Permalänk
Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Ganska tråkigt event. Inga extra XP, ingen buddy-bonus eller liknande. Dessutom vill jag inte ha Magmar eller Jynx bebisar i mina 10 km ägg, föredrar något roligare. Hoppas de bara bytt ut Magmar och Jynx mot bebisarna.

Och Pikachu i tomteluva, kul i typ 2 min.

Permalänk
Medlem

Detta var lite snopet. Trodde de skulle lägga till alla 100 nya på en gång. Aja, desto senare desto bättre.

Någon som fångat en pikachu med tomtemössa än? Jag fångade en nyss, satt vid datorn och så poppade den upp. Har aldrig fångat den annars, bara massa rattata som spawnar där jag bor. Kanske blir vanligt med pikachu lite här och var, så man kan få sig en raichu snart

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

så det är bara 2 nya från ägg ? nä detta var ju ingen höjdare ju...

Nej, det är fler än 2 nya. Minst 6 olika, eventuellt upp till 8 (antalet baby-pokemons i generation 2). Vet inte om Togepi kan evolva, men det skulle ge ett par till.

Vet inte om alla dessa hittats. Minst 6 av dom har det i.a.f.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

så det är bara 2 nya från ägg ? nä detta var ju ingen höjdare ju...

Alla "baby" Pokémon från generation 2 kan fås ur ägg nu, plus någon till, så det är väl minst sex stycken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions

Bästa uppdateringen hittills; man kan inte längre snipe:a ett gym. Man får upp texten "battle winners have priority".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bästa uppdateringen hittills; man kan inte längre snipe:a ett gym. Man får upp texten "battle winners have priority".

Var länge sedan dom fixa det ☺ Var int exklusivt för denna uppdatering. Men bra att man int kan sno gym ja.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mpgods:

Var länge sedan dom fixa det ☺ Var int exklusivt för denna uppdatering. Men bra att man int kan sno gym ja.

Har inte brytt mig om gym på månader just pga detta så för mig var det nytt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inte brytt mig om gym på månader just pga detta så för mig var det nytt

Ok. Ja man blev ganska irrterad när man blev drabbad av det iaf ☺

Permalänk
Avstängd

Kan ibland inte sätta in Pokémon på gym. Finns två där jag bor och två gånger har det hänt att jag bara kan träna fastän gymmet är instinct. Har bara varit en eller två i gymmet oxå.

Nån som vet? Irriterande.

Har annars en fin jolteon nu att ta lite gyms med. Den fungerar så bra mot vaporeon och alla har ju den. Bra mot alla vattentyper antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Kan ibland inte sätta in Pokémon på gym. Finns två där jag bor och två gånger har det hänt att jag bara kan träna fastän gymmet är instinct. Har bara varit en eller två i gymmet oxå.

Nån som vet? Irriterande.

Har annars en fin jolteon nu att ta lite gyms med. Den fungerar så bra mot vaporeon och alla har ju den. Bra mot alla vattentyper antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, han käkar upp gyrados rätt bra med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Försökte va ute och ta några gym men det är för kallt fast jag har touch-vantar. Vid -10 är de för tunna och man har ingen känsel i fingrarna efter en kvart. Men det värsta är inte att det är kallt för det kan man stå ut med, det värsta är ju att man måste ha mobilen framme och när det är kallt ökar resistansen i komponenterna så man tömmer ut batteriet ännu snabbare, som om att det va vad den mest batterikrävande appen behöver (ironin...). Här om dagen blev mobilen så kall att den dog med 66%, den visade att den behövde laggas men när jag värmde upp den hade den runt 55%, sjukt märkligt, antar att den bara inte klara kylan, det va spiken i kistan. Nu kör jag endast när det är runt 0:an

Någon mer som varit med om att ens mobil bara lägger av i kylan?

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Herp Derp:

Försökte va ute och ta några gym men det är för kallt fast jag har touch-vantar. Vid -10 är de för tunna och man har ingen känsel i fingrarna efter en kvart. Men det värsta är inte att det är kallt för det kan man stå ut med, det värsta är ju att man måste ha mobilen framme och när det är kallt ökar resistansen i komponenterna så man tömmer ut batteriet ännu snabbare, som om att det va vad den mest batterikrävande appen behöver (ironin...). Här om dagen blev mobilen så kall att den dog med 66%, den visade att den behövde laggas men när jag värmde upp den hade den runt 55%, sjukt märkligt, antar att den bara inte klara kylan, det va spiken i kistan. Nu kör jag endast när det är runt 0:an

Någon mer som varit med om att ens mobil bara lägger av i kylan?

Nepp, funkar bra för mig i minusgrader. Jag brukar ha mobilen liggandes i jackfickan med energisparläget på, så dras inte så mycket ström och jag slipper ha den och händerna uppe i kylan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Försökte va ute och ta några gym men det är för kallt fast jag har touch-vantar. Vid -10 är de för tunna och man har ingen känsel i fingrarna efter en kvart. Men det värsta är inte att det är kallt för det kan man stå ut med, det värsta är ju att man måste ha mobilen framme och när det är kallt ökar resistansen i komponenterna så man tömmer ut batteriet ännu snabbare, som om att det va vad den mest batterikrävande appen behöver (ironin...). Här om dagen blev mobilen så kall att den dog med 66%, den visade att den behövde laggas men när jag värmde upp den hade den runt 55%, sjukt märkligt, antar att den bara inte klara kylan, det va spiken i kistan. Nu kör jag endast när det är runt 0:an

Någon mer som varit med om att ens mobil bara lägger av i kylan?

Är det en iphone?
Isåfall:
Uppdatera till 10.2, det är visserligen bara två dagar sen det kom, men verkar ha gjort stor skillnad på min 6S+.
Är det en 6S så kolla om den är med i Apples program för batteribyte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

@Json_81: Har en iPhone 5s, tack för tipset! Får väl gå ut i helgen och kolla då

Att ha den i jackfickan är tyvärr inget alternativ om man ska ta ned gym då jag har 7 gym (bara 10 min gångavstånd mellan dem) kanske tar ca 10 min per gym, 30 min om man har otur. På en halvtimma hinner den bli för kall. Bytt ut min 3Ah batteribank till en 16Ah, synd att man måste för den lilla är mycket bekvämare att ha med sig. Batterisparläge har lett till mer frekventa buggs för mig :/

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Någon mer som varit med om att ens mobil bara lägger av i kylan?

Japp, har en 6s, kan lägga av om det är för kallt och den har under cirka 40% batteri. Brukar alltid ha med mig en powerbank när jag är ute. Förut räckte mitt batteri i typ 2 dygn innan PGO kom. Nu räcker det knappt i 2-3 timmar om jag spelar PGO. Kanske 1-2h max om jag tar över team blå gym.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

@xcluzive: Eyyy ge fan i mystic gym

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Försökte va ute och ta några gym men det är för kallt fast jag har touch-vantar. Vid -10 är de för tunna och man har ingen känsel i fingrarna efter en kvart. Men det värsta är inte att det är kallt för det kan man stå ut med, det värsta är ju att man måste ha mobilen framme och när det är kallt ökar resistansen i komponenterna så man tömmer ut batteriet ännu snabbare, som om att det va vad den mest batterikrävande appen behöver (ironin...). Här om dagen blev mobilen så kall att den dog med 66%, den visade att den behövde laggas men när jag värmde upp den hade den runt 55%, sjukt märkligt, antar att den bara inte klara kylan, det va spiken i kistan. Nu kör jag endast när det är runt 0:an

Någon mer som varit med om att ens mobil bara lägger av i kylan?

Trodde det var tvärt om, att resistansen minskade när temperaturen sjuker men det visade sig bara stämma om materialet anses som ledare, halvlevare var det tvärt om och dit räknas väl processorer och liknande? Men batterier är kända att tappa sin kapacitet kraftigt i kyla så det är nog därför telefonen dog.

Edit: Håll den varm så klarar den sig längre, med andra ord, undvik enegisparläge så den får jobba och håller värmen

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk

@Segge: mm, försöker isolera den med handen också, vette fan om det funkar men lär ju inte försämra det iaf Som jag förstått det sabbar du inte batteriet med kyla lika lätt som om du till exempel skulle ladda den när den är hett.

Nr 5.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.155775/7-myter-om-batterier-...

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

Jag slog faktiskt igång spelet igår igen när jag gick ut på en längre promenad. Tänkte att jag kunde utnyttja alla mina tre inkubatorer (en på ett 5 km ägg och två på 2 km). Det slutade med att jag fick en Rhyhorn (najs då jag nu saknar ett candy för Rhydon) men sedan en Spearow och Caterpie. Jag har aldrig, aldrig, aldrig fått Bulbasaur eller Charmander i 2 km ägg och jag kommer väl aldrig få det heller nu när spelet återigen vägrade belöna mig till den vida grad att jag inte ens kunde få en Pidgey åtminstone (bättre för lucky egg).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

alltså går inte ditto få längre? alla verkar få en utom jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

alltså går inte ditto få längre? alla verkar få en utom jag..

Du är inte ensam...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

alltså går inte ditto få längre? alla verkar få en utom jag..

Fick tre på en dag precis här där jag sitter. Tror att jag hittat 5 totalt.

Det mesta med det här spelet verkar helt random så du borde få en drös förr eller senare.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

alltså går inte ditto få längre? alla verkar få en utom jag..

Ditto har jag typ 12st av tror jag. Men charmander/bulbasaur har jag inte fångat en enda av, bara en av varje från ägg.. Samma sak med dratini, bara fångat 2st sen spelet släpptes och en från ägg.. Annars har jag typ allt, men varför just de ska vara så svåra förstår jag inte. Är en bit över level 30, borde ju vara dags att man hittar några

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Vad har ni för powerbanks?

Jag köpte mig en 6000Mah på Aliexpress- den räcker ju knappt till att ladda batteriet till hälften på min S5:a... Antar att jag behöver någonting kraftigare, men vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Vad har ni för powerbanks?

Jag köpte mig en 6000Mah på Aliexpress- den räcker ju knappt till att ladda batteriet till hälften på min S5:a... Antar att jag behöver någonting kraftigare, men vad?

Rådet är nog att köp aldrig powerbanks, usb minnen, laddare etc från Kina. Traditionellt så används fantasiberäkningar för att specificera styrkan, överföringshastighet etc. Din powerbank är förmodligen betydligt mindre än 6000Mah om man räknar korrekt.

Du borde få ut runt 1,5 ~ 2 gånger med 6000Mha.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av svolter:

Rådet är nog att köp aldrig powerbanks, usb minnen, laddare etc från Kina. Traditionellt så används fantasiberäkningar för att specificera styrkan, överföringshastighet etc. Din powerbank är förmodligen betydligt mindre än 6000Mah om man räknar korrekt.

Du borde få ut runt 1,5 ~ 2 gånger med 6000Mha.

Vart man köper ifrån spelar nog mindre roll, vad man köper är desto viktigare. Jag köpte en Xiaomi på 10400 mAh och jag har inte sett något bättre än den än.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Vad har ni för powerbanks?

Jag köpte mig en 6000Mah på Aliexpress- den räcker ju knappt till att ladda batteriet till hälften på min S5:a... Antar att jag behöver någonting kraftigare, men vad?

Denna ska vara bra,

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/204026-tp-link_tl-pb104...

och som andra sagt, köp inte power banks från kina, oftast kassa battericeller och kan du knappt ladda din S5 som jag också har så har den du köpte inte ens 2000mah då batteriet i en S5a har 2800 mah så mao har du köpt rena bajset..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vrmlnd:

Aliexpress

Runt här någonstans gjorde du fel om du vill ha något som håller vad det lovar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svar! Det får bli en TP-link!