Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@marmeladov @Xoka @kastroullen

Herregud så segt. Fick ett kollinr men inte har det skickats ännu. Haha, skulle inte förvåna mig om jag får vänta till fredag eller måndag..

Hade jag vetat att de skulle ta sån här långt tid hade jag lagt 40kr extra för att köpa det på NoN med ett presentkort som jag hade liggande. Suck.

Samma här, hade nog letat upp det någon annanstans..
En annan intressant grej är att det står att mitt paket väger 3,08 kilo.. har de slängt ner några blyklumpar i lådan bara för att? ^^

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

@marmeladov @Xoka @kastroullen

Herregud så segt. Fick ett kollinr men inte har det skickats ännu. Haha, skulle inte förvåna mig om jag får vänta till fredag eller måndag..

Hade jag vetat att de skulle ta sån här långt tid hade jag lagt 40kr extra för att köpa det på NoN med ett presentkort som jag hade liggande. Suck.

Samma för mig. Skönt nog har jag inte bråttom att få spelet men visst är det lite irriterande ändå.

Noterar för övrigt att mitt kolli väger 3,08kg enligt spårningslänken. Kanske får några kilo oxfilé som plåster på såren för lång leveranstid

Edit: Såg nu att fler verkar få oxfilé.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stacks:

Släng in koden SWECLOCKERS så kostar den bara 5990:-
Kanonpris! Hade jag inte haft en XB270HUD redan hade jag köpt den.

Sjukt lockande, speciellt då jag köpte ett GTX 1070 idag. Någon som vet hur länge priset på skärmen och just detta erbjudande gäller? Förmodar att det är något slags veckoerbjudande hos Elgiganten?

Egentligen ska pengarna för skärmen gå till en HTC Vive men... sugen. Trivs riktigt bra med mitt R9 290 och min FreeSync-skärm så behovet av sync lär kvarstå. Men VR kan nog bli en häftigare upplevelse, speciellt då jag också gillar simulatorer.

I-landsproblem FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sjukt lockande, speciellt då jag köpte ett GTX 1070 idag. Någon som vet hur länge priset på skärmen och just detta erbjudande gäller? Förmodar att det är något slags veckoerbjudande hos Elgiganten?

Egentligen ska pengarna för skärmen gå till en HTC Vive men... sugen. Trivs riktigt bra med mitt R9 290 och min FreeSync-skärm så behovet av sync lär kvarstå. Men VR kan nog bli en häftigare upplevelse, speciellt då jag också gillar simulatorer.

I-landsproblem FTW!

Står på sidan att det är "Månadens gamingdeal November" så gissar hela månaden.
Koden har väl alltid varit aktiv också, men hur länge den gäller för just denna skärm är nog svårt att svara på! Hoppas hela kampanjtiden ^^

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stacks:

Står på sidan att det är "Månadens gamingdeal November" så gissar hela månaden.
Koden har väl alltid varit aktiv också, men hur länge den gäller för just denna skärm är nog svårt att svara på! Hoppas hela kampanjtiden ^^

Gah, och så läste jag ändå specifikationerna.Men lite tid att fundera då, riktigt bra! Och jag hade helt missat rabattkoden innan, 500kr billigare tackar man ju inte nej till direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Av ren nyfikenhet: vad i sjutton namn har du slängt in i burken för att behöva +1kw????

Skickades från m.sweclockers.com

2 st radeon r9 fury x, 4 diskar, extra kylning, sen vill jag inte att det ska ligga så högt i användningsprocent

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sjukt lockande, speciellt då jag köpte ett GTX 1070 idag. Någon som vet hur länge priset på skärmen och just detta erbjudande gäller? Förmodar att det är något slags veckoerbjudande hos Elgiganten?

Egentligen ska pengarna för skärmen gå till en HTC Vive men... sugen. Trivs riktigt bra med mitt R9 290 och min FreeSync-skärm så behovet av sync lär kvarstå. Men VR kan nog bli en häftigare upplevelse, speciellt då jag också gillar simulatorer.

I-landsproblem FTW!

Samma här - 144 Hz, IPS, 1440p, 27", G-Sync för 5999 kr! Crazy!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

http://www.philips-shop.se/store/

rabattkod: farsdag2016

50% rabatt på allt

Så tråkigt att oftast äre fortfarande billigare hos vanliga återförsäljare med deras rabatter..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Så tråkigt att oftast äre fortfarande billigare hos vanliga återförsäljare med deras rabatter..

