Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort @anon193054 @salar5555 @AEIG (och de jag missat)!

@Burner72 Om The Witcher 3 är lämpligt (ålder) så får du en inplastad sådan box skickad till dig om du PMar adress.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Jag hjälper gärna till med moderkort om det underlättar något för er. Socket 1155 eller senare har vi här. Skicka PM i så fall.

En stor styrkekram till dig, din flickvän och hennes son. <3

MVH
Josefin

Två arbetare från Gigabyte visar stöd. Helt underbart.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Överlycklig och överraskad Simon!

Jag blev så överraskad och rörd till tårar när Daniel berättade om vad han hade initierat utan min vetskap och vilken feedback han fått på sitt inlägg angående speldatorn till min son. Simon trodde knappt sina öron, ögonen lyste av lycka när D berättade för honom. Vilket fantastiskt engagemang och kärlek från människor som inte riktigt känner till vår historia tack till alla er!

Man tror ju aldrig att ens egna barn skall drabbas men det kan hända vem som helst när som helst!
Min son insjuknade förra året i dec och fick läggas in akut på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg, han hade fått en cancersjukdom som heter Hodgskins lymfon, han behandlades med cellgifter och kortison under 6 månader, det var en tuff tid och det är extra tufft som tonåring. Jag insåg snabbt att vilken tur vi har som lever i den tid vi är i just nu med tanke på att man ofta umgås med sina kompisar genom onlinespel mm. Här fanns det en möjlighet att ha kul, skratta, få utlopp för negativa energier och vara stark trots att han var väldigt svag fysiskt och inte såg ut som han normalt sett brukar göra.
Vi firade och var så glada när han avslutat sin behandling och en tanke på återfall fanns inte i min tanke. Vid första återkontrollen i september i år så visade det sig att cancern hade kommit tillbaka!
Nu är S alltså under behandling igen, denna gång kommer det att bli tuffare då även isolering och stamcellstransplantation ingår.
Men han är vid gott mod och han får energi när han umgås med sina kompisar och älskar att spela sina spel!

Salar och Jesper jag har svårt att uttrycka min innerliga tacksamhet till er och det engagemang ni har för min son, denna generösa gest handlar om så mycket mer än om pengar, det är medmänsklighet och stor omtanke om ett barn och en annan människa det visar på vilken varm personlighet du har. Salar vi ser verkligen fram emot att få träffa dig!
Tack alla andra fantastiska människor också som stöttat S på alla sett inte minst genom hälsningar.

Simon hälsar och tackar så innerligt men han upptäckte ett väldigt stort fel i informationen om honom, han har fyllt 14 år och det är en väldigt stor skillnad mot att vara 13 år för nästa år fyller han 15 och då skall han ta moppe kort

Inom kort kommer jag även att börja med en blogg återkommer när jag kommit på något bra namn, även en insamling via barncancerfonden kommer jag att skapa! Har Du något bra förslag så skicka det gärna det till mig!
Kärlek till alla er därute!
Maria Simons mamma

Permalänk
Entusiast

Vackert mina kära swec-vänner! Kommer vänta spänt på framtida uppdateringar...

@Simons_mamma hoppas verkligen att framtida sjukhusbesök visar bra resultat och att det går framåt!

Permalänk
Medlem

@salar5555 & @Burner72 : Säg till om det fattas någon del eller tillbehör, spel etc. så fixar jag det. Har bra kontakter. Som sagt, grymt initiativ!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv

Ingen som har koll på om Simon har lite fins skins på cs? Annars känner jag att jag kan bidra med en kniv

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon247522:

Ingen som har koll på om Simon har lite fins skins på cs? Annars känner jag att jag kan bidra med en kniv

Han hade blivit superglad av att få ett knivskin. Han berättade för mig för några dagar sedan att han hade blivit blåst när han sålde ett knivskin så ett nytt gissar jag att han tar emot ett nytt med öppna armar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burner72:

Han hade blivit superglad av att få ett knivskin. Han berättade för mig för några dagar sedan att han hade blivit blåst när han sålde ett knivskin så ett nytt gissar jag att han tar emot ett nytt med öppna armar

Kan tänka mig att köpa en kniv till han då
Har du någon aning vad för kniv han tycker är coolast?

