Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med att ansluta olåst Huawei 593 till mobilt bredband

Permalänk
Medlem

Problem med att ansluta olåst Huawei 593 till mobilt bredband

Jag har köpt en router Huawei-593-S som Tele 2 använder. Jag har låst upp den utan problem enligt deras instruktioner, men när jag skriver säkerhetsnyckel vid anslutning till internet går det inte. Jag skriver den 11-siffrig kod som finns på baksidan av routern (WLAN-key (WPA/WPA2)) men det funkar inte. Jag testade också med en WPS PIN s som jag vet inte vad det är- som finns på baksidan av routern och med PUK från mitt nya sim-kort från Hallon men funkar ingenting. Jag hade också ändrat APN när jag gick in på routerns hemsida (192.168.1.1). Jag förstår inte vad som inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Några kompletterande uppgifter:
Jag har kopplat routern med en nätverkskabel. Routern lyser grönt i Mode. WLAN och WPS lyser blått i routern. Sim-kortet fungerar som det ska, jag testade det i ett usb-modem. Routern fungerar också. På 192.168.1.1, i IPv4-status står det "frånkopplad". Där på 192.168.1.1, i översikten i nätverksanslutning står det också "anslutningsläge: alltid på" och "PDP-typ: IPv4 ".

Permalänk
Medlem

Problemet är löst. Det handlade om att aktivera dataroaming i routerns administrationssida.

Permalänk
Medlem

@okean: Nej, problemet är inte helt löst som jag trodde. Jag kan ansluta mig till internet med nätverkskabeln till routern, men utan kabeln är det samma sak som tidigare. Jag förstår inte varför den 11-siffriga koden som finns på baksidan av routern (WLAN-key (WPA/WPA2)) inte fungerar. Måste jag ändra flera inställningar eller?