GTX 1070 behöver ny review !

Permalänk
Skrivet av SatanPain:

@anon200632: Låter kanon.
Funderar på ett gamerock 1070 från palit.

Skrivet av anon200632:

Gött, jag har ett Jetstream och ett Gamerock.

Jag har med ett gamerock. Mycket nöjd men har inga problem heller. Micron minnen.

Grymt trevligt att Palit fixade detta relativt snabbt.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Kom ut en BIOS-uppdatering igår før Asus. Har inte hunnit testa ænnu, någon annan som sett detta?

GTX1070 updat bios
1. DUAL GTX 1070 series now support 0dB function.
2. Improve Micron memory overclock stability.

ASUS Bios.

Testat lite fort under en timmes tid med Unigine Valley och BF1, och en OC på mitt 1070 Strix på 1861 Gpu och 9302 Memory utan problem. Får återkomma efter helgen med lite mer genomgående tester, men verkar ju onekligen som att det ær løst nu!

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv

Jag har palit gamerock med micron och testat lite nu.
1921 på gpu och 9302 på minne.

1921 på gpu är dock stock

Går säkert högre då jag ej testat.

Permalänk
Digital fyndjägare

@raQblad
@anon200632
Vad kör ni för OC program?
Vore kul om ni kunde lägga upp en bild på era inställningar?
Vad får ni för MAX turbo boost när ni testar?

För mig så låg jag på max 2076MHz (1868MHz) och nu klarar den 2088MHz (1874MHz) i FireStrike. Testade dra upp lite högre 2100MHz (1880MHz) men funkade inte.

Mina minnen gick upp till max 8808MHz innan nya vBios. Testade lite snabbt med nytt vBios på 9002MHz men gick inge vidare. Får tweaka lite till imorrn så kanske det går an. (Använder Asus GPU Tweak II).

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

För nån som inte alls är insatt i Oc, vad är bra siffror och vad är dåliga?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

då ska man skicka tillbaka 1070 kortet man fick förra veckan :/, som tur är så är inet så jävla bra och ha och göra med så var inga problem vilket känns skönt.

problemet med kortet är att det ibland börjar lagga i spel oavsett grafik inställningar och även fortsätter när man stänger av spelet och är i windows att det blir stuttering. (tydligt micro minne problem)

sen så går inte fläkten ner heller utan ligger på 25 % konstant load, ännu värre om man spelat och sedan stänger av spelet så går den ner i varv sen så börjar den tok varva sen går den ner i varv igen sen håller den på så.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KnapptEnHammock:

då ska man skicka tillbaka 1070 kortet man fick förra veckan :/, som tur är så är inet så jävla bra och ha och göra med så var inga problem vilket känns skönt.

problemet med kortet är att det ibland börjar lagga i spel oavsett grafik inställningar och även fortsätter när man stänger av spelet och är i windows att det blir stuttering. (tydligt micro minne problem)

sen så går inte fläkten ner heller utan ligger på 25 % konstant load, ännu värre om man spelat och sedan stänger av spelet så går den ner i varv sen så börjar den tok varva sen går den ner i varv igen sen håller den på så.

@KnapptEnHammock
Det va inte Evga gtx 1070 problemet då?
Är något tillverkningsfel på de korten som jag läst någon tråd om.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1449512-evga-geforce-gt...

Permalänk
Skrivet av anon200632:

@KnapptEnHammock
Det va inte Evga gtx 1070 problemet då?
Är något tillverkningsfel på de korten som jag läst någon tråd om.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1449512-evga-geforce-gt...

Okey där ser man ännu ett problem med dessa kort, kan vara därför mitt kort beeter sig konstigt med fläkten för att det blir varmt

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Verkar som problemet finns på kort med Samsung minnen ochså då.

Jag hoppas inte, men skulle inte var förvånad med tanke på hur saker sköts idag :/
Ska rota lite i det mot dagarna, dock lite tveksam hur jag ska "locka" fram detta för att låsa ut det.
Det jag vet är att W7 verkar inte riktigt digga 3 skärmar på ett 780 å en skärm på 1070.
Men linjerna "små kortare sträck" är jag säker på, om än väldigt sällan, sen om det är spelspecifikt (WoW) eller ej måste jag gå djupare för å se.
Det är flera timmars felsökning för att i bästa fall hitta antydan av problemet eller så snubblar man på svaret direkt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@raQblad
@Decimal
Vad kör ni för OC program?
Vore kul om ni kunde lägga upp en bild på era inställningar?
Vad får ni för MAX turbo boost när ni testar?