Skicka ett pm så tar vi resten där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simons mamma:

...
Inom kort kommer jag även att börja med en blogg återkommer när jag kommit på något bra namn, även en insamling via barncancerfonden kommer jag att skapa! Har Du något bra förslag så skicka det gärna det till mig!
Kärlek till alla er därute!
Maria Simons mamma

Jag har följt tråden och blivit berörd som alla andra. Man kan inte föreställa sig hur det är. Men det är starkt att du kommer in på forumet och svarar. Man blir så glad när man hör att Simon lyste upp. Jag hade som många andra tänkt bidra med pengar till en ny dator, men det löste sig.
Hade börjat skissa för en insamling på Barncancerfonden men såg nu att du tänkte starta en. Jag kommer vara en av de första att bidra till insamlingen!

Hälsa Simon!

Mvh Robert

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

I lördags så var det äntligen dags!
Jultomten kom tidigt i år och hälsade på hos Simon
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag där Salar och hans kusin Musse som kom med julklappar och blev bjudna på middag efter en lång resa. Det var en lycklig kille som somnade tidigt på söndags morgon

Jag vill skicka ett jättetack till @salar5555, sweclockers medlemmar, @DreaparN, @anon193054, @Elgiganten, @Gigabyte, @Webhallen och alla andra som har varit med och bidragit till Simons dator och en andra dator som har blivit byggd.
Jag har inte namnen på alla som hjälpt till men Salar kommer att posta en mer utförlig lista på vilka som har varit med och förgyllt Simons liv.

Tusen tack och God Jul och Gott Nytt år från Simon, Maria och Daniel

Permalänk
Inaktiv

nvm...

Glad att killen fick sin dator.

Permalänk
Medlem

Vad kul för Simon, hoppas att den skänker många härliga speltimmar!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Burner72: Hoppas det går bra för Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@Burner72: Hoppas det går bra för Simon

@76FELIX Måste gå bra, något annat alternativ finns inte.
Men tackar så väldigt mycket för omtanken. Ni ska veta att det är väldigt upplyftande för Simon att se så många som
hälsar och peppar

Permalänk
Expertgissare

Härligt att du äntligen fått datorn @Simon02
Jag önskar er en väldigt god jul och en god fortsättning med livet, visa oss hur man segrar över det onda, vi är många som hejar på dig

Önskar också @Burner72, @salar5555 och alla andra inblandade en riktigt god jul och gott nytt år

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Fan vad härligt

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

@Simon02 @Simons_mamma @Burner72 @salar5555
Årets Julsaga, kan inte bli bättre

Vill passa på att önska alla er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År, samt många roliga speltimmar för Simon

Permalänk
Medlem

Själv satt jag och harvade på en Amiga 500 när jag var i @Simon02's ålder.

Eller vadå harvade, det var den bästa maskin som någonsin skapats! Några år innan, när jag först fick den så frågade min lärare min morsa under ett kvartssamtal om jag hade "blodbrist". Morsan undrade lite försiktigt varför hon frågade det och min lärarinna förklarade att jag ofta somnade under lektionerna och om det var som så att jag sov hemma om nätterna, som min mor såklart sa att jag gjorde, så kanske det var något medicinskt fel på mig.

Jag var nog 12 år när detta hände.

Vad ingen utav dom visste var att jag satt uppe och byggde hela världar i Civilization 1 fram till 4-tiden varje natt. Det är ett rent under att jag tog mig igenom grundskolan överhuvudtaget.

Med det sagt så vill jag bara önska alla en God Jul! Tryck på enter... bara en turn till!

PS: Klockan står still om man inte tittar på den. /gammalt civ-ordspråk

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av heatm:

Själv satt jag och harvade på en Amiga 500 när jag var i @Simon02's ålder.

Eller vadå harvade, det var den bästa maskin som någonsin skapats! Några år innan, när jag först fick den så frågade min lärare min morsa under ett kvartssamtal om jag hade "blodbrist". Morsan undrade lite försiktigt varför hon frågade det och min lärarinna förklarade att jag ofta somnade under lektionerna och om det var som så att jag sov hemma om nätterna, som min mor såklart sa att jag gjorde, så kanske det var något medicinskt fel på mig.

Jag var nog 12 år när detta hände.

Vad ingen utav dom visste var att jag satt uppe och byggde hela världar i Civilization 1 fram till 4-tiden varje natt. Det är ett rent under att jag tog mig igenom grundskolan överhuvudtaget.

