Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 Router

Hej

Funderar på att slå till på en ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 Router
Vad jag förstått det hela så har den mycket bar täckning på ett stort område och det eftersträvar jag.
Bor i en villa på 3 plan ca 200 kvadrat med mycket betong .
Routern jag har idag på mellanvåningen klarar knappt av att skicka signalen upp till andra våningen med ok kvalité.

Så min fråga / fundering är klarar denna jobbet bra?
Någon som har den och vet att den täcker stora områden ?
Finns det någon bättre ute idag för samma pris kanske ?

Tacksam för svar.

Visa signatur

[Asus A8N5X][Venice 3500+@2.4][Corsair Value Select 4*512 gb ram ][Leadtek 6800GT 256 MB DDR3 PCI-E] [Tagan 480w]

Permalänk
Medlem

3 våningar och mycket betong kommer nog ställa till det för de flesta trådlösa routrar.
Accesspunkter på varje plan eller något kanske är en lösning?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Hade ju helst inte gjort den lösningen om det fanns en router i denna prisklassen som kunde lösa problemet:)

Visa signatur

[Asus A8N5X][Venice 3500+@2.4][Corsair Value Select 4*512 gb ram ][Leadtek 6800GT 256 MB DDR3 PCI-E] [Tagan 480w]

Permalänk
Medlem

Det finns nog ingen router i någon prisklass som löser problemet. Fysikens lagar kan man inte göra så mycket åt.

Skrivet av errkanot:

Hade ju helst inte gjort den lösningen om det fanns en router i denna prisklassen som kunde lösa problemet:)

Permalänk
Medlem

Jag har nämnda router i en lägenhet på ca 100 kvm med mycket betong. När routern stod i ena änden av lägenheten så hade jag ingen mottagning i andra änden. Nu har jag försökt placera så taktiskt jag kan i mitten, då täcker den hela lägenheten om än med svag signal på de värsta ställena.
Jag tror bara du blir nöjd med en accesspunkt på varje våning. Med rätt inställningar så kommer de se ut som ett stort gemensamt nätverk och dina enheter ska hoppa automagiskt till den AP med bäst signal.