Snickeri projekt laddocka till smartklocka och mobilhållare.

Permalänk
Medlem

Snickeri projekt laddocka till smartklocka och mobilhållare.

Laddockan "laddpucken" till Huawei smartwatch är värdelös som bara hamnar på golvet. Projektmålet är en laddocka i trä som ligger kvar på bordet och mobilhållare.
Kan inte påstå att min skapelse är 100 procent originell, jag har sett något liknande tidigare.
Dock är den designad till 100% från eget huvud, mått etc.

Så följ med mig när jag skitar ner hela källaren med bilder från en värdelös mobilkamera.

Är det någon som vill ha ritningen så fråga bara, tar dock inget ansvar och tror jag ändrade något litet.

Varför I hel.... finns inte bygge liknande som "kategori", får väll bli en modifikation av ett stycke träbit.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Här var det ensamt.

Permalänk
Medlem

5 av 5 på grund av dåliga bilder och mycket dåligt utförande men slutresultatet blev över förväntan

*<|:)-<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delux021:

5 av 5 på grund av dåliga bilder och mycket dåligt utförande men slutresultatet blev över förväntan

*<|:)-<

Lol, tack.

Permalänk
Medlem

Kul idé och fint resultat, har klurat på något liknande fast en "ladd-planka" för två iphones, har dock ingen bra lösning för hur man ska fästa själva omvandlarna och lightningkablarna utan att bara dränka allt i lim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Kul idé och fint resultat, har klurat på något liknande fast en "ladd-planka" för två iphones, har dock ingen bra lösning för hur man ska fästa själva omvandlarna och lightningkablarna utan att bara dränka allt i lim.

Är orsaken jag inte försökte bygga in en telefonladdare i konstruktionen.
Vad jag dock kan rekommendera om du skulle försöka är en Magnetisk laddkabel eller något liknande.
Jag har en Ikea sänglampa med usb-port som usb-kabeln till laddpucken är kopplad till.

Permalänk

vanligt hot snot eller epoxi borde fungera bra att limma fast stålplattorna med det senare är nog lättare att få till att se snyggt ut.

alternativt Glassilicon det biter som helvete mot allt...

eller att du gjuter fast dem i något resin skulle nog också fungera.

http://www.kinn.com/product.html/polyuretanharts?category_id=...
detta använder jag hemma när jag gjuter reservdelar till mina modeller bör fungera även att gjuta fast stålbitarna i träet med. (gör gärna en skåra runt kanten en bit ner i hålet så det har något att bita fast i.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows