Fel på mitt 1060? Får dålig FPS...

Permalänk
Medlem

Då du kör ett spel varvar ditt kort upp dvs hör du att fläktarna drar igång?

Hade även jag problem då jag köpte mitt 1070. Det presterade inte alls. Försökte allt möjligt men fick det inte att gå. Gjorde en helt ny installation av windows och efter det började mitt kort att köra ordentligt. Främst hördes det då kortet faktiskt jobbade

Ta ner nyaste drivrutinerna. Gör en "anpassad installation" och ta bort alla gamla. Skippa geforce experiance om du inte tvunget måste ha den. Jag använder den ej och inställningarna den vill ha är inte alls bra tycker jag.

fungerar inte ovan så kan du som jag testa lägga om hela windows.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Vanliga var den enda jag kunde köra

Det enda jag kommer på är att köra bf1 och logga gpu hastighet med typ msi afterburner. Då kan du se om den kör fullt ös så att säga. Annars vet jag inte riktigt. Om du redan avinstallerat och installerat om drivarna med DDU. Jag installerar enbart drivaren och Physx inte experience, 3d osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Något är fel, du borde få mycket högre graphics-score. Du kör väl vanliga firestrike och inte Ultra ?

Jag har gått runt på forum och folk får uppemot 11 000 på firestrike det bådar inte gott... Jag har mejlat inet där jag köpte burken för något är ju uppenbarligen fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Jag har gått runt på forum och folk får uppemot 11 000 på firestrike det bådar inte gott... Jag har mejlat inet där jag köpte burken för något är ju uppenbarligen fel...

Installera om grafikkortet

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Då du kör ett spel varvar ditt kort upp dvs hör du att fläktarna drar igång?

Hade även jag problem då jag köpte mitt 1070. Det presterade inte alls. Försökte allt möjligt men fick det inte att gå. Gjorde en helt ny installation av windows och efter det började mitt kort att köra ordentligt. Främst hördes det då kortet faktiskt jobbade

Ta ner nyaste drivrutinerna. Gör en "anpassad installation" och ta bort alla gamla. Skippa geforce experiance om du inte tvunget måste ha den. Jag använder den ej och inställningarna den vill ha är inte alls bra tycker jag.

fungerar inte ovan så kan du som jag testa lägga om hela windows.

Fläktarna går.
Nu är ju inte jag så kunnig inom det här området så jag vet inte exakt hur man gör det du beskrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Installera om grafikkortet

Problemet är att jag inte vet hur man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Problemet är att jag inte vet hur man gör

Länk till drivaren. Välj ren/anpassad installation annars blir det kvar gammalt junk.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/113448/en-us

Permalänk
Medlem

@astromzZ: Lyssna på datorn då den endast är i windows dvs du rör inget. Starta sedan ett spel så ska kortet varva upp och det kommer att höras.

Återförsäljaren kommer att säga exakt samma som alla här. Installera om kortet och testa igen. Kan du inte själv så får du åka in med datorn till ÅF. Är rätt övertygad om att det inte är något fel på kortet utan hur du installerat det.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

@astromzZ:

Har du satt i alla strömkablar till grafikkortet? Vet inte hur det ser ut på exakt ditt kort men det brukar vara två stycken som ska gå från nätagget direkt till grafikkortet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Windows 10's inspelnings program som är igång kanske ?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

@astromzZ: Lyssna på datorn då den endast är i windows dvs du rör inget. Starta sedan ett spel så ska kortet varva upp och det kommer att höras.

Återförsäljaren kommer att säga exakt samma som alla här. Installera om kortet och testa igen. Kan du inte själv så får du åka in med datorn till ÅF. Är rätt övertygad om att det inte är något fel på kortet utan hur du installerat det.

ÅF installerade dem åt mig. Den varvar upp när jag spelar och fläktarna kör för fullt. Jag körde dock skivan som hängde med för att få t.ex aura och GPU Tweak II för dem fanns inte på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

@astromzZ:

Har du satt i alla strömkablar till grafikkortet? Vet inte hur det ser ut på exakt ditt kort men det brukar vara två stycken som ska gå från nätagget direkt till grafikkortet.