Med det sagt så vill jag bara önska alla en God Jul! Tryck på enter... bara en turn till!

PS: Klockan står still om man inte tittar på den. /gammalt civ-ordspråk

Alltid trevligt med lite nostalgi! God jul på er alla!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

@Burner72 @salar5555
Hej alla som stöttade oss inför vår tuffa period förra året, jag förstår att ni undrat över hur läget är!
Simon har haft så mycket glädje av sin fantastiska dator som Salar byggde och alla tillbehör som skänktes till honom i december i fjol.
I juni var han även på dreamhack med en kompis, det var en dröm han hade och han tyckte det var hur coolt som helst!
Efter en mycket tuff behandlingsperiod i våras med högdosbehandling, stamcellstransplantation och isolering i 100 dagar så ville jag invänta med att komma med några nyheter, jag ville ju kunna skriva att nu är allt bra!

Vi hoppades ju att han skulle vara helt frisk efter allt han hade fått gå igenom men tyvärr så fick vi dåliga nyheter efter uppföljningsröntgen som gjorde i Juni, mitt i sommarlovet får vi besked om att cancern inte ville ge med sig utan att nya cytostatika mediciner och strålning väntade och det omgående!

Så nu har min modiga, starka, coola kämpe som just fyllt 15 år påbörjat den nya beh, han är vid gott mod, målbilden är att han skall bli helt frisk och att strålningen skall ta bort alla resterna av cancercellerna så att Simon kan få vara som vilken tonåring som helst. Nu närmast är det moppekortet som skall tas, 9:an skall kämpas igenom med allt vad det innebär och livet skall levas fullt ut här och nu!

Var rädda om varandra
Kärlek från Maria, Simons mamma

Permalänk
Skrivet av Simons mamma:

@Burner72 @salar5555
Hej alla som stöttade oss inför vår tuffa period förra året, jag förstår att ni undrat över hur läget är!
Simon har haft så mycket glädje av sin fantastiska dator som Salar byggde och alla tillbehör som skänktes till honom i december i fjol.
I juni var han även på dreamhack med en kompis, det var en dröm han hade och han tyckte det var hur coolt som helst!
Efter en mycket tuff behandlingsperiod i våras med högdosbehandling, stamcellstransplantation och isolering i 100 dagar så ville jag invänta med att komma med några nyheter, jag ville ju kunna skriva att nu är allt bra!

Vi hoppades ju att han skulle vara helt frisk efter allt han hade fått gå igenom men tyvärr så fick vi dåliga nyheter efter uppföljningsröntgen som gjorde i Juni, mitt i sommarlovet får vi besked om att cancern inte ville ge med sig utan att nya cytostatika mediciner och strålning väntade och det omgående!

Så nu har min modiga, starka, coola kämpe som just fyllt 15 år påbörjat den nya beh, han är vid gott mod, målbilden är att han skall bli helt frisk och att strålningen skall ta bort alla resterna av cancercellerna så att Simon kan få vara som vilken tonåring som helst. Nu närmast är det moppekortet som skall tas, 9:an skall kämpas igenom med allt vad det innebär och livet skall levas fullt ut här och nu!

Var rädda om varandra
Kärlek från Maria, Simons mamma

Många styrkekramar ifrån mig och min familj!
Fantastiskt vilken stark grabb du har
Uppdatera gärna en bild på när han sitter på moppen sen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Simons mamma:

@Burner72 @salar5555
Hej alla som stöttade oss inför vår tuffa period förra året, jag förstår att ni undrat över hur läget är!
Simon har haft så mycket glädje av sin fantastiska dator som Salar byggde och alla tillbehör som skänktes till honom i december i fjol.
I juni var han även på dreamhack med en kompis, det var en dröm han hade och han tyckte det var hur coolt som helst!
Efter en mycket tuff behandlingsperiod i våras med högdosbehandling, stamcellstransplantation och isolering i 100 dagar så ville jag invänta med att komma med några nyheter, jag ville ju kunna skriva att nu är allt bra!

Vi hoppades ju att han skulle vara helt frisk efter allt han hade fått gå igenom men tyvärr så fick vi dåliga nyheter efter uppföljningsröntgen som gjorde i Juni, mitt i sommarlovet får vi besked om att cancern inte ville ge med sig utan att nya cytostatika mediciner och strålning väntade och det omgående!

