Tävla och vinn årsförbrukning bryggkaffe med Lindvalls Kaffe

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn årsförbrukning bryggkaffe med Lindvalls Kaffe

Inför ett stundande år 2017 vill Lindvalls släcka kaffetörsten hos SweClockers medlemmar, som i en ny tävling får chansen att vinna en årsförbrukning kaffe.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Permalänk
Medlem

Ja, det skulle varit nice

Skulle aldrig klara av en morgon utan Kaffe.

Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Du verkar behöva Kaffe.

Lugn..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Synd att jag inte dricker kaffe #Te_Masterrace

Permalänk
Medlem

@foxzox7 du får ge bort till morsan eller nån annan som dricker, påminner mig om Bingolotto där man kunde vinna kattmat för ett helt år kul om om inte har någon katt

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Min kaffeförbrukning är på snudd till ohälsosam säkerligen men ett 450g paket räcker inte ens en vecka för mig... Blir nog närmare 70-80 paket om året för min del med svart kaffe

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Varför gnäller folk på att man kan vinna saker? Samma sak som när Stayhard anordnade en tävling. I detta fall ser jag denna tävling som mer relevant än Stayhards, då kaffe är en dryck som många dricker när de sitter vid datorn.
Om detta hade varit en tävling för en årsförbrukning av energidryck hade det nog låtit annorlunda.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Klart bättre än kläder är ju detta iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

24 paket = årsförbrukning?? :thinking: thinking: thinking:

Permalänk
Administrativ avgift

Finns bara ett kaffe för gamers o det är löfbergs lila

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Hade ju hellre sett en årsförbrukning av alkohol drycker eller Jolt Cola.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Tala för dig själv. En kaffe till spel/musik/redigerings tiden är något som hör till!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Det är ingen som tvingar dig att stanna kvar om du tycker att sidan är skit.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av bärplockaren:

Hade ju hellre sett en årsförbrukning av alkohol drycker eller Jolt Cola.

Tror inte man får lotta ut alkoholhaltiga drycker hur som helst va.. ?
Faktiskt funderat lite på det.

Men speciellt på nätet så är det ju lite svårt att verkligen veta om mottagaren är över 18år med.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Finns bara ett kaffe för gamers o det är löfbergs lila

Och vi som använder datorer till annat så har vi lite bättre märken

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jävla smygreklam!

Visst är de så, allt handlar om cash idag.
Det är inte det enda som "poppar" upp på denna reklamsida som komma skall.

Sen som andra säger, årsförbrukning är inte 24 paket.
Div sidor säger ca 150L eller 3.2-3.3 koppar om dagen.
Den siffran är med modifikation då det är slaget på alla, även dom som inte dricker.
Den siffran borde rimligtvis vara de dubbla känns det som.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@lite_: dragon blood 50% och dunka dunka? Min gissning är förmodligen inte rätt :'D

Visa signatur

.:. Expect disappointment and you won't be disappointed .-. Inaktiv/AFK sedan 2024-06-04 19:39 .:.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Fast, hur tror du annars Sweclockers ska kunna finansiera en massa priser till oss? Mer än hälften av användarna har väl adblocker, så resten får ju betala för redaktionens löner, servrarna som håller siten uppe osv. Kan inte tänka mig att det blir mycket över som de köper in priser för.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av som99:

Min kaffeförbrukning är på snudd till ohälsosam säkerligen men ett 450g paket räcker inte ens en vecka för mig... Blir nog närmare 70-80 paket om året för min del med svart kaffe

70 paket gånger 70 koppar? Fyfan.

Permalänk

3 koppar om dagen? Då skulle jag ligga utslagen av koffinförgiftning.
Kör jag mer än 1-2 koppar blir jag skakis.

Det här hade nog räckt 2 år för mig Tur att man har en sambo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Vadå? Tror du legit att tävlingar handlar om att ge bort saker? Alla tävlingar är reklam vare sig du vill eller inte. Och hur skadar det dig att just denna tävling existerar bland alla andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Synd att jag inte dricker kaffe #Te_Masterrace

Indeed! #TeMasterrace

Hälsosammare, miljövänligare... Godare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

70 paket gånger 70 koppar? Fyfan.

