Permalänk
Medlem

Ny mobil, max 3500kr.

Hej!

Jag söker en ny mobil då min Htc m7 håller på att falla sönder och jag skulle helst inte betala mer än 3500kr. Jag har förvisso tittat lite på Oneplus 3 som går på lite mer än det men vill gärna hitta något billigare. Just nu tittar jag mest på nexus 5x men är lite tveksam på grund av batteriet som verkar ganska litet, någon som har en och kan uttala sig om batteriet och telefonen i allmänhet? Vad rekommenderar ni på sweclockers att jag ska titta på förutom de jag har nämnt?

Mobilen kommer mest användas till youtube, surf, musik, gps, ringa och smsa.

Prioriterar: Batteritid, snabbhet, minst 1080p skärm.

Kamera och stort minne är mindre viktigt.

Tack för svar!
Mvh
J

Permalänk

xiaomi mi mix rekommenderar jag

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

oj såg att den va över din budget

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Oneplus 3 är väl den som är närmast din budget, annars får du nog kolla på typ en Xiaomi Redmi Note 4

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaQstERz:

Hej!

Jag söker en ny mobil då min Htc m7 håller på att falla sönder och jag skulle helst inte betala mer än 3500kr. Jag har förvisso tittat lite på Oneplus 3 som går på lite mer än det men vill gärna hitta något billigare. Just nu tittar jag mest på nexus 5x men är lite tveksam på grund av batteriet som verkar ganska litet, någon som har en och kan uttala sig om batteriet och telefonen i allmänhet? Vad rekommenderar ni på sweclockers att jag ska titta på förutom de jag har nämnt?

Mobilen kommer mest användas till youtube, surf, musik, gps, ringa och smsa.

Prioriterar: Batteritid, snabbhet, minst 1080p skärm.

Kamera och stort minne är mindre viktigt.

Tack för svar!
Mvh
J

Oneplus 3 är onekligen en väldigt telefon för det pris du betalar. Några andra alternativ kan vara Huawei Honor 8 eller Nexus 6P som båda hara kostat under tre tusen kronor.

Skrivet av JacobsDator:

xiaomi mi mix rekommenderar jag

Den går inte att köpa än(endast förbeställningar, skickas vid nyår) och kostar dessutom 699$ på Xiaomis hemsida. Och blir det problem med telefonen så blir det ett helvete att skicka tillbaka den med tanke på att den inte kommer säljas utanför Kina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med OnePlus 3.

Riktigt nöjd med min och har väldigt lite att klaga på.

Det enda den inte uppfyller i dina kriterier är batteritid, du laddar dock telefon fullt på 60 minuter och 60% laddning på 30 minuter, så jag ser inte det som något problem.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Oneplus 3 är väl den som är närmast din budget, annars får du nog kolla på typ en Xiaomi Redmi Note 4

Den ser intressant ut! Ska kolla lite recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Oneplus 3 är onekligen en väldigt telefon för det pris du betalar. Några andra alternativ kan vara Huawei Honor 8 eller Nexus 6P som båda hara kostat under tre tusen kronor.
Den går inte att köpa än(endast förbeställningar, skickas vid nyår) och kostar dessutom 699$ på Xiaomis hemsida. Och blir det problem med telefonen så blir det ett helvete att skicka tillbaka den med tanke på att den inte kommer säljas utanför Kina.

Har tittat lite på honor 8 också men jag väljer oneplus 3 över den tror jag.

Skrivet av NoCc:

Kan bara instämma med OnePlus 3.

Riktigt nöjd med min och har väldigt lite att klaga på.

Det enda den inte uppfyller i dina kriterier är batteritid, du laddar dock telefon fullt på 60 minuter och 60% laddning på 30 minuter, så jag ser inte det som något problem.

Hur ser det ut med oneplus support i sverige, om t ex skärm går sönder eller om något annat krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaQstERz:

Har tittat lite på honor 8 också men jag väljer oneplus 3 över den tror jag.
Hur ser det ut med oneplus support i sverige, om t ex skärm går sönder eller om något annat krånglar?

Supporten blir ju självklart aldrig lika "bra" som andra märken. Du måste ju skicka iväg telefonen till gissningsvis Kina, så det kommer ju ta tid. Vad jag har hört så var deras support ganska dålig förut, men iom OnePlus 3 så har dom gjort ett ryck på att förbättra sig och folk verkar vara ganska nöjda, men du kan ju knappast räkna med att din telefon är fixad och i dina händer efter 1 vecka.

Gäller det sprucket glas är det väl säkert lättare att be någon affär i sverige fixa det, och överstiger kostnaden 1500~ så tar man det på försäkringen.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

@JaQstERz: här är en J7:a http://www.telefonshoppen.se/samsung-galaxy-j7-2016.html?ref_... tror på den för den är stor gillar själv stora mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoCc:

Supporten blir ju självklart aldrig lika "bra" som andra märken. Du måste ju skicka iväg telefonen till gissningsvis Kina, så det kommer ju ta tid. Vad jag har hört så var deras support ganska dålig förut, men iom OnePlus 3 så har dom gjort ett ryck på att förbättra sig och folk verkar vara ganska nöjda, men du kan ju knappast räkna med att din telefon är fixad och i dina händer efter 1 vecka.

Gäller det sprucket glas är det väl säkert lättare att be någon affär i sverige fixa det, och överstiger kostnaden 1500~ så tar man det på försäkringen.

dit man skickar telefonen om man måste är i tyskland för oneplus

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!