Permalänk

Byta Operativsystem På Chromebook

Hej!
Jag har en chromebook som skoldator som jag fick av skolan. Det Är strikt förbjudet att byta operativsystem vilket Är va jag vil ha hjälp med så man måste kunna byta emellan linux och chrome os. Vet ni något bra sätt och byta till Linux som man kan byta emellan utan att något raderas eller något. Har hittat metoder för detta men då måste hela hårddisken rensas i processen vilket inte går då skolan har lagt in special grejer på datorn som verkligen inte får försvinna då man blir tagen då.

Om ni har något sätt så kan ni gärna få säga hur man gör också!

Tack på förhand!

Vill yta operativsystem för att kunna spela civ v på datorn

Permalänk
Medlem

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=194362
Eller kolla om du kan köra nån Live-variant från USBsticka
På en del går det att köra dualboot med Win 10.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Hej,

Först bör du kolla upp vilken hårdvara din dator har; har för mig att det inte är helt lätt att få alla Chromebooks att lira med Linux.

Vad gäller alternativ kan du antingen dual-boota Chromes OS och någon godtycklig lightweight Linux-dist, eller köra Linux från USB-sticka.
Exempel: http://www.fascinatingcaptain.com/howto/dual-boot-chrome-os-a...

Är det inte möjligt att göra en fullständig backup utav ditt nuvarande OS innan du börjar leka?

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst (intrång/tveksamt diskussionsämne)*

Citat:

Det Är strikt förbjudet att byta operativsystem

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...