Permalänk
Medlem

Värt att ha vattenkylning?

Hej! Jag har kommit fram med en dator som låter rimlig men jag undrar om det är värt att lägga en extra 500 kr på processorkylningen, isåfall vattenkylning men blir det "overkill"?
Här är datorn
https://www.inet.se/kundvagn/bild/9873101/

Permalänk

@astromzZ: Ta du de 500:- och lägg på ett bättre nätagg, bättre SSD och en bättre luftkylare istället är mitt råd.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha bytt nätaggregat. Varför ska folk snåla in på en av dom viktigaste delarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@astromzZ: köp hellre en bra luftkylare för dom pengarna. Men som h*n över mig sa, satsa på bättre nätagg, o bättre ssd

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns som att budgeten är ganska stram efter att ha tittat på den listan, att då lägga extra pengar på processorkylare är ungefär det sista jag hade gjort. Om du har 500kr extra att lägga på datorn gör de mycket bättre nytta på andra ställen. Som andra sagt, bättre PSU, bättre SSD, bättre HDD och bättre GPU. Tror dessutom att EVGAs minivariant av 1060 är billigare än det där ASUS-kortet som lär vara rätt högljutt.

Permalänk
Medlem

Tack för all feedback!
Jag kom ut med den här men hur mycket bättre den är vet jag inte
https://www.inet.se/kundvagn/bild/9873166/

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt skaffa bf1 till datorn men då kanske det är bättre att uppgradera ram minnet? Jag har kollat på många benchmarks och där ligger ramen oftast över 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Tack för all feedback!
Jag kom ut med den här men hur mycket bättre den är vet jag inte
https://www.inet.se/kundvagn/bild/9873166/

Håll dig borta från Cooler Master B2! Hade ett sådant agg som temporär ersättare när jag RMA:de mitt gamla XFX, aldrig mer.. Den jag hade var på 600w, vanligtvis klarar ett nätagg lite mer än sin specifikation. Dock så var det helt tvärtom med detta agg, kom inte ens upp i 450w på 12v linan innan den började knasa.

Kör på RMx 550w istället. Den är värd de extra hundringarna då den är knäpptyst och otroligt välbyggd, Corsair ersätter dessutom alla komponenter som eventuellt går sönder ifall nätagget skulle dö. Har hört bra saker om EVGA G2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Håll dig borta från Cooler Master B2! Hade ett sådant agg som temporär ersättare när jag RMA:de mitt gamla XFX, aldrig mer.. Den jag hade var på 600w, vanligtvis klarar ett nätagg lite mer än sin specifikation. Dock så var det helt tvärtom med detta agg, kom inte ens upp i 450w på 12v linan innan den började knasa.

Kör på RMx 550w istället. Den är värd de extra hundringarna då den är knäpptyst och otroligt välbyggd, Corsair ersätter dessutom alla komponenter som eventuellt går sönder ifall nätagget skulle dö. Har hört bra saker om EVGA G2 också.

Oj då det lät inte bra... Corsair låter ju väldigt bra i sådana fall