Permalänk
Medlem

Är denna deal bra?

Hej. Jag tänkte skaffa en stationär för att spela cs go, dota, kanske till och med lite witcher eller arma 3. Jag tittar inte efter en utomordentlig prestation utan en budgetdator den här http://www.siba.se/spel-och-underhallning/spel-datorer/statio...

Är det en bra idé att köpa den eller bygga min egen? Om jag köper dator ovan så kan jag uppgradera den?

Nyfiken på vad ni tycker

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av imonar:

Hej. Jag tänkte skaffa en stationär för att spela cs go, dota, kanske till och med lite witcher eller arma 3. Jag tittar inte efter en utomordentlig prestation utan en budgetdator den här http://www.siba.se/spel-och-underhallning/spel-datorer/statio...

Är det en bra idé att köpa den eller bygga min egen? Om jag köper dator ovan så kan jag uppgradera den?

Nyfiken på vad ni tycker

Den där datorn bygger på mobila delar, både GPU och en rätt klen strömsnål CPU. Inget vidare i en stationär dator tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Du köper i princip en bärbar dator med den hårdvaran. Skulle inte säga att det är värt det.

https://www.youtube.com/watch?v=bAOuKpga1jM video där han plockar upp den, och precis som en bärbar dator så är den inte så uppgraderingsvänlig förutom RAM o hårddisk.

Permalänk

@imonar: Ja du. Funkar väl för CS:GO, men är nog inget man vill spela Witcher och ARMA på. Iaf inte om man vill kunna spela stabilt.

Permalänk

Det är i regel alltid billigare om man bygger själv. Om man inte kan eller vill bygga själv är det oftast ändå billigare om man betalar butiken för att bygga, inet tar tex 700:-.

Att köpa en färdigbyggd är i min värld endast ett alternativ om man varken kan bygga eller vet vilka delar som passar ihop eller inte har tid och ork att välja själv.

Datorn du länkade ser ut att vara en bärbar dator i stationärt format, med klen processor, grafik och lite minne och hårddisk även för 5000 kronor.

Permalänk
Avstängd

@imonar:
Jag är ju direkt allergisk mot stormarknads datorer.
Så mitt tips är bygg din egen.
Många här på forumet hjälper dig gärna med att välja rätt delar,efter ditt behov.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Hej
Den datorn har ett rätt gammalt laptop grafikkort, har GTX 860m maxwell i min två år gammla 1, 7kg laptop som är exakt samma chip fast med 4gb vram. Dock så tror jag att CPUn (i7 4710hq) i min laptop är bättre än i5an som följer med datorn som du kollar på. Med det sagt så klarar den alla de spel du radat upp utan större problem, räkna inte med 60fps bara. Sett till priset så tycker jag inte att det ser helt fel ut. Vad har du för budget? Om du la på dubbla (10 000) på ett hemmabyggd så skulle du få mycket mer för pengarna, annars kan du även ha tur på begnadmarknaden och hitta något prisvärt inom din budget.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

@imonar: köpt inte vänta istället på BF som snart är här och gör som dom andra säger att inet.se bygger datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av GzXboom:

@imonar: köpt inte vänta istället på BF som snart är här och gör som dom andra säger att inet.se bygger datorn

Tack för svaren allihopa. Det var bra att jag frågade

Jag ska göra som ni säger men jag har ingen anning om komponenter, allt som jag vet är att min budget är omkring 7000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@imonar: sök i forumet så kommer du hitta andra som velat ha hjälp med att välja dator delar till din budget