Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Byta webbhotell.

Hej!

Jag har problem med mitt nuvarande webbhotell. De har tekniska problem, och följer inte med i utvecklingen.
Jag har googlat en hel del, men har fortfarande inte hittat exakt vad jag önskar. Mest för att webbhotellen nu för tiden tycks rikta sig till "Svensson" och utelämnar en hel del information om vad de har och erbjuder.

Några av mina önskemål:
Webb:
Helst Linuxserver.
>50MB utrymme.
Databas som tillval.

Mail:
ENDAST krypterad smtp/pop3/imap server.
Spamassassin
Greymail
SPF
Procmail-edit eller liknande. (Behöver inte vara för avancerad, men grundläggande funktioner.)

Flat-rate, ingen cap på trafik.

Är det någon av er som är kund hos ett superbt webbhotell, eller som kanske jobbar för ett som vet vad ni har att erbjuda.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Hej!

Jag har problem med mitt nuvarande webbhotell. De har tekniska problem, och följer inte med i utvecklingen.
Jag har googlat en hel del, men har fortfarande inte hittat exakt vad jag önskar. Mest för att webbhotellen nu för tiden tycks rikta sig till "Svensson" och utelämnar en hel del information om vad de har och erbjuder.

Några av mina önskemål:
Webb:
Helst Linuxserver.
>50MB utrymme.
Databas som tillval.

Mail:
ENDAST krypterad smtp/pop3/imap server.
Spamassassin
Greymail
SPF
Procmail-edit eller liknande. (Behöver inte vara för avancerad, men grundläggande funktioner.)

Flat-rate, ingen cap på trafik.

Är det någon av er som är kund hos ett superbt webbhotell, eller som kanske jobbar för ett som vet vad ni har att erbjuda.

Vi har lagt ut driften av våra hemsidor på oderland. Fungerar riktigt bra, men jag vet inte om du uppfyller dina krav.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Oderland

Har oderland med . Det funkar kanon. Med deras cpanel kan man göra nästan allt man vill. Grym support med!

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Inaktiv

Låter inte som du vill ha ett webbhotell utan en VPS, då kan du ju göra precis vad du vill och slipper "tekniska problem"

Permalänk
Medlem

@studiox_swe:

Ja jo, jag är kanske lite för kräsen, men tyvärr är det löjligt vanligt med cap på trafiken på vps.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Vi har lagt ut driften av våra hemsidor på oderland. Fungerar riktigt bra, men jag vet inte om du uppfyller dina krav.

Skrivet av planet4:

Har oderland med . Det funkar kanon. Med deras cpanel kan man göra nästan allt man vill. Grym support med!

Verkar intressant, ska kolla lite mer med dem.
Priset är helt ok!

Ska kolla om det finns servrar i grannländerna också. Se vad de har att erbjuda.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grynnan:

@studiox_swe:

Ja jo, jag är kanske lite för kräsen, men tyvärr är det löjligt vanligt med cap på trafiken på vps.

Man får väl vad man vill betala för?

Permalänk
Medlem

@studiox_swe:
Hade jag haft pengarna, hade jag bygt en serverpark. Nu är det inte aktuellt.
Jag har, som många andra en begränsad ekonomi.
Har du råd om vad jag kan få för vad, skriv gärna.
Skippa plattityder och sådant som inte är inom ämnet.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Snusfri

Jag har ett forum på en VPS hos DigitalOcean och det fungerar hur bra somt helst (400+ members och över 3500 trådar)
Givetvis så måste du installera och sköta om allt själv, men dom har riktigt bra guider där om man behöver.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grynnan:

@studiox_swe:
Hade jag haft pengarna, hade jag bygt en serverpark. Nu är det inte aktuellt.
Jag har, som många andra en begränsad ekonomi.
Har du råd om vad jag kan få för vad, skriv gärna.
Skippa plattityder och sådant som inte är inom ämnet.

Nej jag hade inte riktigt förslagit att du ska bygga en serverpark, det är nog mest vi itproffs som sysslar med sånt.

Däremot så verkar det som du kanske inte vill betala något ALLS och då är det ju lite svårt att hjälpa dig, dessutom verkar det som att bara en visst typ av lösning passar.

VPS är otroligt smidigt och det finns ju mänger med lösningar, tolkar det som du ändå inte har gigantiska krav på bandbredd så det borde väl vara ok med ett tak ändå?

Istället för att negligera varenda förslag kanske du kunde vara lite konstruktiv, exempelvis "Nej ett cap passar inte mig, jag behöver 12 TByte transfer i månaden". "Jag har en begränsad ekonomi, vill bara betal 120 Kr / månad"

Permalänk
Medlem

Har själv spanat in scaleway ett tag. De har obegränsad trafik på alla sina tjänster. VPS från 2.99 euro i månaden är väldigt billigt.

Permalänk
Medlem

@Wickit:

Tack!
Ser faktiskt riktigt intressant ut, och jag lär känna mig riktigt hemma.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wickit:

Har själv spanat in scaleway ett tag. De har obegränsad trafik på alla sina tjänster. VPS från 2.99 euro i månaden är väldigt billigt.

Måste säga att jag sett få T&C som varit på mindre än 18 miljoner sidor > https://www.scaleway.com/terms/