Helt ny dator, Console Killer från komplett... HJÄLP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

@Cenorida: Känns bara som det blir problem. Sen kan dem väl göra vissa avdrag osv?

De bör inte kunna göra avdrag i det här fallet. Men även om de skulle göra det skulle jag vilja påstå att det är värt det.
Likvärdig prestanda går lätt att få ihop för mindre än hälften.

kanske värt attt se denna tråd Samma "deal"

Permalänk

"Console killer" Syftar komplett på ps2an då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

@Cenorida: Så sant. Men börjat spela lite tyngre spel som tyvärr inte datorn klarade av. Men vet någon hur hårda dem är på retur? Kan man välja exempelvis Winter Gamer och lägga pengar emellan?

Osäkert om du ens har rätt till ångrätten då detta är en beställningsvara. Men du kan ju åtminstone försöka, genom att exempelvis påstå att du inte hade någon blekaste aning om att datorn byggdes på beställning samt att det tydligt framgår på hemsidan att det är 45 dagars öppet köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag kommer välja att retunera denna dator. Vet någon hur de funkar? Kan dem dra av något på priset för att den varit igång osv?
Kan man välja att byta upp sig direkt?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera mig en bra speldator som klarar alla spel? För samma pengar?
Nu vill säkert komplett att jag köper en av dem. Men isf vilken?

Permalänk
Medlem

meeeen instellara grafikdrivrutiner från amds hemsida istället för xfx? kanske är samma sak förstås men det låter ju vettigare.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Inaktiv

Hade jag varit du TS (Lundhve) hade jag gått tillbaka med datorn. I produktskrivningen står det att datorn ska klara av spel så som cs:go på bra nivå medans du knappt får ut 30 fps. Dessutom säger dom att den ska klara av BF1. Vadå klara den att installera BF1 endast?

Nä fan gå tillbaka med datorn det hade jag gjort och be om att få pengarna tillbaks. Vill dom inte så får du gå längre instans.
Tagga gärna @komplett så dom ser detta.

Permalänk
Medlem

@anon186265: Känns så jävla surt.. Kan inte så mycket om datorer, samtidigt tror man o hoppas att det man läser om "gaming" datorer ska stämma. Borde givetvis kollat här först, men fick tips av en polare. Visste inte att man kunde få såhär mycket tips o svar. @komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

Någon som kan rekommendera mig en bra speldator som klarar alla spel? För samma pengar?
Nu vill säkert komplett att jag köper en av dem. Men isf vilken?

Dessvärre lär du få problem då det enligt finstilta framgår följande:

"45 dagar öppet köp gäller för alla privatpersoner och följer samma villkor som den vanliga ångerrätten på 14 dagar med följande undantag:

Komplett PC (klassas som beställningsvara då de byggs på beställning)
Produkter köpta med abonnemang (mobiltelefon, surfplatta, GPS m/ simkort)
Personliga hygienartiklar som är använda eller har bruten förpackning
Vid köp av digitala produkter (ljud- eller bildupptagning, spel, och programvarulicenser)"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lundhve:

@Peterpanik: Känns så jävla surt

Man lär sig av sina missstag!

Testa att installera de senaste drivrutinerna. Uppdatera alla spel osv och se till att du har stängt av ALLA bakgrundspogram.

Sätt dig ner i lung och ro sen och spela se va du får ut. Är du fortfarande missnöjd så gör du som de flesta har skrivit dvs återköp 👍😊 hoppas det löser sig! Och när du väl ringer eller är vid fysisk butik ha gärna med dig någon som kan eller varit med om det tidigare. Blir lite lättare då annars kan han bakom disken köra över en vilket dom flesta försöker göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Man lär sig av sina missstag!

Testa att installera de senaste drivrutinerna. Uppdatera alla spel osv och se till att du har stängt av ALLA bakgrundspogram.

Sätt dig ner i lung och ro sen och spela se va du får ut. Är du fortfarande missnöjd så gör du som de flesta har skrivit dvs återköp 👍😊 hoppas det löser sig!

Jag personligen avråder istället TS från fortsatt spelande, detta eftersom ju längre datorn används, ju sämre skick kommer datorn att förbli vid återköp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag läser hur Komplett beskriver "Console Killer", jag citerar:

" Spela datorspel som CS:GO och LOL som inte kan spelas på konsoll
RX 470 ger fantastisk grafik man bara kan drömma om på en konsoll
Hanterar nya spel som Battlefield 1, GTA 5 och Watch Dogs 2
Microsoft Windows 10 Home installerat med de senaste säkerhetsuppdateringarna - klar för användning

Mycket prestanda for pengarna

Är du trött på att ha en gamingdator som ger dålig grafikkvalitet och låg FPS? Vi har kombinerat en AMD processor med ett Radeon RX 470 grafikkort som ger gott om prestanda för spel som Battlefield 1, GTA 5, Watch Dogs 2 och Counterstrike: Global Offensive. Komplett Gamer - Console Killer är en speldator som bjuder in till mycket fart och spänning! " ,slutcitat.

Det verkar inte vara mycket som stämmer med det som trådskaparen har fått erfara eller har beskrivit, då borde TS kunna hävda något i stil med "vilseledande info", "falsk marknadsföring" eller något sådant och få tillbaka pengarna?
Men jag råder TS att läsa vad Komplett har för info om "Ångerrätt", något kanske stämmer in på just TS situation?

Länkar (jag hoppas jag länkade till rätt Console Killer infosida):
Console Killer info : https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...
Ångerrätt : https://www.komplett.se/kundservice/produkthjaelp-och-retur/%...

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Känner mig så sjukt lurad alltså... Jag som varit utan dator 1 vecka med. Har du någon erfarenhet eller vet någon som har erfarenhet gällande returer? Vad ska jag välja för dator istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

@Cenorida: Tycker du att jag ska ringa komplett imorgon och förklara mitt missnöje? Samt se om man kan få en "deal" med en Winter Gamer istället? Känns även luddigt med ångerrätten

Precis som @Techs skriver bör du hänvisa till en rad faktorer gällande datorns kvalité. Men du bör också hänvisa till att det tydligt framgår på hemsidan att det är 45 dagars öppet köp, även i avsnittet gällande Komplett-PC samt deras bristande information om att öppet köp inte gäller för just den datorn du köpte.

Du bör även, i första hand, försöka få pengarna tillbaka före tillgodokvitto.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lundhve:

@Cenorida: Känner mig så sjukt lurad alltså... Jag som varit utan dator 1 vecka med. Har du någon erfarenhet eller vet någon som har erfarenhet gällande returer? Vad ska jag välja för dator istället?

Ta en sak i taget. När du har kontaktat komplett osv kan du återkomma så ska vi här på sweclockers hjälpa dig och försöka hitta något som passar dig 🖒😊

Permalänk
Medlem

Tänk inte på vilken dator du ska ha istället just nu utan se till att du kan utnyttja din ångerrätt eller öppet köp, kom sedan tillbaka så ska du se att du får mycket för pengarna, här finns det gott om folk som kan den biten!

Permalänk
Medlem

Tack så hjärtligt alla! Ska ta kontakt med dem direkt imorgon bitti. Något ni tycker jag ska trycka på? Eftersom jag är av medelmåtta datorkunnig så kan man lätt "fastna" i en diskussion. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

@Friterad: Tänk va fina människor det finns, som vill hjälpa en stackars småbarnsfar

Permalänk
Medlem

@Lundhve: Känn inte att det här är ett krav eller ett måste, men om du vill så får du gärna uppdatera om hur det gick efter du varit i kontakt med Komplett. Det vore intressant att veta hur dom agerar.

En sak vill jag gärna lyfta fram : SweClockers och dess medlemmar är hjälpsamma, och nivån på både kunskap och erfarenhet är väldigt hög. Oavsett vad du planerar att köpa till datorn; det skadar inte att fråga här först för att få lite input och feedback. Det är gratis

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

@Friterad: Tänk va fina människor det finns, som vill hjälpa en stackars småbarnsfar

Vi finns här och vi ska se till att du får tillbaka pengarna! För det komplett har gjort här är falsk marknadsföring och det vet de om! Med denna dator är de ute efter att lura folk som inte är insatta, punkt slut.
Vägrar de att ta tillbaka datorn så skulle nästa steg kunna vara att kontakta nån tidning och berätta om denna otroliga KONSOLLDÖDAREN och hur nöjda kompletts kunder är med den... Då jävlar kommer du få tillbaka pengarna snabbt

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Vi finns här och vi ska se till att du får tillbaka pengarna! För det komplett har gjort här är falsk marknadsföring och det vet de om! Med denna dator är de ute efter att lura folk som inte är insatta, punkt slut.
Vägrar de att ta tillbaka datorn så skulle nästa steg kunna vara att kontakta nån tidning och berätta om denna otroliga KONSOLLDÖDAREN och hur nöjda kompletts kunder är med den... Då jävlar kommer du få tillbaka pengarna snabbt

Vore skoj om @Komplett besvarade på vår kritik

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Ska ta och ringa komplett nu vid 9. Ver någon vilken processor som kan vara kompatibel med resterande utrustning? Mer info kommer efter 9 alla snälla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om Komplett har gett vilseledande information kan man göra en anmälan till konsumentverket.

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lag...

"Marknadsföringen är otillåten om den är vilseledande, inte följer god marknadsföringssed och om den dessutom bedöms ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

Permalänk
Medlem

@Lundhve: Ska du få något vettigt idag måste du byta moderkort, minne och CPU till Intel. en intel i5/i7 fungerar utmärkt till spel.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@Lundhve: Ska du få något vettigt idag måste du byta moderkort, minne och CPU till Intel. en intel i5/i7 fungerar utmärkt till spel.

Då återkommer jag efter samtalet. Typ winter gamer som finns på komplett?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lundhve: Ja den ser helt okej ut! Enda är att man bör ändra till en SSD från SSHD. Kommer bli 250kr dyrare men är lätt värt det!

EDIT:

Snabb lathund vad du ska kolla efter i ett paket.

CPU: i5/i7
GPU(grafikkort): RX 480 eller 1060
ram: minst 8gb
Hårddisk: SSD och inte HHD eller SSHD

Har du någon kombination så av dessa så kommer du bli nöjd. Ofta så kanske man får en i7 med 3gb 1060 eller en i5 med 6gb 1060. I spel kommer det ofta prestera likvärdigt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@Lundhve: Ja den ser helt okej ut! Enda är att man bör ändra till en SSD från SSHD. Kommer bli 250kr dyrare men är lätt värt det!

EDIT:

Snabb lathund vad du ska kolla efter i ett paket.

CPU: i5/i7
GPU(grafikkort): RX 480 eller 1060
ram: minst 8gb
Hårddisk: SSD och inte HHD eller SSHD

Har du någon kombination så av dessa så kommer du bli nöjd. Ofta så kanske man får en i7 med 3gb 1060 eller en i5 med 6gb 1060. I spel kommer det ofta prestera likvärdigt.

Så om jag byter ut processor till en i7 så kan den burk jag har fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lundhve:

Så om jag byter ut processor till en i7 så kan den burk jag har fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste du byta moderkort också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick69:

Då måste du byta moderkort också.

Okej tack! Ska se vad dem säger nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad du behöver göra är byta hela burken. Inte en del av det. Helst köpa på nytt. Du ska försöka få tillbaka pengarna eller tillgodokvitto .