Sätter nästan alltid på full kanna och då ökar även mängder skopor med bönor för att kaffet inte skall bli svagare, sen har jag säkerligen även lite starkare kaffe än vad medel ligger på så det blir inga 70 koppar på ett paket för mig, sen får du inte glömma att kopp och mugg inte är samma så det blir ju inte 70 muggar per paket, har aldrig räknat på skillnaden men inte blir en 12 koppars kanna i närheten av 12 muggar Nog nästan snarare häften. Så räknar man på det blir det faktiskt inte så mycket en kanna på morgon, en kanna vid lunch, en kanna mellan 15-17 någon gång sen ibland en kanna på kvällen.

Men ja jag dricker extremt mycket kaffe och det är jag känd för i min umgängeskrets frågar ingen om de skall sätta på kaffe längre utan dem påpekar att dem sätter på bara xD

Har halsat i mig väldigt hög kaffemängd i säkerligen runt 10 år nu, kan ju i ärlighetens namn säga att det i princip nästan är det enda jag dricker... Inte ovanligt att jag sitter med en mugg kaffe vid middagen hemma etc istället för vatten. Sen så har jag inga problem att dricka kaffe innan jag lägger mig heller Har pratat med min doktor om det vid flera tillfällen och det verkar inte som att jag tar skada av det iallafall ^^

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Indeed! #TeMasterrace

Hälsosammare, miljövänligare... Godare.

Why choose one when you can have both.

Jag äter inte frukost utan tar bara 2 koppar kaffe, det får igång mig. På Eftermiddagen blir det sedan (oftast grönt) te.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av som99:

Sätter nästan alltid på full kanna och då ökar även mängder skopor med bönor för att kaffet inte skall bli svagare, sen har jag säkerligen även lite starkare kaffe än vad medel ligger på så det blir inga 70 koppar på ett paket för mig, sen får du inte glömma att kopp och mugg inte är samma så det blir ju inte 70 muggar per paket, har aldrig räknat på skillnaden men inte blir en 12 koppars kanna i närheten av 12 muggar Nog nästan snarare häften. Så räknar man på det blir det faktiskt inte så mycket en kanna på morgon, en kanna vid lunch, en kanna mellan 15-17 någon gång sen ibland en kanna på kvällen.

Men ja jag dricker extremt mycket kaffe och det är jag känd för i min umgängeskrets frågar ingen om de skall sätta på kaffe längre utan dem påpekar att dem sätter på bara xD

Har halsat i mig väldigt hög kaffemängd i säkerligen runt 10 år nu, kan ju i ärlighetens namn säga att det i princip nästan är det enda jag dricker... Inte ovanligt att jag sitter med en mugg kaffe vid middagen hemma etc istället för vatten. Sen så har jag inga problem att dricka kaffe innan jag lägger mig heller Har pratat med min doktor om det vid flera tillfällen och det verkar inte som att jag tar skada av det iallafall ^^

För tillfället nej
Kanske avdankad mot koffeinet?

Permalänk
Avstängd

Kaffe ger dig muskler, jag dricker nog 2l vatten med ca 1DL kaffe sammanlagt under en dag..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

För tillfället nej
Kanske avdankad mot koffeinet?

Jo koffeinet har ingen större effekt på mig längre, man kan tro att jag mår dåligt utan det men så är dock inte fallet, är jag iväg på något utan tillgång till kaffe så märker jag inte av något trots avsaknaden av kaffe. Samma när jag eller tanten veckohandlar jag/hon missat att köpa kaffe kör jag inte till affären en extratur för det utan klarar mig fint ett par dagar tills jag har ett ärende till stan. Har många gånger tänkt att man borde dra ner på intaget men jag tycker kaffe är gott och dricker ingen juice, saft, läsk etc etc så har bara blivit att jag helt enkelt fortsatt att dricka ^^ Damen min däremot dricker nog bara en kopp kaffe om dagen, men hon väljer ofta även The över kaffe så vissa dagar dricker hon inte något kaffe alls, hon kan känna av kaffet dock vilket inte jag gör.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Ditt inlägg är ett bevis på att du dricker för lite kaffe

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Lägg ner!
Jävla smygreklam!
Har ingenting med datorer eller IT att göra!

Vad har hänt med SweClockers?
Det blev skit. Först FZ och 99mac och nu kaffetävling, wth?

Jag tar mer än gärna din vinst av gott kaffe! Hade verkligen inte haft något emot att få en kartong eller två av gratis kaffe även om det bara är ett reklamjippo. Jag hade lika väl njutit av det. Det handlar inte om idén bakom detta för mig utan mer om att tävlingen ska vara rättvis och att priset ska vara värt mödan. Ett enda paket hade räckt för mig imo.

Om du tror att tävlingar oftast är mycket annat än reklam så begår du ett stort misstag.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |