Permalänk

coilwhine corsair k70

Jag har nu märkt på senare dag att mitt k70 tjuter.
Är det något man kan skicka in eller?

Permalänk

Jag har samma problem. Jag har fått mitt K70 bytt vid tre tillfällen av olika anledningar. Alla har haft coilwhine. Jag antar att det är något som man helt enkelt får leva med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Fick mitt utbytt på webhallen. det är ju inte så normalt att den ska tjuta som den gjorde.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Flinken123:

Jag har samma problem. Jag har fått mitt K70 bytt vid tre tillfällen av olika anledningar. Alla har haft coilwhine. Jag antar att det är något som man helt enkelt får leva med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade aldrig hört talas om detta så jag hörde mig för med en av våra tangentbordskillar, det är ett väldigt ovanligt problem men det beror på dålig jordning. Har du datorn inkopplat till ett jordat uttag?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av mormor Göran:

Fick mitt utbytt på webhallen. det är ju inte så normalt att den ska tjuta som den gjorde.

Är det mindre tjut med de nya tangentbordet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Jag hade aldrig hört talas om detta så jag hörde mig för med en av våra tangentbordskillar, det är ett väldigt ovanligt problem men det beror på dålig jordning. Har du datorn inkopplat till ett jordat uttag?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Är det mindre tjut med de nya tangentbordet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tjuter ingenting alls när jag använder den nya.
Jag använder samma usb port som den förra

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Jag hade aldrig hört talas om detta så jag hörde mig för med en av våra tangentbordskillar, det är ett väldigt ovanligt problem men det beror på dålig jordning. Har du datorn inkopplat till ett jordat uttag?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ja, datorn är kopplad i ett jordat uttag, men jag ska testa med ett annat ifall det är uttaget som krånglar. Ljudet uppstår endast när bakgrundsbelysningen är på och har olika frekvens på de olika belysningsnivåerna.

Som tidigare sagt har jag haft detta problem på flera K70. Alla av den äldre modellen med gamla loggan.

MVH
Erik

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av mormor Göran:

Tjuter ingenting alls när jag använder den nya.
Jag använder samma usb port som den förra

Okej det var ju konstigt. Men skönt att det löste sig.

Skrivet av Flinken123:

Ja, datorn är kopplad i ett jordat uttag, men jag ska testa med ett annat ifall det är uttaget som krånglar. Ljudet uppstår endast när bakgrundsbelysningen är på och har olika frekvens på de olika belysningsnivåerna.

Som tidigare sagt har jag haft detta problem på flera K70. Alla av den äldre modellen med gamla loggan.

MVH
Erik

Okej, har du möjlighet att testa i en annan dator också?

Permalänk

Mitt var av den nya modellen.

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Okej, har du möjlighet att testa i en annan dator också?

Nu har jag testat med två andra datorer (en bärbar och en stationär), båda kopplade i jordat uttag. Det tjutande ljudet hördes dock med båda.

MVH
Erik

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

@Corsair Johan Har du någon aning om vad problemet kan bero på, eller finns det något mer jag bör testa?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av mormor Göran:

Mitt var av den nya modellen.

Skumt, men det fungerar som de ska nu?

Skrivet av Flinken123:

Nu har jag testat med två andra datorer (en bärbar och en stationär), båda kopplade i jordat uttag. Det tjutande ljudet hördes dock med båda.

MVH
Erik

Hej Erik,

Okej tack för att du testade. Jag har bara hört om detta problem med de som haft dålig jordning. Jag ska höra med våra tangentbords-experter och se vad de säger.

Du hade haft samma problem med alla exemplar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Erik,

Okej tack för att du testade. Jag har bara hört om detta problem med de som haft dålig jordning. Jag ska höra med våra tangentbords-experter och se vad de säger.

Du hade haft samma problem med alla exemplar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej!

Ja, jag har haft problemet på flera tangentbord, men vet inte om det fanns på det första.

Här följer en liten historik:

  • Det första tangentbordet hade problem med volym-hjulet och byttes innan jag använde det, så på det vet jag inte om problemet fanns.

  • På det andra märkte jag det tjutande ljudet och kontaktade Inet (där det köptes). De bekräftade felet och bytte ut det, men sade att de nog inte kunde göra något om problemet uppkom igen.

  • På det tredje tangentbordet klickade inte space-tangenten. På det hördes också ljudet.

  • Det fjärde (som jag har nu) är felfritt förutom just det tjutande ljudet. Ljudet stör inte så mycket då jag använder hörlurar men skulle ändå vara trevligt att bli av med.

Alltså är det totalt tre tangentbord som jag vet haft det problemet.

MVH
Erik

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

@Corsair Johan Har du fått något svar än?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Flinken123:

@Corsair Johan Har du fått något svar än?

Hej Flinken123,

Jag har varit pappaledig några veckor så därför jag inte svarat dig. Jag håller på och diskuterar ditt problem med en av våra tangentbords-experter nu, exakt vilket K70 är de du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Flinken123,

Jag har varit pappaledig några veckor så därför jag inte svarat dig. Jag håller på och diskuterar ditt problem med en av våra tangentbords-experter nu, exakt vilket K70 är de du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ok, jag förstår. Jag har ett http://www.inet.se/produkt/6102555/corsair-vengeance-k70-mech...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Återupplivar tråden i brist på svar i tidigare diskussioner.

Sitter med ett Corsair Vengeance K70 Red och upplever också spoltjut när bakgrundsbelysningen är aktiverad. Har testat olika datorer i jordade uttag.

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Wicktarr:

@Corsair Johan: Återupplivar tråden i brist på svar i tidigare diskussioner.

Sitter med ett Corsair Vengeance K70 Red och upplever också spoltjut när bakgrundsbelysningen är aktiverad. Har testat olika datorer i jordade uttag.

Hej Wicktarr,

Ursäkta för sent svar. När köpte du tangentbordet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Ingen fara. Tangentbordet köptes i januari.

Jag har kontaktat Corsair-supporten och mottagit fraktsedel för RMA.

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Wicktarr:

@Corsair Johan: Ingen fara. Tangentbordet köptes i januari.

Jag har kontaktat Corsair-supporten och mottagit fraktsedel för RMA.

Okej, hör av dig om det är något du undrar över angående RMA.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Sitter med ett Vengeance K70 brown, har detta spoltjut alla pratar om, har även gnissel från ctrl/shift tangenterna. Samt ljudscrollen har slutat fungera. Varit väldigt nöjd med Corsair genom åren och varit nöjd med tangenbordet men nu blev jag besviken.

Återkom till mig Corsair

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av thebelfry:

Sitter med ett Vengeance K70 brown, har detta spoltjut alla pratar om, har även gnissel från ctrl/shift tangenterna. Samt ljudscrollen har slutat fungera. Varit väldigt nöjd med Corsair genom åren och varit nöjd med tangenbordet men nu blev jag besviken.

Återkom till mig Corsair

Jag rekommenderar dig att reklamera till butiken du köpt det ifrån för att få ett nytt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Jag rekommenderar dig att reklamera till butiken du köpt det ifrån för att få ett nytt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tangentbordet är nästan exakt 1,5 år gammalt, har öppnat det och kollat ifall något satt löst men icke. Vad har jag för chanser?

Som jag sa, är väldigt nöjd med Corsair men förväntar mig lite mer kvalité när det kostar så mycket.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av thebelfry:

Tangentbordet är nästan exakt 1,5 år gammalt, har öppnat det och kollat ifall något satt löst men icke. Vad har jag för chanser?

Som jag sa, är väldigt nöjd med Corsair men förväntar mig lite mer kvalité när det kostar så mycket.

Har du kvittot kvar så kontakta återförsäljaren och ta det med dom först och främst, går inte det så kan vi ta de via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan