Amazon Prime Video lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag hoppas inte det här var allt i Amazons satsningar i Sverige? Vill ju ha en riktig nätbutik så att man kan beställa småprylar utan att fraktkostnaden ska bli högre än själva varan.

Pundet är ju rätt billigt nu så från england är frakten oftast helt ok, så länge det skickas från Amazon själva.
Har nog gjort en 5 ordrar bara i december

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att amazon.se och amazon prime med 1-day shipping osv. skulle lanserats i Sverige vid det här laget men det ända vi fått är amazon prime video . Inte direkt värt det utan alla fördelar man får med på köpet med prime utomlands.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Det är väl å andra sidan ett lägre pris för bara Video än komplett Prime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det är väl å andra sidan ett lägre pris för bara Video än komplett Prime?

Ja komplett prime kostar mellan 8-11$ i månaden beroende på om man körs årsvis eller månadsvis men de har amazon prime för studenter vilket kostar runt 5-6$ i månaden. Då inkluderas amazon prime video.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Någon som har lust att berätta om utbudet? Kan inte skriva in CC-nummer (orkar inte ta mig till min plånbok).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är det samma som med Netflix där vi i lilla Sverige enbart får tio år gamla, halvdassiga, filmer?

Finns ganska mycket nytt på Netflix numera, tråkigt nog är dom flesta som faktiskt är bra sådana filmer man redan sett...

Permalänk
Medlem

@Korverik81512: Vi kan väl säga som så här, APs utbud får HBO att verka som Youtube. Netflix är så många hundra ljusår före båda dessa tjänster så det är inte ens tragiskt. Behöver ett nytt ord ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

plattformsstödet är väldigt 2008

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Blir väl att prova men tvivlar att det blir långvarigt utan stöd för chromecast.

Utgår från att appen för iPhone saknar stöd för chromecast?
Då blir det inget för mig heller tills det är löst.
Har man en gammal dum-TV så har man.

Permalänk
Medlem

reggade mig. har inte hunnit testa mycket än men känner att jag kan lägga 3 euro/månad för grand tour om inte annat. sen får vi se hur det blir.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Master of Overkill

sämsta app jag testat för mig, kan inte spela upp det till chrome cast, microsoft wireless adapter.
Måste ha apple TV rip.
Appen finns inte i windows 10 store måste surfa in.

Nä rip.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av skog1s:

Ja vem vill inte det, men det kommer aldrig att hända.

Och vart (?) kan man hitta en nätbutik utomlands, så att man kan beställa småprylar utan att fraktkostnaden ska bli högre än själva varan ?

Klart att frakten kostar.

Beställer man en 1st lysdiod som kostar 40öre lär det ju gå som vanligt brev

Många har ju typ "över 500Kr fri frakt"

Eller du menar tullavgift o skit.....

Själv hade jag hellre sett mycket snabbare leveranser från typ asienbutiker, men samma fraktkostnad! En till tre veckors leveranstid, är lite väl maxat när man sitter på ett projekt.

Det är ju nästan alltid fri frakt när man beställer småsaker från Kina/Asien.

Vet att jag beställde några resistorer till ett Arduinoprojekt, kostade inte många slantar men fri frakt vart det i alla fall!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade det enbart för att kunna se The Grand Tour lagligt.

Jag har en Samsung TV från 2016 med Prime Video appen men får inte 4k att fungera, kan inte ens hitta något material trots att ex The Grand Tour ska finnas i 4k. Senaste mjukvaran i tvn och appen kör senaste uppdateringen.

Någon annan med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

sämsta app jag testat för mig, kan inte spela upp det till chrome cast, microsoft wireless adapter.
Måste ha apple TV rip.
Appen finns inte i windows 10 store måste surfa in.

Nä rip.

Klart att de inte vill stödja något som konkurrerar med deras egna Fire Tv stick Tyvärr är så levereras inte den till Sverige ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Signade upp för att se vad dom har jämfört med Netflix och är inte imponerad.
Förutom sina egna serier så verkar Seinfeld och Community vara de enda "bra" serier som finns här men inte på Netflix, intressanta filmer verkar vara ungefär detsamma med några få som kanske inte finns på andra tjänster.

Det är även bara ett 10tal serier, dom listar vissa serier lite lustigt så att det ser ut som det finns mer än vad det gör, t.ex varje säsong av Community har en egen plats istället för att alla samlas på ett ställe.

Än så länge är det nog inte värt pengarna.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Utgår från att appen för iPhone saknar stöd för chromecast?
Då blir det inget för mig heller tills det är löst.
Har man en gammal dum-TV så har man.

Hela tjänsten saknar chromecast-stöd och finns inga planer på att implementera det heller. Går förvisso att köra via chrome till chromecast. Så får bli att sponsra med några dollar för The grand tour

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Dem visar ju inte vilka serier/filmer de har....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Vill inte företag tjäna pengar? Lansera en tjänst med film (inte massa serier) och inte gammalt skit som netflix utan alla de senaste filmerna, samtidigt som de släpps på dvd/bluray, i bra kvalitet.

De skulle fått en halv miljard prenumeranter för 500kr/mån... Så 250 miljarder/mån intäkter. Bara 3 000 miljarder om året... Det borde räcka för att betala rättighetsinnehavarna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Vill inte företag tjäna pengar? Lansera en tjänst med film (inte massa serier) och inte gammalt skit som netflix utan alla de senaste filmerna, samtidigt som de släpps på dvd/bluray, i bra kvalitet.

De skulle fått en halv miljard prenumeranter för 500kr/mån... Så 250 miljarder/mån intäkter. Bara 3 000 miljarder om året... Det borde räcka för att betala rättighetsinnehavarna.

/hulle.

Något sådant har jag väntat på länge, eller något som Steam fast med filmer där man köper och behåller filmen i sitt eget bibliotek (vet att iTunes fungerar ungefär så, fast det känns inte så smidigt av nån anledning).
Hoppas även på att dom kommer börja sälja/streama filmer samtidigt som dom kommer på Bio, skulle gärna betala fullt bio-pris för att streama en splitter ny film hemma.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Trevligt, men får vi också tillgång till Amazon's mediaspelare? För det är värt mer än tjänsten i sig.

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Något sådant har jag väntat på länge, eller något som Steam fast med filmer där man köper och behåller filmen i sitt eget bibliotek (vet att iTunes fungerar ungefär så, fast det känns inte så smidigt av nån anledning).
Hoppas även på att dom kommer börja sälja/streama filmer samtidigt som dom kommer på Bio, skulle gärna betala fullt bio-pris för att streama en splitter ny film hemma.

Google Play Filmer funkar på ett liknande sätt som iTunes vid köp av filmer. Ligger i ditt bibliotek för evigt vid köp. Det som är bättre är att det funkar genom en vanligt webbläsare och inte kräver någon tredjeparts-mjukvara på datorn. Via mobil så krävs väl det Play Filmer och underliggande Google appar för att få det att fungera.

Tror ej filmbolagen vill ha lansering i soffan samtidigt som på bio. De kan då gå miste om åtskilliga dollar för de personer som först ser den på bio, och sedan köper filmen. Dessutom så kan man ha merförsäljning på bio, om filmbolagen har en andel av det. Var så på vissa biografer utomlands iaf.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Avstängd

Äntligen! The grand tour HERE I COME! aka nya Top Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag skaffade det enbart för att kunna se The Grand Tour lagligt.

Jag har en Samsung TV från 2016 med Prime Video appen men får inte 4k att fungera, kan inte ens hitta något material trots att ex The Grand Tour ska finnas i 4k. Senaste mjukvaran i tvn och appen kör senaste uppdateringen.

Någon annan med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kanske är som Netflix att det är en högre och lite dyrare nivå av tjänst man måste prenumerera på för att få tillgång till 4k-materialet?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Hoppas Amazon drar igång alla sina Prime-tjänster i Sverige. Gärna en amazon.se också

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Allt får fransk dubbning när jag väljer att ladda ner. Går inte att byta språk. För streaming får jag engelska men bilden är av väldigt låg kvalitet, går inte att titta på. Har testat med både wi-fi och 4G och alla olika kvaliteter bra/bättre/bäst.

Planet lyfter om 40 minuter - hjääääälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jag skaffade det enbart för att kunna se The Grand Tour lagligt.

Jag har en Samsung TV från 2016 med Prime Video appen men får inte 4k att fungera, kan inte ens hitta något material trots att ex The Grand Tour ska finnas i 4k. Senaste mjukvaran i tvn och appen kör senaste uppdateringen.

Någon annan med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här men då med LG tv från 2015. Som jag tolkade amazon primes UHD guide på deras USA hemsida borde det funka med min tv utan problem. (modellnumret skilde dock någon bokstav då det var usa varianten av TV:n i deras lista.)

Skickade ett mejl åt dem för att fråga vad som är problemet. Tror nog jag slutar abonnemanget om inte UHD börjar fungera för mig. 1080p material är inte intressant för mig

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Samma här men då med LG tv från 2015. Som jag tolkade amazon primes UHD guide på deras USA hemsida borde det funka med min tv utan problem. (modellnumret skilde dock någon bokstav då det var usa varianten av TV:n i deras lista.)

Skickade ett mejl åt dem för att fråga vad som är problemet. Tror nog jag slutar abonnemanget om inte UHD börjar fungera för mig. 1080p material är inte intressant för mig

Tydligen så ska det finnas en separat meny i appen för UHD och Hrd material. Jag kollade överallt i appen men kunde inte hitta den.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Det kanske är som Netflix att det är en högre och lite dyrare nivå av tjänst man måste prenumerera på för att få tillgång till 4k-materialet?

Nope enligt Amazon så ska det finnas även om man bara har ett Prime Video konto.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur är det med undertexter, ser att står "support for subtitles" ... men är de på svenska ?

Jag antar att de inte är det - men någon som vet ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av warh0g:

Hoppas Amazon drar igång alla sina Prime-tjänster i Sverige. Gärna en amazon.se också

Det är inte helt omöjligt...

http://whois.loopia.se/amazon.se

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •