Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Är det den ikonen uppe till höger med gula rutor?

Jag har lärt mig att det är ping-ikonen alltså att det tappas paket mellan dig och servern.
Händer mig väldigt ofta också.

Nej, det är packet loss-ikonen (som du själv skriver), inte riktigt samma sak som ping.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av hd_Jehu:

@Kastroullen: Det stämmer som du säger, att den ska indikera dålig fps. I BF4 kan det hända att jag får den trots att jag ligger låst och stabilt på 144fps dock, så jag misstänker att den kan spöka ibland (säkert också i BF1 som jag inte spelat så mycket ännu). Kolla ifall du verkligen lider av fps-drops genom kommandot: perfoverlay.drawfps 1

I BF4 vill jag minnas att man helt enkelt kan stänga av dessa varningar i HUD-inställningarna. Är inte helt 100% dock, men vill minnas det.

Tack! Ska kolla upp detta i inställningarna.

Har kollat min fps, den pendlar mellan 80-100 beroende på sotuationen och när den når ca 85 så varnar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kastroullen: Humm... Kör du 144Hz? Då kanske den helt enkelt tycker att 85 fps är kasst? Bara en teori.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av hd_Jehu:

@Kastroullen: Humm... Kör du 144Hz? Då kanske den helt enkelt tycker att 85 fps är kasst? Bara en teori.

Det stämmer, 144hz och 1920x1080. Ska leka lite med inställningarna så får vi se!

Tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, servrarna verkar vara piss. Weird hit detection samt relativt hög ping, ibland packet loss. Hoppas verkligen att nya servrarna kommer snart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, servrarna verkar vara piss. Weird hit detection samt relativt hög ping, ibland packet loss. Hoppas verkligen att nya servrarna kommer snart.

Flygplan som jag kör mycket är helt jävla pissbuggat. Händer då o då om servern är pyttenytte laggig att hela planet hoppar/skakar fram i luften och man rubberbandar som fan. Sen så är AA helt buggat, visst damagen är en sak men ibland blir man skjuten typ 1 skott och planet antingen vänder sig 90* rakt mot marken eller bara ramlar ur himlen för det glitchar så jävla mycket med deras 'push' från explosionerna. Speciellt om man flyger sköldpaddan, typ helt omöjligt att styra upp den 8/10 gånger man får en salvo på sig... sen att det finns 5-7 AA på nästan alla maps är efterblivet. Har aldrig varit så här glitchigt i något bf spel när det gäller flygfordon.

En till grej jag stör mig på är att det finns en jävla 'krasch' animation på flygplanen som triggar automatiskt om man tar för mycket damage på för kort tid som innebär att planet måste krascha även fast man överlevt damagen. Dvs animationen där planet gör barrelrolls ner i marken, men det går att glitcha ur animationen med repair funktionen ibland, så lyckas man göra det när planet pekar uppåt kan man klara sig... helt efterblivet, man är ju utanför mapen varje gång man hoppar ur planet med.

Permalänk
Medlem

Jag har fått " solen i ögat , blivit bländad " eller hur man ska beskriva det på vissa banor.
Vänder jag mig sen bort och tittar på samma ställe igen så är det borta.
Annars tycker jag att det flyter på bra , men som många skriver så skulle det ha varit skönt med servrar där man kan sätta sniper limit osv....
Sen tycker jag tiden innan en ny runda drar igång är riktigt dryg.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har dom sagt ifall det kommer komma servrar som man kan hyra själv? Det är ju halva grejen att hitta en server man trivs på och spela med trevligt folk som man känner igen.
Nu är väl det enda som sätter stopp för fuskarna FF och PB? I vanliga fall brukar man ju kunna tillkalla en admin om det är någon suspekt spelare.. Men Fairfight verkar ju å andra sidan jävligt effektivt i BF1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har dom sagt ifall det kommer komma servrar som man kan hyra själv? Det är ju halva grejen att hitta en server man trivs på och spela med trevligt folk som man känner igen.
Nu är väl det enda som sätter stopp för fuskarna FF och PB? I vanliga fall brukar man ju kunna tillkalla en admin om det är någon suspekt spelare.. Men Fairfight verkar ju å andra sidan jävligt effektivt i BF1.

https://www.battlefield.com/news/article/rent-a-server-for-ba...

