Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha tackar

Måste testas direkt
edit Nej det fungerade inte jag bara la mig ner då

Ber om ursäkt. Jag menade V.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Blir nog att testa detta lir nu när man fixat ett GTX 1060,
Men verkar inte finnas på Elgiganten vill helst plocka up en hardcopy eller hitta nån legitim digital återförsäljare men finns ju inte förut Origin men 600kr nej tack.

Billigaste med fodral finns just nu på Inet: https://www.inet.se/produkt/6609133/battlefield-1-pc?utm_sour...

BF1 kommer sänkas med max en hundtalapp på ett bra tag tror jag så du får väl fundera på hur gärna du vill spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Vi får nog vänta längre än så tyvärr
Läste på twitter igår att dom inte var klara med HC än, men jag hoppas förstås också på att det kommer idag

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

@PFall: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58578/patch-c...

Hardcore verkar vara igång nu, + en massa andra trevliga ändringar. Hoppas att detta stämmer!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Fick kaos problem med SLI efter denna patch!

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Du ändrar zero distance på "V", det är iallafall default. Även defualt knappen för att ändra div. firemode på vissa vapen. Ex. Semi/fullauto.

Även ditt inlägg där du skrev någon om någon level 90 snubbe, med över 30/0 på banan Amiens, jag har lyckats ha en killstreak, som scout, på Amiens. Landade på ca. 25/0 innan jag dog. Mycket handlar om revives osv från medics och en gnutta skill.

Aha så revives ränkas inte in som death ..Kan förklara en hel del..Jag var med honom hela tiden och körde medic tror det enda jag gjorde var att återuppliva honom hehe Fick mitt namn ibland dom där man ser efter matchen..Hade 54 revives

Han var smart och lämnade aldrig kroppen innan tiden gick ut och jag använde smoke granat så jag valde att följa honom hela matchen.Han var skcklig som fan och såg alltid till att vara vid liv så jag kunde spawna brevid honom..Perfekt pluton polare..

Något jag blir förbannad på är just när folk kör skip även om man är på väg till dom..Slutar med att man står där själv och dör..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

@PFall: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58578/patch-c...

Hardcore verkar vara igång nu, + en massa andra trevliga ändringar. Hoppas att detta stämmer!

Yeeei

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

Fick kaos problem med SLI efter denna patch!

Samma här! Grafiken "fladdrar" och allt är fulare..

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått prestandaförluster efter dagens patch? Vet inte om det var en tillfällighet men spelade just Conquest med 64 spelare på Empire's Edge och var ofta nere på 70-85 fps och som lägst runt 65 fps i 1440p. CPU användningen kunde vara 5X% och GPU användningen var 6X% när fps var låg.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Någon annan som fått prestandaförluster efter dagens patch? Vet inte om det var en tillfällighet men spelade just Conquest med 64 spelare på Empire's Edge och var ofta nere på 75-85 fps och som lägst runt 65 fps i 1440p. CPU användningen kunde vara 5X% och GPU användningen var 6X% när fps var låg.

Har inte kollat fpsen än då jag knappt kan spela med alla grafikbuggar som blev i patchen :S

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha så revives ränkas inte in som death ..Kan förklara en hel del..Jag var med honom hela tiden och körde medic tror det enda jag gjorde var att återuppliva honom hehe Fick mitt namn ibland dom där man ser efter matchen..Hade 54 revives

Han var smart och lämnade aldrig kroppen innan tiden gick ut och jag använde smoke granat så jag valde att följa honom hela matchen.Han var skcklig som fan och såg alltid till att vara vid liv så jag kunde spawna brevid honom..Perfekt pluton polare..

Något jag blir förbannad på är just när folk kör skip även om man är på väg till dom..Slutar med att man står där själv och dör..

Eller huuuuur!! blir fan galen på folk som skippar trots att dem klart å tydligt ser att jag är på ingående för en ress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

Fick kaos problem med SLI efter denna patch!

Skrivet av wimon:

Samma här! Grafiken "fladdrar" och allt är fulare..

Får lost connection hela tiden efter patchen, Går spela ca 30 sec sen kommer skiten.
Måttligt trött på detta nu.

Permalänk
Medlem

Nån mer jag som blir utslängd var och varannan match efter den senaste pachen?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Alla ändringar finns nu listade om någon är intresserad.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58616/battlef...

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Alla ändringar finns nu listade om någon är intresserad.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58616/battlef...

PC: Players can now disable aim assist for controllers

Vad i helvete.. är aim assist något på PC nu också?! Vet att det är för handkontroll men någon måtta får det vara!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Skönt att support-vapen får sig en buff och att mortars blir sämre.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget Hardcore :'(

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Installerade drivrutinerna som Nvidia släppte idag. Flicker-problemet försvann men nu är fps katastrof!
60-70fps istället för tidigare 110-120..

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Avstängd

Flyter bra här, härlig patch.

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Avstängd

Låter som en besviken kväll.
För oss alla som tänkte spela ikväll.😠

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Installerade drivrutinerna som Nvidia släppte idag. Flicker-problemet försvann men nu är fps katastrof!
60-70fps istället för tidigare 110-120..

Låter som sli bara blev disablat (vilket tar bort flimmret) när du uppdaterade?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Låter som sli bara blev disablat (vilket tar bort flimmret) när du uppdaterade?

Helmysko, det stämmer. Har dock installerat om alla drivrutiner. Fick igång sli igen (och flimmret) men fpsen är betydligt sämre med nya drivern ändå.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk

"Out of range"

Hallå där:).

Har ett problem jag märkte av under betan. Fick BF1 för några dagar sedan och testade det igår. Allting gick jättefint, jag spelade igenom inledningen i kampanjen och testade sedan lite multiplayer innan jag var tvungen att stänga av. Kom nu precis hem och startade upp spelet. Det som då händer är att min monitor visar "out of range" och jag kan inte minimera spelet eller starta upp aktivitetshanteraren så att skärmen börjar visa något igen. Jag måste helt enkelt stänga av datorn via knappen.

Det här problemet gjorde betan ospelbar för mig och jag blev väldigt glad när uppstarten av det fulla spelet gick felfritt och trodde det bara varit en bugg i betan. Blir helt galen på det här. Out of range betyder väl att spelet talar om att det är lämpat för ett högre hz-antal än vad min monitor visar? När jag kollade options igår låg det på 1920x1080 på 60hz. Det gick ju dessutom att spela och jag har inte rört några inställningar. Så vad handlar det här om?

Tack på förhand,
Stift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiftpenna:

Hallå där:).

Har ett problem jag märkte av under betan. Fick BF1 för några dagar sedan och testade det igår. Allting gick jättefint, jag spelade igenom inledningen i kampanjen och testade sedan lite multiplayer innan jag var tvungen att stänga av. Kom nu precis hem och startade upp spelet. Det som då händer är att min monitor visar "out of range" och jag kan inte minimera spelet eller starta upp aktivitetshanteraren så att skärmen börjar visa något igen. Jag måste helt enkelt stänga av datorn via knappen.

Det här problemet gjorde betan ospelbar för mig och jag blev väldigt glad när uppstarten av det fulla spelet gick felfritt och trodde det bara varit en bugg i betan. Blir helt galen på det här. Out of range betyder väl att spelet talar om att det är lämpat för ett högre hz-antal än vad min monitor visar? När jag kollade options igår låg det på 1920x1080 på 60hz. Det gick ju dessutom att spela och jag har inte rört några inställningar. Så vad handlar det här om?

Tack på förhand,
Stift

Om du har GeForce Experience så kolla så att spelet INTE är optimerat efter deras inställningar.

Har hänt för mig i ett annat spel och när jag stängde av optimeringen i GeForce Experience för det spelet så hjälpte det, kan vara värt att testa!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hur tusan level'ar man upp sina klasser? Tar det år och dar? Hur har folk level 10 om det tar sådan här jäkla tid?

Aldrig spelat Battlefield innan och så sitter man här som Rank 0 och äter skit efter flera timmar loggade

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har problem med origin?

Kommer inte ens in i programmet nu

Permalänk
Skrivet av mapo:

Nån mer än jag som har problem med origin?

Kommer inte ens in i programmet nu

Ja det verkar vara nere.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av mapo:

Nån mer än jag som har problem med origin?

Kommer inte ens in i programmet nu

Ligger nere lite överallt i världen just nu....

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Hur tusan level'ar man upp sina klasser? Tar det år och dar? Hur har folk level 10 om det tar sådan här jäkla tid?

Aldrig spelat Battlefield innan och så sitter man här som Rank 0 och äter skit efter flera timmar loggade

Spela,spela,spela! Ta flaggor , försvara , märk ut fienden, ge dina medspelare ammo och hälsa etc.

Kika här för lite bra "nybörjar"-videos.
https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/tips/videos/n...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |