Permalänk
Medlem

Drivrutiner till mitt moderkort

Tjo!

Har ett Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 moderkort http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4966#d...

Jag har installerat allt från Skivan samt dem som finns från hemsidan dock så står det att vissa av dem är utdaterade både i DriverDR och Driverbooster ( Jag använder inget av dem för att uppdatera men brukar använda dem för att kolla om jag ligger efter i någon uppdatering och går därefter till diverse riktiga hemsida. ) Men, dem som är listade är:

intel ( R ) Xeon ( R ) processor E3 - 1200 v3/4th Gen core processor DRAM controller - 0C00

intel ( R ) Xeon ( R ) processor E3 - 1200 v3/4th Gen core processor PCI Express x16 controller - 0C01

Intel (R) 9 Series Chipset Family PCI Express Root Port 1 - 8C90

Intel (R) 9 Series Chipset Family PCI Express Root Port 3 - 8C94

Intel (R) 9 Series Chipset Family PCI Express Root Port 4 - 8C96

Intel (R) 9 Series chipset fmaily SMBus Host Controller - 8CA2

Intel (R) Management Engine Interface

Intel (R) Z97 Chipset LPC Controller - 8CC4

HID-Compliant Optical Mouse

Intel(R) 9 Series Chipset Family Sata AHCI controller

Är det något man ska bryr sig om eller ignorera?

Permalänk

Intel� Management Engine Interface Ver. 11.6.0.1032 WHQL
Intel� INF Driver 10.1.1.38
chansar de är de senaste till dig , de är de senaste till mig och jag har ett gigabyte moderkort.

Sen har du listat musen med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Intel� Management Engine Interface Ver. 11.6.0.1032 WHQL
Intel� INF Driver 10.1.1.38
chansar de är de senaste till dig , de är de senaste till mig och jag har ett gigabyte moderkort.

Sen har du listat musen med

Jao musen vet jag inte varför den dyker upp i DriverDR men den dyker inte upp i Driverbooster. Jag har senaste drivrutinerna till Razer då jag har Razer Death Adder.

Räcker inte med ett Gigabyte moderkort, har du inte samma som mig går det inte bara slänga på dina drivers. Jag har dem senaste från mitt moderkorts hemsida så var mer fundersam på vart man kan få tag på drivrutinerna om dem inte ges från hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Intel� Management Engine Interface Ver. 11.6.0.1032 WHQL
Intel� INF Driver 10.1.1.38
chansar de är de senaste till dig , de är de senaste till mig och jag har ett gigabyte moderkort.

Sen har du listat musen med

Den första länken kanske jag kan testa men den andra vart ju till Gigabyte GB-BPCE-3455 och det borde ju inte gå bra ihop med mitt? xD

Fick hjälp på en annan sida, gav mig en länk till gigabyte's egna driver scanner och den verkar mycket bättre. Endast 2 utdaterade drivers samt länk till vart man kan hämta dem om man inte vill göra det genom programmet. Men tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonLuft:

Den första länken kanske jag kan testa men den andra vart ju till Gigabyte GB-BPCE-3455 och det borde ju inte gå bra ihop med mitt? xD

Fick hjälp på en annan sida, gav mig en länk till gigabyte's egna driver scanner och den verkar mycket bättre. Endast 2 utdaterade drivers samt länk till vart man kan hämta dem om man inte vill göra det genom programmet. Men tack för svar!

Kan rekommendera https://sdi-tool.org/