Permalänk
Medlem

POE-port på switch, endast matad?

Jag har tänkt köpa HP PS1810-8G för att den passar så bra till min HP Gen8 Microserver.

Dessutom har jag tänkt att köpa en AP som kan matas över POE. Switchens port 1 har stöd för POE, men i vissa recensioner beskrivs det som att switchen kan matas med POE, inte att switchen kan mata andra prylar?

Fungerar POE så, att det har endast en riktning?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har tänkt köpa HP PS1810-8G för att den passar så bra till min HP Gen8 Microserver.

Dessutom har jag tänkt att köpa en AP som kan matas över POE. Switchens port 1 har stöd för POE, men i vissa recensioner beskrivs det som att switchen kan matas med POE, inte att switchen kan mata andra prylar?

Fungerar POE så, att det har endast en riktning?

Ethernet port 1 of the PS1810-8G is a Power over Ethernet Powered Device (PoE PD) port, meaning you can power the PS1810-8G from another PoE switch. The HP PS1810-8G comes with an external power supply if you don't have a PoE switch.

Du kan bara mata den inte driva en ap via port 1.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det bara är PoE-stöd för att driva switchen, inte att switchen i sig kan leverera PoE ut om man läser databladet hos hp: https://www.hpe.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=4AA4-6...

Kan inte heller komma på att jag har sett någon enhet som både drivs av PoE och kan driva flera andra enheter, standarden tillåter väl helt enkelt för låg effekt per anslutning för att en enhet driven via PoE ska kunna driva vidare fler andra enheter.

Permalänk
Medlem

Just den switchen kan drivas via PoE, men kan inte strömförsörja några andra enheter via PoE.

Men t.ex. den här switchen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1429890 kan strömförsörja andra enheter via PoE.