För mig så låg jag på max 2076MHz (1868MHz) och nu klarar den 2088MHz (1874MHz) i FireStrike. Testade dra upp lite högre 2100MHz (1880MHz) men funkade inte.

Mina minnen gick upp till max 8808MHz innan nya vBios. Testade lite snabbt med nytt vBios på 9002MHz men gick inge vidare. Får tweaka lite till imorrn så kanske det går an. (Använder Asus GPU Tweak II).

Jag kør samma program som dig 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa ett 1070 från netonnet, vilket av dem rekommenderar ni? Är det någon utav dem som inte har dessa problem?

Permalänk
Skrivet av Silom:

Jag tänkte köpa ett 1070 från netonnet, vilket av dem rekommenderar ni? Är det någon utav dem som inte har dessa problem?

inga 1070 som tillverkats efter datumet 1/11 har problem med microminnen eller värme dom har återgärdat det.

dock så kan du ha otur att du får ett kort som netonnet har haft kvar på lager som tillverkades innan det datumet.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Digital fyndjägare

Hej @Silom:
Välj ett från Asus.

Egentligen är "detta" inget problem, om man bara skall spela med kortet.

1. Sätt in kortet i datorn.
2. Installera senaste drivrutinen.
3. Installera senaste vBIOS.
4. Installera GPU Tweak II.
5. Spela.

Problemen kan uppkomma då man skall överklocka minnet och upptäcker att de inte klockar lika högt som de med Samsung's minnen. Jag själv har ett med Micron's minnen och har inte fått något ut av att installera in senaste vBIOS, förutom att kortet nu är Semi-Passivt... jippii (gillas mycket). Självklart skulle det kännas mycket bättre att kunna klocka upp minnet mer (8600/8800 max) men även här verkar det vara "kisel lotto", har man tur så får man ett kort som klockar bra. GPU'n jag har klarar av att klockas till max (1868/2076).

Köp det kort som du gillar, finns allt från fabriks överklockade kort med bling bling till vanliga. Beror mest på vad du anser är viktigast. Finns mindre kort och större kort o.s.v.... ta något som du anser passar ditt chassi och dina komponenter i datorn.

Lycka till!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Jag kör ett palit 1070 Gamerock och det fungerar som det ska, finns en vbios uppdatering fr att fixa micron problemet som dök upp vid överklockning tydligen.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

genom att updatera Vbios bryter man då garanti?

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av psymania:

Kör med ett evga 1070. Gpu-z visar micron på minnerna. Kör stock och spelar bg4 samt gow4 på höga inställningar utan problem. Upplever endast lite "stutter" eller vad man nu kallar det i webläsaren.

EVGA har släppt uppdaterad BIOS till sina 1070 med Micron minnen.
http://forums.evga.com/EVGA-GeForce-GTX-1070-BIOS-Update-v860...

stavfel
Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

EVGA har släppt uppdaterad BIOS till sina 1070 med Micron minnen.
http://forums.evga.com/EVGA-GeForce-GTX-1070-BIOS-Update-v860...

Tack!

Permalänk
Medlem

Men så jobbigt jag som ska köpa nytt kort och vetten kyla det. tänk om man får hem ett sånt här måndags x och tar loss kylaren och sen kommer problem GG ingen garanti. Det måste stå på korten eller kartongen om det är kort tillverkat efter 1/11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

Men så jobbigt jag som ska köpa nytt kort och vetten kyla det. tänk om man får hem ett sånt här måndags x och tar loss kylaren och sen kommer problem GG ingen garanti. Det måste stå på korten eller kartongen om det är kort tillverkat efter 1/11?

Du kan se vilken typ av minne det använder genom att kolla i gpu-z

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: jo jo men ofta men vill köpta ett kort för att testa för att sen skicka tillbaka liksom.

Permalänk
Skrivet av DreinLifeOfYou:

genom att updatera Vbios bryter man då garanti?

ingen som vet?

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

ingen som vet?

