Får en affär häva ett köp?

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Vad är parfymer?
Det är en konst. Det är en lukt. Det är en personlighet. Det är en känsla.

Vad gör lukten med folket omkring dig? De beter sig annolunda. Det är det absolut viktigaste med en person. Fråga vem som helst, de är hellre med en ful person som luktar fantastikt än en snygg person som luktar bajs varje dag.

Jag gillar parfymer för att det reflekterar min personlighet, mitt humör och det hjälper mig (och alla) att komma in i rätt "mood".
Ska du på fest, kommer du känna dig mer ståtlig av att sätta på dig en Creed Aventus för 3500kr.

Jag älskar att få komplimangen "Du luktar så jävla gott! Vilken parfym har du på dig?", för det reflekterar inte mitt utseende. Att jag lägger ner mycket tid på detta som kille, visas. Hänt ett par gånger att jag blivit stoppad på stan, folk på jobbet vill köpa samma till deras män, människor sätter sig närmre och behandlar en på ett bättre sätt om du luktar GOTT.

Jag har förhållande så jag letar inte efter att få ligga. Men jag kan lova dig att om du luktar perfekt, kommer du inte behöva jobba hårt för det. (Många kommer kalla mig bullshit, men det är pojkar med 1 parfym som tror att den funkar till allt.. lol noobs). Själv har jag 7 olika parfymer just nu och sålde av 6 st nyligen också.

Parfymer reagear på olika sätt, och är inte det sjukt coolt?
En parfym som bvlgari aqva amara tycker folk luktar rätt dåligt, varför lägga de pengarna på en sån parfym?
Tills de går ut i solen. BOOM WTF nu luktar den helt annolunda?! och är awesome!

Dior Savauge som är en parfym många älskar, är inte lika bra på sommaren.. Då funkar Chanel De Bleu bättre (samma nivå parfym), men dioren blir bättre när det är lite kallare ute.

Att hitta rätt parfymer, för rätt tillfälle är också en del av det som är roligt för du får höra samma komplimanger igen, av samma personer.

Men även hur unikt parfymer är, för jag kan inte säga "Köp denna!", för den kanske inte passar din klädstil / personlighet. Tänk dig en snubbe med skinnjacka och "bad boy" attityd som köper en blommig / sommarlukt... Skulle bli helt fel.

I min beställning fanns Dior Sauvage 200ml - 1440kr nypris. Svår att köpa billig asså :/

Dold text

Härligt att läsa! Vilket intresse och entusiasm
Själv växlar jag mellan l'homme yves saint laurent, Diesels Born to be Brave och någon Hugo Boss. Tycker bara de luktar gott men har aldrig funderat på så avancerade saker som temperatur ute osv. Nåväl, jag går iallafall inte runt och stinker Axe spray.

Permalänk
Medlem

EHHHHHHHHHHH VA I HELVETE?

Så jag fick nya koder för att köpa om parfymer. Det visade sig att koderna stackade, så fick parfymen jag ville ha mest för 50 % istället.

Nu idag fick jag mail om att min FÖRSTA order har blivit skickad?!
Men jag har fått pengarna tillbaka och de har inte dragit något ifrån mig.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

@FBGKimpan: Kicks är otroligt dyra, brukar alltid handla från https://www.parfym.se/. Aldrig varit något konstigt eller liknande när jag handlar där iaf. Ett eventuellt bra tips för framtiden, dock är det ju perfekt att besöka kicks om man behöver prova ^^

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

@FBGKimpan: Kicks är otroligt dyra, brukar alltid handla från https://www.parfym.se/. Aldrig varit något konstigt eller liknande när jag handlar där iaf. Ett eventuellt bra tips för framtiden, dock är det ju perfekt att besöka kicks om man behöver prova ^^

De har dåligt utbud dock. Men min situation just nu är rätt fucked? Vad ska man göra?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

EHHHHHHHHHHH VA I HELVETE?

Så jag fick nya koder för att köpa om parfymer. Det visade sig att koderna stackade, så fick parfymen jag ville ha mest för 50 % istället.

Nu idag fick jag mail om att min FÖRSTA order har blivit skickad?!
Men jag har fått pengarna tillbaka och de har inte dragit något ifrån mig.

Så du beställde samma parfym ännu billigare? Jag hade bara väntat och kollat vad som händer. Om du får dubbel uppsättning så kontaktar du dem och ber om en returfraktsedel för den leverans som du inte har betalat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Så du beställde samma parfym ännu billigare? Jag hade bara väntat och kollat vad som händer. Om du får dubbel uppsättning så kontaktar du dem och ber om en returfraktsedel för den leverans som du inte har betalat.

1. Jag lägger en beställning och betalar.
2. De tar bort min order och ger tillbaka mina pengar.
3. Jag kontakar dem via telefon. De säger "Otur" i princip.
4. Mailar dem. De ger mig koder för att fixa problemet. Säger att de ska skicka en gåva för besväret också.
5. Jag lägger ny order på parfym. Använder koderna. De gick att använda alla på samma parfym. Fick den lite billigare då. Jag betalar.
6. Nya ordern skickas.
7. GAMLA ordern som var borttagen skickas.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

EHHHHHHHHHHH VA I HELVETE?