/hulle.

Som sagt så var det inet som byggde den åt mig. däremot ser jag en lös slad hänga ned från kortet men den är väldigt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Windows 10's inspelnings program som är igång kanske ?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Nope kör inte med Xbox och jag kommer inte in på appen heller utan inlogg

Permalänk
Medlem

@astromzZ: Jag tycker du ska hålla det så basic som möjligt avinstallera allt onödigt och börja om. Ta bort all programvara/tweakers/annat spännande och börja där.

Efter detta kan du om så önskas tweaka om du vet vad du gör.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk

Ladda hem ddu, avinstallera både nvidia drivrutinen och intels (om de var de integrerade du körde med innan)

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Har du testat att stänga av den integrerade grafikdelen på processorn/cpun i bios? Den kanske ligger och spökar på något vis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Har du testat att stänga av den integrerade grafikdelen på processorn/cpun i bios? Den kanske ligger och spökar på något vis?

Jag har tänkt på det men jag vet inte hur man kommer åt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

@astromzZ: Jag tycker du ska hålla det så basic som möjligt avinstallera allt onödigt och börja om. Ta bort all programvara/tweakers/annat spännande och börja där.

Efter detta kan du om så önskas tweaka om du vet vad du gör.

Menar du att jag typ ska göra en fabriksåterställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Nope kör inte med Xbox och jag kommer inte in på appen heller utan inlogg

Då måste du avinstallera appen, annars ligger Game DVR och suger prestanda.
http://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Ladda hem ddu, avinstallera både nvidia drivrutinen och intels (om de var de integrerade du körde med innan)

Vad ska jag fylla i? Känns som om det kommer gå åt skogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Då måste du avinstallera appen, annars ligger Game DVR och suger prestanda.
http://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-...

Fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Nope kör inte med Xbox och jag kommer inte in på appen heller utan inlogg

ett sätt att kolla om Xbox-appen är det som ställer till det är att gå in i spelet, sedan tabbar du ur spelet sen in igen. är det Xbox-appen som är felet så lär FPSen gå upp efter ur och in tabbning.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astromzZ:

Blev det någon prestanda skillnad mot det bättre?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det enda jag kommer på är att köra bf1 och logga gpu hastighet med typ msi afterburner. Då kan du se om den kör fullt ös så att säga. Annars vet jag inte riktigt. Om du redan avinstallerat och installerat om drivarna med DDU. Jag installerar enbart drivaren och Physx inte experience, 3d osv.

Det finns tre alternativ i DDU: Remove PhysX, Save log files in start up path, Remove c:/AMD and or c:/NVIDIA folders
dem går att kryssa i men ska jag det?
Sen antar jag att jag ska använda clean and restart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Blev det någon prestanda skillnad mot det bättre?

Ingen skillnad

Permalänk
Medlem

Verkligen märkligt fel du har. Jag har sämre dator än dig och får ut ca 80fps ultra med sänkt anti ailasing.. (i5 4460, gtx 1060 3gb)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Ingen skillnad

Varför inte fråga nån polare som är "kunnig" inom området "dator" för att kunna hjälpa dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Varför inte fråga nån polare som är "kunnig" inom området "dator" för att kunna hjälpa dig?

Ingen av mina polare är insatta i sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av astromzZ:

Tyvärr nej Nu blir jag orolig...

Lika bra vi dubbelkollar detta direkt:
Det är säkert bara en miss i vad du skrev, men du svarar alltså "nej" på frågan att skärmkabeln sitter i grafikkortet?

Det ska den göra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lika bra vi dubbelkollar detta direkt:
Det är säkert bara en miss i vad du skrev, men du svarar alltså "nej" på frågan att skärmkabeln sitter i grafikkortet?

Det ska den göra

Hehe oj då