Permalänk
Medlem

Julmust!

Ja, du läste rätt. Jag vill köpa julmust!
Men inte vilken som helst, utan det gäller Grebbestads Julmust. Efter att ha varit i kontakt med både bryggeriet och distributören av denna utsökta dryck så har jag fått en lista över alla butiker inom 30 mil som köpt in den… Den listan fick kunde lika gärna agera visitkort till den enda butiken inom 30 mil som köpte in drycken. Då jag saknar körkort så återstår bara kollektivtrafiken för min del. Dock så kommer detta ta mig över 3 timmar (effektiv restid) och över 150 kr för bara en resa, Sedan ska jag hem igen!
Jag har redan kollat andra alternativ att införskaffa julmusten. Ingen butik tar emot “specialbeställningar” och varken bryggeriet eller distributören kan ordna ett par flaskor till mig.

Så det jag undrar är om någon vänlig själ i eller runt Bohuslän vill köpa Grebbestad julmust och skicka till mig
Jag kommer självklart betala för både musten, frakt och emballage.

Det jag hade tänkt mig är 12-14 flaskor, emballage av typ bubbelplast från Jula för en 50-lapp eller vad det kan kosta och frakt med billigaste alternativ.
Har du någon annan idé så är jag idel öra.
Det jag kräver av dig är att du ska finnas i marknadstråden, alt. Att jag vet vem du är.
Självklart kommer du även bli kompenserad på något vis för din tid.
Detaljer angående betalningssätt, kompensation och tillvägagångssätt är något vi kan diskutera i PM.

Är du villig att hjälpa en törstig själ? Hör av dig!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Hej! Har du provat ringa butiken och se om de är villiga att skicka den åt dig? Säg att du gärna betalar för frakt och arbetstid, de är ju inte omöjligt att de kan hjälpa dig?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

@Litenskit:
Tyvärr gör de inte detta. De vill inte skicka till "min" ICA butik heller. Trotts att dessa två butiker använder samma dryckes distributörer så vill inte min butik (Eller 8st andra i närområdet) ta in den bara för mig.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Det här måste vara någon sinnesjukt god must, nu vart jag sugen! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa om de inte skickat ett parti till någonstans i Stockholm.

Permalänk

Köp zeunerts istället.
http://addictedtojulmust.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Snövit: Kan du PMa deras mail man kan använda sig av för att förfråga vilka butiker som säljer denna must? Har man tid och vägarna förbi så kanske...

Eller kanske ännu bättre, kan du inte be de återkomma med en lista för hela Sverige som du kan posta här i tråden så kanske någon som ser den och har vägarna förbi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Ja, du läste rätt. Jag vill köpa julmust!
Men inte vilken som helst, utan det gäller Grebbestads Julmust. Efter att ha varit i kontakt med både bryggeriet och distributören av denna utsökta dryck så har jag fått en lista över alla butiker inom 30 mil som köpt in den… Den listan fick kunde lika gärna agera visitkort till den enda butiken inom 30 mil som köpte in drycken. Då jag saknar körkort så återstår bara kollektivtrafiken för min del. Dock så kommer detta ta mig över 3 timmar (effektiv restid) och över 150 kr för bara en resa, Sedan ska jag hem igen!
Jag har redan kollat andra alternativ att införskaffa julmusten. Ingen butik tar emot “specialbeställningar” och varken bryggeriet eller distributören kan ordna ett par flaskor till mig.

Så det jag undrar är om någon vänlig själ i eller runt Bohuslän vill köpa Grebbestad julmust och skicka till mig
Jag kommer självklart betala för både musten, frakt och emballage.

Det jag hade tänkt mig är 12-14 flaskor, emballage av typ bubbelplast från Jula för en 50-lapp eller vad det kan kosta och frakt med billigaste alternativ.
Har du någon annan idé så är jag idel öra.
Det jag kräver av dig är att du ska finnas i marknadstråden, alt. Att jag vet vem du är.
Självklart kommer du även bli kompenserad på något vis för din tid.
Detaljer angående betalningssätt, kompensation och tillvägagångssätt är något vi kan diskutera i PM.

Är du villig att hjälpa en törstig själ? Hör av dig!

Läs hela annonsen här

Kan du posta listan över ställen man kan köpa den från?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det här måste vara någon sinnesjukt god must, nu vart jag sugen! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa om de inte skickat ett parti till någonstans i Stockholm.

Jag är ingen enorm julmustsaficionado - men Grebbestads must är sagolik.

Hoppas det löser sig för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Det här måste vara någon sinnesjukt god must, nu vart jag sugen! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa om de inte skickat ett parti till någonstans i Stockholm.

den ÄR sinnesjukt god!

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det här måste vara någon sinnesjukt god must, nu vart jag sugen! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa om de inte skickat ett parti till någonstans i Stockholm.

Enligt mig inte speciellt bra men alla tycker ju olika.
på 99mac har de börjat recensera julmust och de har med just grebbestad så den bör ju finnas i stockholmstrakten
http://www.99mac.se/artikel/9624-99mac-firar-andra-advent en video där de går igenom lite olika varianter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lycka till och god jul!

Permalänk
Medlem

Enligt Hemberga Dryckesgrossist, som är den enda distributören för Grebbestad Julmust så är Ica Supermarket Möllevången, Malmö den enda butiken i Skåne som köpt in den.
Enligt Hemberga så är det inte någon i Blekinge som har köpt den heller.

Kontakten jag har haft med deras kundservice menar att de inte får/kan/vill ge ut fullständiga ilstor. Utan jag har fått fråga områdesvis om vilka det är som köper in den. Jag vet inte om det bara är just den person som jag har haft kontakt med som strular till allt, eller om det är så de har det.
För den som vill ta kontakt med Hemberga så är deras epost här nedan.

E-post
order@hemberga.se

E-post
Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om reddit//zeunertsmasterrace

Permalänk

Om ica möllevången faktiskt har den kan jag nog fixa fram ett par flaskor.
MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag går och tar mig en titt, bor 100m bort.

EDIT: Ledsen, hittade inte. Köpte mig en kartong Zeunerts istället. Det var Ica Möllan jag var på.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

@Tejprullen: Jag vill veta vart man kan få reda på vilka butiker som kan ha den i närheten där jag bor för då kan jag köpa till mig och till dig.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Inaktiv

Är väldigt säker på att den finns i affärer här.

Dock måste jag säga att det finns godare julmust än grebbestads ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns den i Stockholm så säg till så kan jag fixa de åt dig.

Permalänk
Medlem

Uppskattar verkligen att ni tar en titt i butikerna åt mig
Eftersom detta är en köpes annons så skulle jag uppskatta att det inte blir någon debatt om vilken som är godast etc. Smaken är som röven, den är klöven!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Var hittade man att de fanns? sugen att köpa själv och kan nog skicka ett gäng till dig med.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Den skönheten finns i alla icabutiker här (Uddevalla). Men blir det inte väldigt dyr frakt då det väger en hel del?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Den skönheten finns i alla icabutiker här (Uddevalla). Men blir det inte väldigt dyr frakt då det väger en hel del?

Det förvånar mig inte, eftersom det var där jag hittade den först (Pluggade på NBG Dingle för många årsedan). Det blir nog billigare att frakta ner ett par flaskor än att jag köper tågbiljetter för att själv åka och hämta

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

För er som undrar så är Grebbestad Bryggeri ett lokalt och ganska så litet bryggeri. De gör primärt starköl som går att få tag på Systemet, medan deras jul-, & påskmust brukar bara finnas i trakterna runt Grebbestad-Uddevalla-Strömstad. Förutom dessa ställena så är den ganska svår att få tag i. En del utvalda butiker köper in något parti varje år, resten brukar gå till lite "finare" restauranger om jag har förstått allt rätt.

Jag har kontaktat deras distributör Hemberga Dryckesgrossist ytterligare en gång, för att försöka få loss en lista på alla livsmedelsbutiker, restauranger & övrig handel som de har sålt den till. Jag har inte fått denna listan vid tidigare förfrågningar, men jag kanske har lite mer tur nu. Om jag får listan så kommer jag posta den här, så att ni oxå får ta del av den.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Om den finns i Stockholm nånstans så säg till.

Permalänk

Helt absurd dåligt att inte Ica bara köper in det. Har du verkligen pratat med rätt person som bestämmer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag nog faktiskt kollat med systembolaget också, de kanske kan ta hem ett flak till dig.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer:
Jag har snackat med läsk & dryckesansvarig i 8 olika livsmedelsbutiker i mitt närområde.

@TrueType:
Jag har kollat med dem oxå. Besök på lokal butik och snackat med personal, och även ringt deras kundservice.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

@Bloodstainer:
Jag har snackat med läsk & dryckesansvarig i 8 olika livsmedelsbutiker i mitt närområde.

@TrueType:
Jag har kollat med dem oxå. Besök på lokal butik och snackat med personal, och även ringt deras kundservice.

Lokala Ica här har såg ja nu pma mig så kan vi kolla under veckan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn: jag vill ovkså testa. Pma mig med

Visa signatur

Hög standard ;)