Jag tror att alla tycker svaret är självklart, och därför inte har svarat.
Och det finns en del om det i den här tråden redan, om jag inte minns fel. Iofs inga garantier för att jag inte har blandat ihop det med en annan tråd, så i all korthet:

Om du tar beslutet att flasha kortet, och det dör som en effekt av flashningen, exempelvis för att datorn stängs av när din befintliga firmware är raderad, så går det varken på reklamationsrätten, eller garantin. Det är dock inget problem att flasha med ett annat kort i så man ser vad man pysslar med, eller om det blir ett måste, flasha blint, utan att se något alls. Och, om man gör bort sig, och råkar ut för det här, men inte lyckas fixa det på egen hand, så brukar butikerna fixa det på ren goodwill, utan att ens nämna att det egentligen inte täcks av garanti, eller reklamationsrätt.
Och, om du flashar utan problem, och någon orelaterad defekt ställer till det för dig senare, så är det inte ett problem att du har flashat, så länge du har använt deras officiella firmware. Börjar man flasha icke officiella, moddade firmwares för att låsa upp funktioner, permanent öka klockfrekvenser och annat spännande som man gjort genom åren, så är det inte alls säkert att garanti, eller reklamationsrätt gäller längre. I det läget beror det mycket på tillverkaren.

Om du däremot har tagit kontakt med butikens, eller tillverkarens support, och de har rekommenderat att du flashar, så har du ryggen fri, alla rättigheter är opåverkade. Givet att du använder den officiella firmware som blivit publicerad, eller en du har blivit specifikt rekommenderad.

Förhoppningsvis har det lättat lite på förvirringen. Om du vill ha min personliga rekommendation... Vid det här laget är den nya firmwaren bara dagar gammal, och har man inte problem med artefakter och (drivrutins)crasher i nuläget hade jag avvaktat i någon / några veckor, och låtit alla andra agera betatestare, men i förlängningen verkar det som om alla med Micron minne ska flasha, även de som inte har uppenbara problem, då det verkar som om uppdateringen ger bättre stabilitet och prestanda vid överklockning.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Du bryter inte garantin, Tillverkaren uppmanar ju att alltid ha nyaste bios om man upplever något problem.

När man uppdaterar bioset frågar den om man vill spara gamla bioset, går det fel under uppdateringen så kan du flasha bios ute i dos med lite bättre verktyg.

Permalänk

@anon200632:
@-=Mr_B=-:

Tack för svar, kommer nog avvakta en stund då jag inte kommer överklocka och har inte märkt av något ännu

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett MSI Gaming 1070 från Webhallen i Malmö för nån vecka sedan, det kom med Samsung-minnen. Möjligt att mitt kort har legat på hyllan ett tag, går det att kolla när det var tillverkat på något sätt?

Permalänk

Jag har ännu inte köpt mig ngt 1070 . Vill verkligen inte ha micron minnen då jag vet flertalet vänner haft stora bekymmer trots vbios update. Önskar tillverkarna återgår till samsung . Annars väntar jag tills nästa gen. Tråkigt dette skedde.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SatanPain:

Jag har ännu inte köpt mig ngt 1070 . Vill verkligen inte ha micron minnen då jag vet flertalet vänner haft stora bekymmer trots vbios update. Önskar tillverkarna återgår till samsung . Annars väntar jag tills nästa gen. Tråkigt dette skedde.

@SatanPain
Kort med samsung minnen har ju samma problem och fixat med vbios, jag tror det är skit bakom spakarna det handlar om eller fel på andra komponenter.
Här ser du bla en tillverkare som släppt vbios för samsung och Micron.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5916#b...

Tänk på att det kraftigare gtx 1080 använder enbart Micron minnen.

Permalänk

@anon200632: Om du menar "med skit bakom spakarna" betyder att de har dålig kunskap är svaret nej :). Men vore trevligt se folk posta possitiva saker efter de kört sin vbios om det blivit bra/bättre/löst tidigare problem. Jag har absolut inte läst en enda sak där problem likt micron drabbat samsung ? Konstigt Gigabyte släppt vbios just för minnesproblem då de gått ut med att de ej skulle släppa ngt då inga problem fanns på deras kort.
Gällande micron minnen på gtx 1080 (gddr5x) , har aldrig haft problem .

Du verkar försvara alla problem gällande gtx 1070 och micron

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk

@SatanPain: Jag har själv tänkt att köpa ett 1070 och har sett flera reviews av samma kort med olika resultat. Har du tips på var man ska kolla för bästa reviewn?

Permalänk
Medlem

@satanpain
får jag fråga varför du vill byta grafikkort? 980Ti är väl jämt upp med 1070 (eftermarknadsmodell emot eftermarknadsmodell)?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.