Håller med att Fairfight gör ett bra jobb!!! Har själv sett en 10 spelare som har fuskat och som sen har blivit tagna av Fairfight

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Nån mer som tappat alla sina loadouts ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nån mer som tappat alla sina loadouts ikväll?

Pillade du något med mobilappen? Hört folk som får strul med progress och dylikt efter det..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm ja antingen var det i mobilappen eller på websidan. Får väl undvika det hädanefter då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Operations är kul, men inte när halva attackerande laget är ett gäng okoordinerade snipers... vilket är fallet i 90% av matcherna.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx12:

Operations är kul, men inte när halva attackerande laget är ett gäng okoordinerade snipers... vilket är fallet i 90% av matcherna.

Beror helt på vilken operation:

Kaiserschlacht: Klockren, helt enkelt, inget större utrymme för att campa som anfallare. Ofta jämna matcher
Conquer Hell: Fungerar också mycket bra. Roliga kartor
Iron Walls: Tyvärr är första kartan Monte Grappa riktigt broken, då punkt B vid bunkern inte går att ta utan rejält samarbete, oftast kommer anfallarna aldrig längre.
Oil of Empires: Tycker Sinai är en riktigt bra bana, som fungerar bra även på operations, men tyvärr är första kartan Fao Fortress ett party för snipers och campers, och blir ofta ett dödläge, med några få som vågar tar sig fram.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när hardcore blir tillgängligt?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Det är roligt att ser att så många tycker det skulle finnas en sniper limit... Förmodligen är ni inte snipers själva, för då skulle ni inte tycka att det är kul att inte kunna spela med sin "class" för andra var snabbare.
En sniper som stödjer sin squad för att ta flagor och markerar fienderna är inte ett problem, men snipers som ligger glitchat i stenor eller ruiner med bipod och spelar inte objektiver är mer ett problem. Och det finns inget man kan göra åt saken. Bara byta squad om de är med dig.
Det är samma sak som medic som inte har lust att hjälpa upp kollegor, ibland tar inte ens med sprytan. Det finns inget att göra åt saken heller.
Det är väldigt mycket spam med gas och mortar och det måste balanseras.Alla borde starta med 1 grenata ,och det borde inte gå att lada om mortar. Dessutom skulle inte kameran följa med. Det ge upp positioner av alla fiender.
Folk kan "spawn" på kollegor 1-2 seconder efter du har dödat dem, det måste också fixas.
Och Model 10-A är OP, det är väldigt lätt att se när en tredje del av spelarna springer runt med den...

Fairfight håller på att kasta ur spelet folk men de kan skapa ett nytt konto med Origin Access för 40 spänn och komma tillbaka testa en annan cheat. Dessutom tror jag man är ban i bara en vecka. Det är en skandal med det här systemet. Man borde köra definitivt ban på "hårdvaran". För nu håller folk på att testa tills de kommer att hitta cheat som fairfight inte ser.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

@VinceAkStyle
Hårdvarubans är en dålig idé tills dom hittar ett anticheat som inte kan banna oskyldiga. FF kunde banna i BF4 om man hamnade utanför mappen på något vis, Punkbuster har haft false-positive och detsamma med VAC.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om hur man fixar medalj-problemet med att de reset:ar? Eller om det kommer en patch snart? Lyckades äntligen sänka min tredje tank med K-bullet så hade medaljen reset:at som vanligt
Någon som hört om de ska ändra så att man inte behöver ta delobjektiven i en viss ordning? T ex så är det ju sjukt drygt när man lyckas med något svårt men inte får det att räknas till medaljen för att det inte är det aktiva delmålet till medaljen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Bör komma ganska fet patch i december (inkl. ny karta) Bör innehålla en hel del grejer som de jobbat på sedan launch (medalj fix och battlepack-revamp samt massa ui grejer förväntar jag mig)

Permalänk
Medlem

Kan man zooma in och ut i sniper mode..En kompis säger att man kan det men inte hittar jag någon inställning för det..

Alltså inte högerklick utan zooma in närmare efter man har högerklickat

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Kan man zooma in och ut i sniper mode..En kompis säger att man kan det men inte hittar jag någon inställning för det..

Alltså inte högerklick utan zooma in närmare efter man har högerklickat

På Z går det väl att ändra från 75m till 150m eller 300m.