Så nu har min modiga, starka, coola kämpe som just fyllt 15 år påbörjat den nya beh, han är vid gott mod, målbilden är att han skall bli helt frisk och att strålningen skall ta bort alla resterna av cancercellerna så att Simon kan få vara som vilken tonåring som helst. Nu närmast är det moppekortet som skall tas, 9:an skall kämpas igenom med allt vad det innebär och livet skall levas fullt ut här och nu!

Var rädda om varandra
Kärlek från Maria, Simons mamma

Hej Maria!

Hoppas du mår bra, vad kul att han funnit nöje av datorn! Och när det är dags för uppgradering så ringer ni mig bara så fixar jag det kostnadsfritt som jag sa senadt!

Vad otroligt ledsen jag blir av att höra att behandlingen inte gick hela vägen ut! Men jag vet efter att ha träffat Simon att han har styrkan till att ta sig igenom detta och att han är starkare än cancern, om det är någon som kommer klara det så är drt din modiga son! Men den familjen han dessutom har så vet jag att den kärleken ni ger kommer göra skillnaden!

Tack vare Simon så har jag precis beställt delar för att bygga en ny dator till en kille i simons position och kommer döpa projektet till Project Simon!

Finns det något jag göra ? För att hjälpa eller underlätta något så säger ni till direkt så är jag där, !

Trevlig dag!

Stora styrkekramar till er alla!

Med vänlig hälsning, Salar Rangkeshan

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Många styrkekramar ifrån mig och min familj!
Fantastiskt vilken stark grabb du har
Uppdatera gärna en bild på när han sitter på moppen sen

Tack för omtanken!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av salar5555:

Hej Maria!

Hoppas du mår bra, vad kul att han funnit nöje av datorn! Och när det är dags för uppgradering så ringer ni mig bara så fixar jag det kostnadsfritt som jag sa senadt!

Vad otroligt ledsen jag blir av att höra att behandlingen inte gick hela vägen ut! Men jag vet efter att ha träffat Simon att han har styrkan till att ta sig igenom detta och att han är starkare än cancern, om det är någon som kommer klara det så är drt din modiga son! Men den familjen han dessutom har så vet jag att den kärleken ni ger kommer göra skillnaden!

Tack vare Simon så har jag precis beställt delar för att bygga en ny dator till en kille i simons position och kommer döpa projektet till Project Simon!

Finns det något jag göra ? För att hjälpa eller underlätta något så säger ni till direkt så är jag där, !

Trevlig dag!

Stora styrkekramar till er alla!

Med vänlig hälsning, Salar Rangkeshan

Tack för de fina orden Salar och för ditt positiva sätt. Så underbart att höra om din fortsatta insats för att hjälpa andra drabbade barn.
Du har ett hjärta av guld ❤

Önskar dig en fin höst

Maria

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick för mig att flera användare och t.om företag hjälpte till, i artikeln låter det som en person?!

Citat:

Inlägget tog dåligt på användarna och tonen blev snart hård.
– Folk började bli fientliga och skrev saker som ”sluta tigg efter delar”, det kom från ingenstans, berättar Salar.

Jag läste igenom tråden för ett tag sedan och minns inga inlägg som pekade åt det här hållet. Moderator kanske hade rensat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Bra gjort av alla som hjälpt till så han fick en ny dator

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning, otrevligheter och trams)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag fick för mig att flera användare och t.om företag hjälpte till, i artikeln låter det som en person?!

Jag läste igenom tråden för ett tag sedan och minns inga inlägg som pekade åt det här hållet. Moderator kanske hade rensat.

Med tanke på vad som postades igår kväll så känns det verkligen inte omöjligt att tråden var rensad. Har lite svårt att förstå varför man vill försöka förstöra en sån här fin gest med sin pissiga attityd och töntiga online-uppförande.

Nåväl, skitkul att läsa att han fick sin dator tillslut. Hoppas på en återhämtning och att hälsan förbättras!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Tänkte precis samma sak. Vet i och för sig inte om det skänktes några delar i slutändan eller om dom användes i just hans bygge, men det är väl skitsamma egentligen.

Alla som har skänkt prylar skall dock ha cred för det.

Visa signatur

Grubblare