Så jag fick nya koder för att köpa om parfymer. Det visade sig att koderna stackade, så fick parfymen jag ville ha mest för 50 % istället.

Nu idag fick jag mail om att min FÖRSTA order har blivit skickad?!
Men jag har fått pengarna tillbaka och de har inte dragit något ifrån mig.

De drar väl förmodligen igen.

Bara att returnera om du inte vill ha det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

1. Jag lägger en beställning och betalar.
2. De tar bort min order och ger tillbaka mina pengar.
3. Jag kontakar dem via telefon. De säger "Otur" i princip.
4. Mailar dem. De ger mig koder för att fixa problemet. Säger att de ska skicka en gåva för besväret också.
5. Jag lägger ny order på parfym. Använder koderna. De gick att använda alla på samma parfym. Fick den lite billigare då. Jag betalar.
6. Nya ordern skickas.
7. GAMLA ordern som var borttagen skickas.

Jag vet inte varför du blir upprörd. Ja, de verkar vara fullständigt virriga, men det är inget som behöver röra dig. De kan inte ta betalt för den gamla ordern, och vill de ha tillbaka sina varor så är det de som ska ombesörja returen. Så OM båda paketen kommer så ringer du upp dem och säger att de skickat dubbelt och att de kan skicka dig en returfraktsedel om de vill ha tillbaka det ena paketet. Du har ingen skyldighet att stå för den returen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag vet inte varför du blir upprörd. Ja, de verkar vara fullständigt virriga, men det är inget som behöver röra dig. De kan inte ta betalt för den gamla ordern, och vill de ha tillbaka sina varor så är det de som ska ombesörja returen. Så OM båda paketen kommer så ringer du upp dem och säger att de skickat dubbelt och att de kan skicka dig en returfraktsedel om de vill ha tillbaka det ena paketet. Du har ingen skyldighet att stå för den returen.

Nej, det förstår jag med. Massa krångel bara. Men låt oss säga att de skickar det, jag tar ut det. De hör inte av sig. Kan jag hamna i skiten för att jag inte ringer upp dem t.ex?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan du inte maila och fråga vad det är som gått ut, om det är presenten eller gamla ordern?
Du kan låta bli att öppna paketet under tre år. Det är det enda beviset du har för att du inte vet vad du mottagit och den tid motparten har på sig att kräva in pengar. Att hämta ut paketet i sig är nog inte olagligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Nej, det förstår jag med. Massa krångel bara. Men låt oss säga att de skickar det, jag tar ut det. De hör inte av sig. Kan jag hamna i skiten för att jag inte ringer upp dem t.ex?

Hamna i skiten vet jag inte. Du har inte rätt att behålla saker som har skickats till dig utan att du beställt dem, men det är upp till butiken att sörja för att få tillbaka varorna om de vill ha dem tillbaka.
Men ärligt nu, hur jobbigt är det att slänga iväg ett mail till dem, vänta på en returfraktsedel och sedan klistra på den och lämna in paketet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Parfyrm förstör kroppen. Vill du dö i förtid så är parfyrm alldeles utmärkt!

Heh... tom varmvatten förstör kroppen.
Finns det något som inte har skadliga effekter på våra ömtåliga kroppar?
Banne mig ett under att vi ens överlever vår egen födsel

Enda problemet jag ser är om man görs som tyvärr vissa gör... och duschar i perfymen. Det ska användas ytterst sparsamt, inte för att få hela kåken att dofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Parfyrm förstör kroppen. Vill du dö i förtid så är parfyrm alldeles utmärkt!

Vad är parfyrm?
Det är inte meningen att du ska dricka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

EHHHHHHHHHHH VA I HELVETE?

Så jag fick nya koder för att köpa om parfymer. Det visade sig att koderna stackade, så fick parfymen jag ville ha mest för 50 % istället.

Nu idag fick jag mail om att min FÖRSTA order har blivit skickad?!
Men jag har fått pengarna tillbaka och de har inte dragit något ifrån mig.

Skrivet av FBGKimpan:

De har dåligt utbud dock. Men min situation just nu är rätt fucked? Vad ska man göra?

Okej, så du kanske har fått dubbelt så mycket som du beställt till ett lägre pris än vad du egentligen skulle betalat och du säger att du är fucked?

Hur vet du vilken order de har skeppat iväg? Är du helt hundra på att det inte är "gåvan" eller den nya beställningen?

Angående att behålla en eventuellt obetald beställning. Du har inte rätt att på något sätt använda eller sälja vidare dessa produkter (samma sak gäller om något råkar sätta in pengar på ditt konto felaktigt till exempel). Det du bör göra är att kontakta säljaren och påtala felet. Om de vill att du returnerar varan (de står självklart för kostnaden), så kan du fråga efter kompensation för detta också. Elgiganten lyckades skicka mig två stycken Samsung Galaxy S6 Edge på releasen, så jag fick 800 kr på ett presentkort för "mödan och besväret". Antagligen hade de själva aldrig märkt felet, men om de hade gjort det hade man ju suttit i skiten om man använt eller sålt den vidare.