Men den zoomar inte mer för det. Det betyder bara att om det är 300m bort så slipper du sikta 3 huvuden över den du ska skjuta. Du siktar rakt på huvudet istället.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Någon som hört något om hur man fixar medalj-problemet med att de reset:ar? Eller om det kommer en patch snart? Lyckades äntligen sänka min tredje tank med K-bullet så hade medaljen reset:at som vanligt
Någon som hört om de ska ändra så att man inte behöver ta delobjektiven i en viss ordning? T ex så är det ju sjukt drygt när man lyckas med något svårt men inte får det att räknas till medaljen för att det inte är det aktiva delmålet till medaljen.

Gav upp att försöka med medaljer
Lyckades med alla delmål men medaljen resetad. Väljer en ny, sen helt plötligt resetad igen.. Aja det är iaf inte vapen man får bara medaljer. Hade varit tråkigare om man missa att låsa upp nya vapen pga. detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

På Z går det väl att ändra från 75m till 150m eller 300m.

Men den zoomar inte mer för det. Det betyder bara att om det är 300m bort så slipper du sikta 3 huvuden över den du ska skjuta. Du siktar rakt på huvudet istället.

Aha tackar

Måste testas direkt
edit Nej det fungerade inte jag bara la mig ner då

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om de har med spelet och göra, men har ett problem

Kör Logitech G933, och har stängt av beslysningsfunktionen i logitechs programvara, men bf1 enda är de det enda spelet som vägrar att acceptera detta.

Såfort jag kör igång spelet och lirar online så slås belysningen på och batteriet förbrukar 3 gånger mer än utan, får oftast köra med sladden i, för att slippa tömma mina hörlurar på batteri, då de ändå tar tid att ladda upp igen, någon som har en idé hur jag ska göra?

Har till och med stängt av med en av snabbknapparna, men vips 1 sekund senare så slås de på oavsett, grymt frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha tackar

Måste testas direkt
edit Nej det fungerade inte jag bara la mig ner då

Han tänkte rätt men menade "V", inte "Z"

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

@VinceAkStyle
Hårdvarubans är en dålig idé tills dom hittar ett anticheat som inte kan banna oskyldiga. FF kunde banna i BF4 om man hamnade utanför mappen på något vis, Punkbuster har haft false-positive och detsamma med VAC.

Det är sant att det är ett problem.Jag har en kompis som har nästan 50 % precision i bf3 med m16a3 och en k/d ratio av nästan 4 i bf4 .Han blev "ban" från bf4 och tog kontakt med punkbuster och skicakde video och länkar till hans youtube kanal och de lätt honom komma tillbacka. Ändå måste man erkänna att generellt 99% av dem som har sådana statistiker är fuskare... Så det är kanske ett nödvändig problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Han tänkte rätt men menade "V", inte "Z"

Ok det låter som du är på rätt spår
Man är ska tydligen också ändra ADS view eller vad det heter i settings annars fungerar det inte..Tycker DICE har slarvat lite med informationen eller vill dom inte att man ska kunna zooma ?

På ta om fuskare så hade jag en LVL 90 i mitt lag och jag undrade varför alla var så arg på honom..Kollade sen efter matchen..Han hade dödat 35 st och inte dött en enda gång ..Hur är det ens möjligt..Var även på den där stadsbanan med 2 st broar och jag dör minst 10 gånger när jag kör den..Fan omöjligt att inte dö en enda gång på den och dessutom ha 35st kills haha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Ta en tank och spela väldigt defensivt så är det inte omöjligt alls med 35-0. Som infanteri får man ha bra flyt och bli revivad så får man inga deaths.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha tackar

Måste testas direkt
edit Nej det fungerade inte jag bara la mig ner då

Du ändrar zero distance på "V", det är iallafall default. Även defualt knappen för att ändra div. firemode på vissa vapen. Ex. Semi/fullauto.

Även ditt inlägg där du skrev någon om någon level 90 snubbe, med över 30/0 på banan Amiens, jag har lyckats ha en killstreak, som scout, på Amiens. Landade på ca. 25/0 innan jag dog. Mycket handlar om revives osv från medics och en gnutta skill.

Permalänk
Medlem

Blir nog att testa detta lir nu när man fixat ett GTX 1060,
Men verkar inte finnas på Elgiganten vill helst plocka up en hardcopy eller hitta nån legitim digital återförsäljare men finns ju inte förut Origin men 600kr nej tack.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB