Permalänk

@yuphin
review finns här

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

Vem vill ha dualcore på en stationär dator?

Permalänk
Inaktiv

Ofta vid stor-rea av märkesdator kan man få väldigt prisvärda datorer som är svåra att få billigare genom att själv montera sin dator. Och detta av flera anledningar som att tillverkaren kan få ett bättre pris på varje hårdvara och ej behöver göra den generell. Lägg dessutom till att de betalar en helt annan summa för windows.

Jag tyckte datorn var en billig och bra budgetmaskin tills jag fick se.
Levereras med Windows 8.1

Det går väl inte längre uppgradera windows gratis? Ska man behöva lägga till några 100lappar, kanske över 1000kr för att få windows 10 så tycker jag ej den är prisvärd.

Och nej jag är ej förtjust i windows 10, men windows 8 gillar jag ej.

Permalänk
Avstängd

@anon159643: Testade för någon dag sedan med en Dell OEM dator som hade win 8.1 pro å det var bara installera windows 10 pro från scratch och boota om så var den genuine.. Tror OEM nycklar som är stansade i ( bios ) är grönade av MS..

Permalänk
Medlem

Tack verkar rätt bra som spel PC men inte som konsoll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuphin:

Tack verkar rätt bra som spel PC men inte som konsoll

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menas?...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yuphin:

Så den borde inte kallas gamingdator? Vilka spel tror ni den kommer klara!
Och framför allt, vilka av de stora spelen lär den inte klara?
Skickades från m.sweclockers.com

Är du nöjd med hur PS4, eller Xbox 1 presterar med 720P/900P@30FPS under medium setting så kan nog denna dator duga som ''speldator''

Den datorn är inte ens värd priset oavsett avdraget..3500:- skulle den kostat.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

"dedikerad knapp för att starta steam big picture" ÄNTLIGEN vem vill inte gå fram till sin dator som står i TV bänken för att trycka på en knapp istället för att använda tgt bordet som man rimligtvis har i knät

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd

6500:- för en stationär? laptop?.... Lägg till 1500kr å få en bärbar med samma grafikkrets å en quad core processor/ skärm å tangetbord ingår samt win 10... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3698785

Permalänk
Medlem

Det är inte rea, samma dator med 4GB minne istf 8GB finns för 500:- mindre utan några prissänkningar.
Den datorn har dessutom windows 10 installerat.

Loggar ni in på webbhallen så kan ni få samma pris som medlemspris, glöm inte det!

Permalänk

Vad du än gör köp den inte, du lär bli ganska besviken när du ser att den knappt klarar av de enkla spelen.

Permalänk
Medlem

Varför köpa en stationär utan alla fördelar med en stationär och med alla nackdelar från en bärbar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pre-dator:

Varför köpa en stationär utan alla fördelar med en stationär och med alla nackdelar från en bärbar?

Försökte understryka det i mitt inlägg med,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocket:

Försökte understryka det i mitt inlägg med,.

thumbsup

Permalänk
Medlem

"Datorn för dig som vill ha en bärbar utan allt nödvändigt som skärm och tangentbord" - Skulle nästan kunna vara beskrivningen på den datorn.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

@rocket: Har satt ihop flera datorer efter att MS tog bort möjligheten att uppdatera win7/8 och har med framgång fått genuina nycklar till Win10 från rena installationer med Win10-bootstick och användandet av Win7-serial. Dessa nycklar får ej vara reggade sen tidigare till en annan dator med Win10 på då Win10-versionen är knuten till hårdvaran på din dator.

Dock är möjligheten att uppdatera från en befintlig Win7/8 borttagen, finns dock en väg runt denna

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrad...

Visa signatur

Intel 4790K | Msi Z97 Gaming 5 | MSI 1080TI, 11Gb | 32Gb | Benq M2700HD | Define r5 | 240+320 SSD + 4*2Tb | Razer Deathadder | Razer Blackwidow Croma

Permalänk
Hedersmedlem

@yuphin *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter korspostning (ex. flera trådar om samma datorköp). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Av alla datorer som du länkade så är Lenovo datorn bäst.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/243532-l...

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact