Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Växlande ventiler, vattenutgång?

Tänkte kolla med ni som är lite mer insatt på det här med vattenkylning.

Jag ska skapa mig en sak som inte har något med datorer att göra men behöver något som kan växla utgång på vattnet, typ vattenventiler som styrs efter ett schema eller liknande. Jag ska använda mig av samma slangar och pump som till datorer så därav tänkte jag att ni kanske vet vart man hittar de jag söker. Någon som vet?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Rekordmedlem

Vad ska du använda den till, kallvatten, lågt tryck och lågt flöde ?
Hur avancerat ska det vara, det finns elventiler för bevattning med inbyggt styrsystem för batteridrift, väljer du en industriventil så behöver den också drivas och styras av något.
Det finns också ventiler till vitvaror och de kanske är vettigast om det handlar om kallvatten och låga flöden/tryck.
http://www.nettoparts.se/shop/tvattmaskiner-ventiler-10527c1....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:
De ska inte vara högt flöda, inte ens lika mycket som används för vattenkylning i datorer. De ska bara vara vanligt vatten.

Tänkte att kanske någon slags timer + magnetventiler kan fixa det hela. Kommer inte vara något direkt högt tryck eller flöde.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Kolla med hydroscand eller någon firma som säljer reservdelar till grävmaskiner/traktorer.
Men elmagmeter/ventiler för hydraulik är inte billigt...

Skickades från m.sweclockers.com