Permalänk

Fryslagg CSGO

Hej. Som jag skrev i rubriken så har det börjat att fryslaggat i CSGO. Det händer ca 15 gånger per game men det fryser inte alls länge. Man märker av det men det är knappt 0.5 sekunder.
Här är mina speccs:
Grafikkort - Nivida Geforce GTX 960
CPU - Intel Core i5 4460
Moderkort - Gigabyte B85M-DS3H (SOCKET 0)
Minne - Seagate ST1000DM003-9YN162

Grafikkort - Runt 60 grader
CPU - Runt 35 grader
Moderkort - Runt 28 grader
Minne - Runt 35 grader

Datorn är ca 2-3 år gammal, men det är inte förrens nu senaste månaden som jag började känna av lagg kanske 2-3 gånger per game, sen känns det som att lagget har ökat hela tiden.. Känns som att grafikkortet ligger på alldeles för högt gradantal. Men vänder mig till någon kunnig där ute, någon som har en aning om vad problemet är?
Tack i förhand!

Permalänk

Uppdatera drivrutiner! 60 grader är helt okej

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

@GoldenFan: Menar du på Nvidia Geforce Experience? Uppdaterar där varje gång det kommer upp någonting nytt, om det är det du menar?

Permalänk

@panzarftw:

Hmm vet inte riktigt hur det fungerar med nVidia kort, men gå in på http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us och tryck i ditt grafikkort osv

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

@GoldenFan: Okej, jag testar.. Tack!

Permalänk

@GoldenFan Såg nu att Nvidia Geforce Experience som jag har på datorn är ett program som alla nya drivrutiner hamnar på när det kommer ut nya. Och jag har redan installerat alla nya drivrutiner så det är nog inte det som är felet :/

Permalänk
Medlem

Det låter märkligt, men CSGO har en tendens att fryslagga ibland om man inte uppdaterad ljuddrivrutinerna på väldigt länge. Brukar fryslaggen komma i samband med något ljud, typ att någon skjuter med AWP?

Permalänk

@Flaccid: När jag tänker efter så kan det mycket väl stämma! Tror det kan hända när något högre och tyngre ljud hörs nära mig, ex smoke eller awpljud som du säger.. Har du någon aning vart jag hittar ljuddrivrutiner för mitt ljudkort? Jag har ett ASUS Xonar DGX Audio Device..

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan jag själv hade problem men som jag minns det använde jag mig av följande guide, som jag nu snor skamlöst från reddit:

How to update your drivers

go to http://www.realtek.com.tw/downloads/

Click "High Definition Audio Codecs (Software)"

Locate the corresponding driver for your operating system and its bit integer (ie you need to know if your OS is running on 32-bit or 64-bit, or else the driver won't work as intended). Once downloaded, it will restart your computer, then install upon the reboot, and restart your computer for a final time.

Quick note: When this is finished, again right click the sound icon, click playback devices and double click speakers

Click the 'enhancements' tab, then check the 'disable all enhancements' feature. You're not missing out on anything. If you really think you are, then just disable it before you boot CS

LAST STEP: click the 'advanced' tab, and reduce your audio quality to 16 bit 48000Hz (DVD Quality). Again, you won't notice an difference in your ability to track noise in-game, but it will significantly reduce the CPU demands on your computer.

Permalänk

@Flaccid: Okej, tack för ditt svar! Men det är en sak jag inte fattar riktigt.. Jag dubbelklickar på högtalare som det står. Sedan står det 'click the enhancement tab' Och det betyder ju typ förbättringar elr liknande. Men jag har ingen tab som heter något sådant. Finns bara 3 flikar som heter Allmänt, Nivåer och Avancerat.. Så jag vet inte riktigt vad jag ska disablea, här har du en printscreen hur det ser ut http://prntscr.com/d1miti

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kan hoppa över det steget. Om du bara gör själva uppdateringen av drivrutinen så ska det räcka, förutsatt att det nu är det som ställer till med problem.

Permalänk

@Flaccid: Okej! Jag ska se hur det är nu.. Återkommer väll om det inte har fixat sig hehe

Permalänk

Jag har samma som dig, Händer dock bara någon enstacka gång under gamet, Testa byta res

Permalänk

@Antonheeh: Kan testa! Du har ingenting annat som man kan prova?

Permalänk

Hade samma problem idag testade det mesta inget hjälpte. Avinstallerade drivrutinerna för grafikkortet och installerade nya sedan funkade det som vanligt igen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

@panzarftw: Detta fungerade för några andra som hade samma problem, Vet ej något annat.

Permalänk

@Antonheeh: Okej, jag provar det om det forsätter att spöka för mig!

Permalänk

@panzarftw: Spelar du 4:3 nu ? Det är den ressen som buggar för mig