Permalänk
Medlem

Köpråd av ny dator!

Hej! Ska nu inköpa nya delar till min dator, har redan ett 1070 grafikkort samt ett chassi, så det jag behöver är PSU, moderkort, processor, hårddisk samt ramminne, min budget är på 6000 kr och kan inte gå ett öre över det. Något råd på vad jag ska köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzzyFX:

Hej! Ska nu inköpa nya delar till min dator, har redan ett 1070 grafikkort samt ett chassi, så det jag behöver är PSU, moderkort, processor, hårddisk samt ramminne, min budget är på 6000 kr och kan inte gå ett öre över det. Något råd på vad jag ska köpa?

Hur stort chassi har du och vad ska du använda datorn till främst?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hur stort chassi har du och vad ska du använda datorn till främst?

Har ett fractal design r5 chassi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzzyFX:

Har ett fractal design r5 chassi!

Skickades från m.sweclockers.com

Och ska använda det främst för att spela.

Permalänk
Inaktiv

Redigera ditt gamla inlägg istället för att göra ett nytt.

EDIT: Hade du inte ett Z170-moderkort liggandes (enligt en annan tråd)? Använd det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Redigera ditt gamla inlägg istället för att göra ett nytt.

EDIT: Hade du inte ett Z170-moderkort liggandes (enligt en annan tråd)? Använd det?

Jo men det handlar om lite olika saker, i min andra tråd vill jag främst veta om det var kompatibelt och här vill jag främst veta vad jag kan köpa för min budget, har inte ens öppnat mitt moderkort så om det är så att ni rekommenderar något annat har jag fortfarande öppetköp på moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IzzyFX:

Jo men det handlar om lite olika saker, i min andra tråd vill jag främst veta om det var kompatibelt och här vill jag främst veta vad jag kan köpa för min budget, har inte ens öppnat mitt moderkort så om det är så att ni rekommenderar något annat har jag fortfarande öppetköp på moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha. Byt det mot ett Z270 då.