Permalänk
Medlem

ladda ps4 kontroll

kan man ladda ps4 kontrollen med mobilladdare?
har några iphone och samsung laddare

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Jag laddar mina med en Sony mobilladdare, inte märkt några problem på två år.
Läste någonstans (reddit?) någon som skrev att det inte var bra att ladda med något utan ps4an men för mig funkar det.

Permalänk
Medlem

Samtliga av mina kontroller gick sönder efter flera års laddning med mobilladdare. Dock använde jag en Samsung laddare som antagligen var för kraftfull. Kontentan har blivit att jag fått bytta ut laddningsporten på handkontrollerna, dock har inte fullgod status uppnåtts. Jag har fortfarande problem med en av handkontrollerna som vägrar ladda ibland, dock hjälper det av någon anledning att lägga dem uppochner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eroish:

Samtliga av mina kontroller gick sönder efter flera års laddning med mobilladdare. Dock använde jag en Samsung laddare som antagligen var för kraftfull. Kontentan har blivit att jag fått bytta ut laddningsporten på handkontrollerna, dock har inte fullgod status uppnåtts. Jag har fortfarande problem med en av handkontrollerna som vägrar ladda ibland, dock hjälper det av någon anledning att lägga dem uppochner.

Är detta bekräftat att det beror på laddaren? Tycker det låter mer som slitage på kontakten...

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Kolla hur många mA laddaren ger. Om det är mer än original så hade jag kanske tvekat.
Men bäst om någon med kolla på komponenter och batterier svarar. Borde ju sitta någon regulator i kontrollern..?

Permalänk
Medlem

Som alltid när det kommer till elektronik, kolla vilken volt och vilken amper den är klassad för. håll dig inom ramarna för det så kommer det gå strålande.
Har för mig att PS4 kontrollen är klassad för 5v 800mA.

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB