Slänga ihop ett monster under Black Friday. Budget 12-15k

Permalänk
Medlem

Slänga ihop ett monster under Black Friday. Budget 12-15k

Tjenare! Glad svart shopping till er alla!

Jag ska som titeln säga slänga ihop ett nytt paket.

Sitter just nu på ett gammalt setup som är ungefär 5-6 år gammalt. (GTX 670, 12GB DDR3 1600MHz RAM i5-2500k, Crucial 128GB, 1TB HDD lagring, 550W bronze 80+)

Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Mina första tankar är att jag ska slänga ihop en dator med en i5 2660k, GTX 1080, 500 GB SSD, 650W 80+ GOLD PSU, och ett par DDR4 16GB(8x8) stickor.

Låter det som man kan hålla sig inom budgeten? Sjukt sugen på en 24" 144hz skärm med G-sync, så vill gärna få med en sådan i köpet.

Tack på förskott för tips och råd - kommer hänga i Black Friday tråden medan jag letar på flertalet sidor efter sjuka erbjudande

Åter igen, happy hunting!

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag välja en i7 och 1070 framför i5 och 1080. Vet inte om det gör tillräckligt på priset för att klämma in en 144hz. Men med tanke på Dustin eller inet skulle ha ett bra pris på 1070 borde du kunna få in en skärm också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

@Duktig:

I see, tack för input!

Varför anser du att jag ska ha en i7:a istället för i5:an? Jag håller ej på med någon form av bildredigering, spelar spel oftast på inställningar som är bäst för kompetitivt spelade, vilket ibland är på medium-low.

Enda jag kan tänka mig som kan kräva processorkraft är ifall jag börjar att streama igen, men då har jag min gamla dator som streaming PC isåfall..

Är det så att framtida spel kommer kräva mer utav processorkraft över GPU-kraft? Vet ju att vissa spel är mer CPU-krävande.

Kanske gör så att jag köper en i5:a och en 1070, spar lite på pengarna och kanske köper något roligt tillbehör.