Asus förbereder bärbar dator med Geforce GTX 1080 – på endast 16,6 mm

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är varför tunnhet och vikt måste gå hand i hand, om man bara gör den något högre så ökar inte vikten nämnvärt. Vad man sedan gör med den extra volymen är en annan sak.

Kan vara allt i från prestanda,random hårdvara, kylning med luftkanaler o fläktar där de senare inte behöver påverka vikt nämnvärt trots volym ökning.

Sedan personligen om jag skulle satsa på bärbar gaming laptop behöver skärmen vara större så man kan få något som är i närheten fullstort tangentbord. Extra störigt blir det när T-bordet inte ens nytjar hela datorns bredd... Jag har för stora händer för o gama på sådan där litet

Bärbar med fet prestanda fullstort mekaniskt T-bord och helst bruna cherry brytare vore en blöt dröm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Vad jag inte förstår är varför tunnhet och vikt måste gå hand i hand, om man bara gör den något högre så ökar inte vikten nämnvärt. Vad man sedan gör med den extra volymen är en annan sak.

Kan vara allt i från prestanda,random hårdvara, kylning med luftkanaler o fläktar där de senare inte behöver påverka vikt nämnvärt trots volym ökning.

Sedan personligen om jag skulle satsa på bärbar gaming laptop behöver skärmen vara större så man kan få något som är i närheten fullstort tangentbord. Extra störigt blir det när T-bordet inte ens nytjar hela datorns bredd... Jag har för stora händer för o gama på sådan där litet

Bärbar med fet prestanda fullstort mekaniskt T-bord och helst bruna cherry brytare vore en blöt dröm!

håller med, och varför inte slänga in en kurvad 34" 4k skärm med 165hz

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Vad jag inte förstår är varför tunnhet och vikt måste gå hand i hand, om man bara gör den något högre så ökar inte vikten nämnvärt. Vad man sedan gör med den extra volymen är en annan sak.

Kan vara allt i från prestanda,random hårdvara, kylning med luftkanaler o fläktar där de senare inte behöver påverka vikt nämnvärt trots volym ökning.

Sedan personligen om jag skulle satsa på bärbar gaming laptop behöver skärmen vara större så man kan få något som är i närheten fullstort tangentbord. Extra störigt blir det när T-bordet inte ens nytjar hela datorns bredd... Jag har för stora händer för o gama på sådan där litet

Bärbar med fet prestanda fullstort mekaniskt T-bord och helst bruna cherry brytare vore en blöt dröm!

Finns redan: MSI GT80 2QE TITAN SLI

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Då hamnar ju den redan lilla skärmen ännu längre bort.. bra tänkt asus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Laptop utan stöd för handlederna :'(

Men 16mm är imponerande tunt för ett 1080...

Permalänk
Medlem

När jag såg tagentbordet på datorn så tänkte jag direkt på Commodore Amiga 500 dator tänkte på bakre delen av tagentbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Tappar lite poängen när halva laptopen blir dödyta, gör den lite tjockare istället ffs.

Tror den skulle bli mega tjock och tangenterna skulle nog smälta

Permalänk

och jag som vänsterhänt får problem med den musplattan direkt.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Avstängd

Så tunn med 1080, har dom inte gjort något revolutionerande nytt med kylningen kommer den vara
obehagligt het och fläktarna låta som jetmotorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Så tunn med 1080, har dom inte gjort något revolutionerande nytt med kylningen kommer den vara
obehagligt het och fläktarna låta som jetmotorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Razer har också en modell med 1080 som också den är riktigt tunn. Skulle inte förvåna mej om den låter som fan när fläkten börjar brumma.

Permalänk
Skrivet av Miikks:

Ändå kommenterar många "släpbar" varje gång en ny gaming-laptop visas. Hur ska vi ha det egentligen?

Jag skulle vilja ha ett mellanting, problemet med större laptops är att de oftast har typ en hel GTX 1080 intryckt, vilket jag tycker är overkill, skulle gärna ha typ en 1060 med bra batteri, inte något 1080 monster som kräver lite annan typ av kylning. Känns som att det finns en hel dle vikt/storleksklasser mellan 2,5kg och 5kg Vart är alla 3,5kg laptops med 1060 och bra batteritid?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Skulle velat se en "laptop" utan skärm

Tjockleken på laptop utan skärm skulle kanske kunna ge mer utrymme för tex hårddisk

Skärm köper man löst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av employed:

Fast Razer har också en modell med 1080 som också den är riktigt tunn. Skulle inte förvåna mej om den låter som fan när fläkten börjar brumma.

Det stämmer. Razern har också en med 1070 och den såg jag på Youtube recension, lät störande högt och het vid spelande. Nog inte mycket bättre med denna ASUS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Hahaha ja jävlar, smakar det så kostar det!