Jag fick inte ens någon rabatt att synas när man försöker lägga order på vattenkokare.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Skrivet av dobber:

@Dekkan:
Jag fick inte ens någon rabatt att synas när man försöker lägga order på vattenkokare.

nej jag hade nog fel där, allt inom personvård bara. =/

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Jag fick inte ens någon rabatt att synas när man försöker lägga order på vattenkokare.

Samma här.. enbart personvård. Deras dyraste skäggtrimmer får jag för HELA 750 istället för 1200.
(680 kr lägsta på prisjakt).. Suck

Skrivet av freddan83:

nej jag hade nog fel där, allt inom personvård bara. =/

Ja och där bör man ta en titt på prisjakt innan man beställer

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Så tråkigt att oftast äre fortfarande billigare hos vanliga återförsäljare med deras rabatter..

Provade att köra koden på denna:

http://www.philips-shop.se/store/catalog/ansikte-rakapparater...

Man sparade ca 1000 spänn jämfört med närmsta återförsäljare, så är man på jakt efter en rakapparat är det en bra deal

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@marmeladov @Xoka @kastroullen

Herregud så segt. Fick ett kollinr men inte har det skickats ännu. Haha, skulle inte förvåna mig om jag får vänta till fredag eller måndag..

Hade jag vetat att de skulle ta sån här långt tid hade jag lagt 40kr extra för att köpa det på NoN med ett presentkort som jag hade liggande. Suck.

ÄÄntligen står det "På väg" på mitt tracking-nummer! Verkar som att vi får det innan helgen då iaf

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Provade att köra koden på denna:

http://www.philips-shop.se/store/catalog/ansikte-rakapparater...

Man sparade ca 1000 spänn jämfört med närmsta återförsäljare, så är man på jakt efter en rakapparat är det en bra deal

Oki ja men det var ju trevligt. Lite för saftigt för min del dock

Skrivet av Xoka:

ÄÄntligen står det "På väg" på mitt tracking-nummer! Verkar som att vi får det innan helgen då iaf

Haha samma här! Finally. Får det nog idag.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

någon tipsade här om att telia erbjuder Huawei P9 Lite för (1990kr + minst 480kr) payback för inlämning av en gammal telefon. när jag var där i helgen sa de att man måste teckna ett abonnemang i 24 månader -om man inte är redan kund.
https://www.telia.se/privat/telefoni/byt-in
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/huawei...

det står dock inget om att man måste vara kund/teckna abb., killen jag pratat med var ny och lite förvirrad innan han frågade en annan som jobbar där.
någon som kan bekräfta om det stämmer ?

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

någon tipsade här om att telia erbjuder Huawei P9 Lite för (1990kr + minst 480kr) payback för inlämning av en gammal telefon. när jag var där i helgen sa de att man måste teckna ett abonnemang i 24 månader -om man inte är redan kund.
https://www.telia.se/privat/telefoni/byt-in
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/huawei...

det står dock inget om att man måste vara kund/teckna abb., killen jag pratat med var ny och lite förvirrad innan han frågade en annan som jobbar där.
någon som kan bekräfta om det stämmer ?

Det verkar konstigt då man kan beställa den på hemsidan utan abb. så tror butiken inte riktigt har koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

någon tipsade här om att telia erbjuder Huawei P9 Lite för (1990kr + minst 480kr) payback för inlämning av en gammal telefon. när jag var där i helgen sa de att man måste teckna ett abonnemang i 24 månader -om man inte är redan kund.
https://www.telia.se/privat/telefoni/byt-in
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/huawei...

det står dock inget om att man måste vara kund/teckna abb., killen jag pratat med var ny och lite förvirrad innan han frågade en annan som jobbar där.
någon som kan bekräfta om det stämmer ?

I lördags köpte jag en P9 Lite med kontantkort i en Teliabutik för 1410 kr. Hade gjort värderingen av den gamla telefonen på telia.se innan jag åkte dit och det var inga problem.

Permalänk
Skrivet av Xoka:

ÄÄntligen står det "På väg" på mitt tracking-nummer! Verkar som att vi får det innan helgen då iaf

Skrivet av Dekkan:

Haha samma här! Finally. Får det nog idag.

Sjukt kass leverans ICA har verkligen.
Dels den eviga tid detta tagit, fel vikt på kollit och så nu står det "utlämnad" på min beställning fast jag inte ens fått ett mail om att det finns i butik. Snacka om rörigt haha.

Antar att det bara är för mig att åka förbi butiken och hämta ut spelet nu iaf, ska testa till lunch.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Sjukt kass leverans ICA har verkligen.
Dels den eviga tid detta tagit, fel vikt på kollit och så nu står det "utlämnad" på min beställning fast jag inte ens fått ett mail om att det finns i butik. Snacka om rörigt haha.

Antar att det bara är för mig att åka förbi butiken och hämta ut spelet nu iaf, ska testa till lunch.

Exakt. Utlämnad betyder att den är framme stod de på deras sida. Men ja inga mail ännu..
Härligt ska ockaå svänga förbi senare.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

nej jag hade nog fel där, allt inom personvård bara. =/

Skrivet av Dekkan:

Samma här.. enbart personvård. Deras dyraste skäggtrimmer får jag för HELA 750 istället för 1200.
(680 kr lägsta på prisjakt).. Suck

Ja och där bör man ta en titt på prisjakt innan man beställer

Skrivet av Xoka:

Provade att köra koden på denna:

http://www.philips-shop.se/store/catalog/ansikte-rakapparater...

Man sparade ca 1000 spänn jämfört med närmsta återförsäljare, så är man på jakt efter en rakapparat är det en bra deal

Skrivet av Dekkan:

Oki ja men det var ju trevligt. Lite för saftigt för min del dock

Haha samma här! Finally. Får det nog idag.

50% på Wake-Up Lights är inte fy skam. Kommer billigare undan än prisjakt också. Slår nog till faktiskt =]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

50% på Wake-Up Lights är inte fy skam. Kommer billigare undan än prisjakt också. Slår nog till faktiskt =]

Sant.. Alltid velat pröva. Vilken tog du? H3505 har fått bra omdöme.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Inte tagit någon ännu, försöker köpa ihop med en kompis för att slippa frakten Men jag klurar fortfarande på om det blir en 3505 eller "toppmodellen" 3520, det skiljer 250kr och du får lite bättre ljusstyrka och någon rödljus variant. Kanske är värt det "lilla 50%" extra. Priset på 3520 står sig även bra mot prisjakt.

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

någon tipsade här om att telia erbjuder Huawei P9 Lite för (1990kr + minst 480kr) payback för inlämning av en gammal telefon. när jag var där i helgen sa de att man måste teckna ett abonnemang i 24 månader -om man inte är redan kund.
https://www.telia.se/privat/telefoni/byt-in
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/huawei...

det står dock inget om att man måste vara kund/teckna abb., killen jag pratat med var ny och lite förvirrad innan han frågade en annan som jobbar där.
någon som kan bekräfta om det stämmer ?

Kan intyga att man INTE behöver skaffa abonnemang. Ska gå bra att bara köpa mobilen och få kontantkort på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Star Wars: The Force Awakens Collector's Edition(3D Blu-ray) 99 kr på Elgiganten.
Oklart om det innehåller även den vanliga Blu-ray versionen. Någon som vet?

Citerar mig själv från tipstråden. Jag är väldigt sugen att köpa denna filmbox men enbart om den fungerar som vanlig Blu-ray. Någon som vet om denna inkluderar även den vanliga Blu-ray-versionen och inte enbart 3D-versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Citerar mig själv från tipstråden. Jag är väldigt sugen att köpa denna filmbox men enbart om den fungerar som vanlig Blu-ray. Någon som vet om denna inkluderar även den vanliga Blu-ray-versionen och inte enbart 3D-versionen?

Enligt följande hemsida - ja:

http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-VII-The-Force...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Märk väl att det släpps en ny version av TFA med kommentatorspår och mer extramaterial, det är väl därför de säljer den så billigt,

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

Pratade precis med supporten:

"Det är inte collectors edition som vi säljer, utan det är endast filmen. Ett fel vi håller på att rätta."

Edit: Detta stämmer alltså inte. OM man köper i butik får man collectors.

lögn
Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Pratade precis med supporten:

"Det är inte collectors edition som vi säljer, utan det är endast filmen. Ett fel vi håller på att rätta."

Jag handlade iofs i måndags men jag fick Collectors i alla fall

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Pratade precis med supporten:

"Det är inte collectors edition som vi säljer, utan det är endast filmen. Ett fel vi håller på att rätta."

Skrivet av The Door:

Jag handlade iofs i måndags men jag fick Collectors i alla fall

/Erik

Samma här!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var och köpte The Force Awakens på Elgiganten för 99 kr. Det är tre skivor, en 3D, en 2D och en med extramaterial!