet så fick jag kväljningar. Visst, grafiskt vackert måste det inte vara men när man inte ens kunde urskilja spelet om det var nytt eller kom från en Nintendo 64 så kändes det bara MEH.

Är dock helnöjd med min Gamecube som dammas av ibland. Mest för resident evil spelen dårå.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....
2,5 månader i förväg går man ut och informerar när man skall informera om lanseringsdatum.
Hur långt är "genomsnittsintresset" för en världsnyhet? Två veckor?

Jag är rädd att i December är det ingen som tänker på detta, då är det årets julklapp som gäller (PS4Pro+VR?)

Nja, Nintendo är ju Nintendo... Vill man ha Nintendo spel så finns det ju bara ett val. Men ja rätt så värdelöst att dom väntar så länge. För vad är det egentligen att vara hypad för nån som "bara" vill ha en ny konsoll? Endast ett av spelen i trailern vet vi kommer att komma till Switch, för dom andra vägrar devsen säga bu eller bä. Vi vet inget alls om prestanda förutom att den garanterat inte kommer stöda VR då processorn inte lär räcka på långa vägar, så inget för teknikfrälsta. Den verkar inte ha nån pekskärm så vi vet att den inte kommer kunna användas som nånting annat än spel konsoll, så ingenting för dom som vill ha flexibilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Den verkar inte ha nån pekskärm så vi vet att den inte kommer kunna användas som nånting annat än spel konsoll, så ingenting för dom som vill ha flexibilitet.

Är det bekräftat att den inte kommer ha touch? Med tanke på att spelen måste gå att spela när konsolen är dockad så tyder det ju visserligen på att den inte kommer att stödja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramis:

Är det bekräftat att den inte kommer ha touch? Med tanke på att spelen måste gå att spela när konsolen är dockad så tyder det ju visserligen på att den inte kommer att stödja det.

Nej, det är bara en slutsats folk dragit baserat på vad man ser i trailern. Jag ser ingen anledning varför de inte skulle ha en pekskärm, det finns tusentals android/iOS-titlar som bara väntar på att mjölkas av Nintendo en andra gång. Dessutom är det väldigt billigt att bygga in en digitizer numera.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Every time I buy a Nintendo console, I have to save the damn princess

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det blir ett överkomligt pris. Jag behöver en ny leksak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Remastered eller ej, det är ett gammalt spel 😊. Min poäng är att det inte riktigt skyltar "NYTT" när de har det i pressbilderna.

Angående motorn så kör Fallout 4 endast en smått uppdaterad version av den som kördes i Skyrim, som redan då inte var helt ny. Tex så är fysiken fps-bunden vilket är stenålder jämfört med andra nya spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett äldre spel men de flesta motorer uppdateras like creation engine, samma storlek på steg gäller ju de flesta motorer UE, Cry etc? Det är ju en del ganska markanta ändringar så som PBR, nytt Radiant system, Havok behaviour samt nytt väder system och växtsystem samt förbättrad fysik hantering även om den fortfarande är FPS bunden. Att kalla det små uppdateringar när det kommer till att få en spelmotor att köra stabilt håller jag inte med om, det är flera kopplade system som måste fungerar tillsammans vilket är ett ganska stort arbete.

Sedan Skyrim må vara ett äldre spel i sig, men det är fortfarande ett suveränt spel som lockar en hel del spelare och kanske andra än t.ex. de som vill ha Mario. Att ha det "On the go" är ju något som troligen lockar många och de även visar vad konsolen klarar iom att många har Skyrim som en referens, att skylta "nytt" gjorde de med nya Mario, nya Zelda m.m. men ändå är det Skyrim som fått mest uppmärksamhet från vad jag sett så att ha med det var ju ett bra drag reklammässigt sett?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....
2,5 månader i förväg går man ut och informerar när man skall informera om lanseringsdatum.
Hur långt är "genomsnittsintresset" för en världsnyhet? Två veckor?

Jag är rädd att i December är det ingen som tänker på detta, då är det årets julklapp som gäller (PS4Pro+VR?)

Så var det med Wii U också, dom gick ut med lanseringspriser och allt i början av september 2012. Två månader innan lanseringen som ägde rum i november 2012.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ytterst missvisande titel... Låter som att de redan har gått ut med priset... Hugh Mungus disappointment.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Blir säkerligen ännu en konsol med ~90% remastered spel som säljs för fullpris..Eller uppföljare på gamla spel som är ungefär detsamma som föregångaren..men med lite nya monster eller bossar..

Inte mig emot. Jag hoppade över Wii och Wii U, och framför allt sistnämnda har ju faktiskt intressanta spel i en lite djupare mening, men har en väldigt liten användarbas, så om dessa spel får en bredare publik är det bara bra

Skrivet av Starric:

Remastered eller ej, det är ett gammalt spel 😊. Min poäng är att det inte riktigt skyltar "NYTT" när de har det i pressbilderna.

Angående motorn så kör Fallout 4 endast en smått uppdaterad version av den som kördes i Skyrim, som redan då inte var helt ny. Tex så är fysiken fps-bunden vilket är stenålder jämfört med andra nya spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är ju fortfarande så att Nintendo i så fall får en nyrelease av ett multiplattformsspel samtidigt som andra alla andra vilket inte är fy skam när vi snackar Nintendo

Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....
2,5 månader i förväg går man ut och informerar när man skall informera om lanseringsdatum.
Hur långt är "genomsnittsintresset" för en världsnyhet? Två veckor?

Jag är rädd att i December är det ingen som tänker på detta, då är det årets julklapp som gäller (PS4Pro+VR?)

Det är precis därför de ska presentera NX i januari, för då har folk hunnit packa upp sina julklappar och kanske även tröttnat eller blivit besviken på en del av dem redan. Januari och februari brukar vara väldigt trista månader på alla sätt, så då står uppmärksamhetsdörren öppen

Skrivet av Tomika:

Om denna Nintendo generation går att kamma hem för låt säga 3000:- så skulle det vara intressant. Gick på nitlotten sist och köpte mig en Wii U (svarta pimpade varianten) och när jag startade spelet så fick jag kväljningar. Visst, grafiskt vackert måste det inte vara men när man inte ens kunde urskilja spelet om det var nytt eller kom från en Nintendo 64 så kändes det bara MEH.

Är dock helnöjd med min Gamecube som dammas av ibland. Mest för resident evil spelen dårå.

Resident Evil GC är fasen nästan tidlöst Ganska underskattat när det kom. Riktigt snyggt än idag. Är inte för förtjust i nyreleasen till PC, Laystation och Xbox, de har ändrat en massa småsaker som är ganska betydelsefulla helt i onödan vilket dels pajar känslan och dels är respeklöst mot kreatörerna. T ex är typsnittet för all text ändrad från typisk skrivmaskinstext, som var ett väldigt medvetet val, till något generiskt san serif-bajs som gör att det ser ut som någon app på ett modernt nerdummat OS. Nerdummat är precis vad det känns som. Ljudet är ommixat så att det ska låta mer intensivt, men det blir bara orealistiskt och känns så himla b, det var perfekt som det var. Enda positiva är att introsekvensen inte är avhuggen sista sekunden.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG: resident evil code veronica, Zero och 1an (remake) till GC är de sista värda att ens få kallas för resident evil i mitt tycke. 4an var väl okej men ändå sedan 4an har det bara blivit mer och mer Resident Duty. Hoppas stenhårt nya blir så bra som dom lovat och går tillbaka till rötterna.

Visa signatur

Star Citizen ❤