Permalänk
Medlem

Ny processor!

Hej, ska nu köpa en ny processor. Har ett z170 moderkort liggandes hemma, asus z170-a för att vara exakt. Undrar om detta moderkort kommer fungera med dem nya kaby lake processorerna, såg dem nya moderkorten göra reklam för att dem hade 7th generation kompabilitet som gjorde mig lite osäker på om dem kommer fungera till mitt moderkort även om det står att dem har samma socket.

Permalänk
Inaktiv

Ja, det ska fungera med dom nya Kaby Lake. Uppdatera BIOS. Men vad har du för processor till den nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, det ska fungera med dom nya Kaby Lake. Uppdatera BIOS. Men vad har du för processor till den nu?

Har ingen processor till den just nu, köpte moderkortet lite innan jul för uppgradering av datorn, hade en 2500k processor till mitt gamla moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du otur behöver du ha en äldre CPU tillgänglig för att kunna uppdatera BIOS så nya Kaby Lake fungerar. Vet inte om det är så för just ditt moderkort, men jag har varit med om det förr.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB