Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gammalt nätaggregat, funkar den ihop med min nya hårdvara?

Permalänk
Medlem

Gammalt nätaggregat, funkar den ihop med min nya hårdvara?

Hej

Köpte lite uppgraderingar till min gamla år 2011 kontorsdator, tänkte omvandla denna till en spelmaskin.
Har dessvärre inte hållt mig update med senaste hårdvaran för datorer typ tre-fyra år bakåt.
Så en kort möjligen simpel fråga för Swec.

Har ett äldre Fractal design nät-aggregat redan i gammelburken, 400W. Fixar denna min nya rigg? Inga nya kontakter i samband med senaste inköp som kan saknas med tanke på åldern?

Tekniken borde ju inte ha hunnit ändrats så mycket, men bäst att fråga så man slipper gråta sen.

Nätaggregatet jag redan har, tror den är inköpt kring 2011/2012.

Inköp:

Tänkt att köras med två SSD diskar och en SATA som jag redan har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kommer förmodligen funka om du håller datorn i Stock hastigheter men om du ska börja överklocka som du borde göra efter som du köpte en "k" SKU av en CPU och en eftermarknads kylare till ditt 1060. Så jag skulle köpa ett nätagg med högre effekt, kanske 600 watt för vara på säkra sidan.

Visa signatur

En dator

Permalänk

kör på blir bra sweclockers test system drog 250watt med en 5930k på 4.4ghz (mycket törstigare)

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuX81:

Hej

Köpte lite uppgraderingar till min gamla år 2011 kontorsdator, tänkte omvandla denna till en spelmaskin.
Har dessvärre inte hållt mig update med senaste hårdvaran för datorer typ tre-fyra år bakåt.
Så en kort möjligen simpel fråga för Swec.

Har ett äldre Fractal design nät-aggregat redan i gammelburken, 400W. Fixar denna min nya rigg? Inga nya kontakter i samband med senaste inköp som kan saknas med tanke på åldern?

Tekniken borde ju inte ha hunnit ändrats så mycket, men bäst att fråga så man slipper gråta sen.

Nätaggregatet jag redan har, tror den är inköpt kring 2011/2012.

Det finns absolut ingenting som har ändrats med nätaggregat sedan 2011. (Utom då att det finns agg med högre effektivitet idag.)

Nätaggregat från 2004 eller äldre kan ha annan fördelning på spänningen (äldre datorer drog mest ström från 5V istället för 12V) och saknar PCI-E kontakt för extra strömförsörjning till grafikkort. Men det är alltså så pass långt tillbaka man måste gå för att hitta några viktiga skillnader.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar
Pengarna denna månad räckte inte längre, men skönt att höra att den startar upp iaf med denna, blir nog ett nyare aggregat till nästa månad då.

Visa signatur